Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

DANNi

Innlegg av DANNi »

BA. Ja, faen du sier noe... Korset ja.. hehe...
Men, som sagt så har jeg ikke studert bibelen. Men noe sier meg at omtrent all mening i bibelen ligger mellom linjene. Og at syndeflodet, eple, slangen osvv... BARE er symboler på noe. Jeg kan ikke fortelle hva, for jeg vet ikke, men jeg vet at de er symbol på noe. Og det er en grunn til at det er skrevet i symboler og ikke direkte, og det er kanskje at bibelen skal bli lest og forstått av mennesker som forstår det på det fulleste.. Men det gjør den ikke, og det er desverre..

Du sier at noen må bøte for "syndene" og alt det gale.. Huff, mener du virkelig det? At noen handler i, haha, "synd" er jo pågrunn av uvitenhet, hadde dem visst hva som ting virkelig var så hadde de ikke gjort det. Og hjelper det da å straffe noen for det? Nei, det hjelper ingenting, og da snakker vi dobbelmoral. For vi er sendt til jorda for å lære, og hvis NOEN skal bøte for det "gale" en har gjort, så er det noe feil. For å lære så må man erfare. Jeg har ingen tro på rett og galt, men for å si det på den måten så må man prøve å feil for å få rett. Okei? Og da hjelper det ikke å piske til man forstår det. Man sier at Gud har avig tålmodighet og tilgir alle synder. Hvorfor ta opp temaet synd da, hvis de allikevel blir tilgitt? Altså, men trenger ikke å nevne synd engang. Synd ble skapt for å ha makt, ikkenoe annet. Verken gud, jesus, joseph, moses eller NOEN andre vesener med innsikt prater om synd, det er vanlige mennesker uten full forståelse og som bare tenker på seg selv og makt som snakker om synd.

Og pågrunn av det så har det blitt et allment uttrykk for mange, og spesielt de som tror. De som tilhører religioner. Og det er mye av derfor det er elendighet her i verden. Derfor. Så ikke kom her å si at gud lagde syndefloden for at så mange har handlet slemt eller egoistisk. Sånn funker det ikke, og hadde man da fått nesa opp fra bibelen og faktisk tatt seg en prat med gud eller noen av de der oppe, så ville man også skjønt det.

janolav: Takk :oops: Så kjempehyggelig å høre. Hehe, nå kommer jeg til å skrive masse hver dag.. hehe, neida.. :P
Antall ord: 418

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
DANNi

Innlegg av DANNi »

Her vil jeg si meg enig med deg xtrick. Mye av bibelen er sånn du sier! Flott sagt. Det er langt fra alt i bibelen som er rent og ikke tolket til menneskets "beste"..
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Dere? Kan du det da eller?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Interessant..

Nå har du sagt a. Så da kan du like gjerne fortsette med resten av alfabetet.. Lat som om jeg ikke kan det lissom..
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Xtrick;

Er det ikke på tide at du deler litt av din kunnskap. Hele tiden påpeker du hvor mye du kan og vet, men jeg ser det ikke!
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:Det står i Bibelen at Satan er løgnens far!!! at det er ingen sannhet i han!! trur du Satan ville folk skulle veta sånt om han?? :D
Jesus drakk ikkje vin, men gjorde vin om til vatn, for å bevisa at eit liv med Jesus er eit liv i m.a. overflod....
Beklager, så ikke dette før nå.

Matt 11 19 Menneskesønnen kom; han både spiser og drikker, og de sier: Se, for en storeter og vindrikker, venn med tollere og syndere! – Men Visdommen har fått rett, det viser dens gjerninger.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Jeg har lest litt av innleggene dine xtrick og sett at du ser på deg selv som en mester eller mer. Og at du så å si ser tankemåten til gud.. Pluss at du mener man må lyve til barna sine for at de skal ha en skikkelig oppdragelse som gjør dem skikket til livet som voksen og at noen ting er riktig og andre er galt. Vell, sjekke denne linken..:

http://spiritweb.dk/Kanal/Omni0505.htm

Dette er en mester, og han har en liten annen pip enn deg. Eller kanskje du mener han er falsk ellerno..?
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

>Wiz Vicious skrev:Du sier direkte at vi som ikke tar imot Jesus havner i helvete. Synes ikke du det er frekt. Hadde dette vært et kristent forum så hadde det stilt seg litt annerledes.

Husk på at mange her på forumet har samme tro som de som ble brent av de kristne!
Det er vel i grunn ikke frekt, er det? Vi vet jo at han/hun mener det og at det er grunnen til at det kommer ut på den måten. Vi trenger jo ikke være enige og kan selv vurdere om vi tror det samme. Men jeg ville nok nesten reagert litt mer om en kristen person ikke ville innrømme at det var hva h*n tror på. Fordi vi vet jo at det grunnleggende i kristendommen er valget mellom himmel og helvete - og at for å komme til himmelen må vi gå via jesus.

Så ... vel, jeg vil si det ikke er frekt. Kan lett oppfattes som litt respektløst og slik, men vi vet jo at det er en ærlig mening og at bakgrunnen for å si slikt ikke er for å være stygg med oss, men tverdt imot et forsøk på å overbevise oss slik at vi også komme til himmelen.

Om vi ikke er enige, så betyr ikke det at bakgrunnen for uttalelsene endrer seg. Vi har bare ulik tro.

Ble dette veldig rotete mon?

Atmi
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Hm.. Du har jo rett i mye xtrick. Jeg synes du blander inne endel forskjellige ting i innleggene dine og det kom ganske godt frem i det siste her..

Altså du blander inn logikk og teknologi(i et samfunn som ikke hadde behov for det). Gud er i balanse, det er jeg helt enig i(og det finnes ingen satan). Men å prate om positiv energi og negativ energi blir vell litt, eh, logisk? I mangel på bedre ord, så prøv å skjønn meningen med det siste, hehe..
Og referere til eldgamle skrifter er jeg også enig i er litt unødvendig når de stammer et par tusen år tilbake. På tide å tenke selv. Dessuten, de mestrene som det er referert til lever videre ved en høyere bevissthet og har faktisk utviklet seg siden den gang og har et litt mer moderne selv..

Men assa, hva skulle de med datamaskiner for 2000 år siden? Joa, kommunikasjon ville vært lettere. Men DET er ikke problemet i samfunnet nå eller for 5000 år siden. Det var mye viktigere ting å forholde seg til den gang.. Du blander inn logisk smart og i et med seg selv du..
Og i tillegg litt biologi? jeje..

Ihvertfall, jeg lurte på.. Er du rundt 15 år gammel? Assa, det mener jeg ikke nedsettene ellerno assa, jeg er tross alt 18 selv.. Bare det at jeg får følelsen av at det er en ung gutt som sitter på andre siden der, som har lest mye illustrert vitenskap og sett på mye discovery (som jeg kjenner meg igjen på) og akkurat kommet fram til en "overnaturlig" verden og har linka sammen alt dette, til svare på alt. Og forståelse på gud. Altså, det er skrivemåten og forklaringsmåten din jeg får følelsen av en entusiastisk, endelig-svaret-på-ting, måte å ha lyst til å få andre å skjønne på.. Tar jeg helt feil?

Dette er bare noe jeg sitter med følelsen på, og du MÅ ikke svare, men helst. Viktigst, ikke føl deg fornærmet på noen som helst måte. Det er ikke sånn ment, men på alle måte helt ærlig ment og av ren nysgjerrighet..
Antall ord: 371

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

dykk lurer kanskje på kvifor eg gidder dette når mange er imot meg. eg kunne drete i da, men ei sjel er faktisk meir verdt enn heile verden :) gjer det av rein kjærlighet, så håper å få litt respekt! (er tanken som teller.. :) )
er veldig lett å vri og venda på ting, og ikkje lesa skikkelig svar skikkelig, har gitt svar i heilhet på det meste ! :)
ein forstår Bibelen rett kun gjennom Den Hellige Ånd, så det nytter ikkje å vri og venda på det når ein ikkje har opplevd det sjøl! :)
frå no av trur eg eg kun svarer på innlegg som er skreve til meg, pga. går så mykje tid!! :D

Danni :

då eg blei kristen blei eg rørt av Den Hellige Ånd..heile kroppen vibrerte og eg datt bakover pga. kraft..har også fleire gonger blitt tilstrømt frysninger på ein heilt spesiell måte og plutselig har det komt tårer ut, ikkje av meg sjøl men Ånden..har kjent det har gått fram og tilbake oppi hovudet med frysningar og grene av ingenting..tårer har strømt ned..har også tala i tunger..(ånden snakker i meg) sannheten satte meg også meir og meir fri.....eg fekk ein visshet i trua som ikkje ligna grisen!! lukka igjen augene ein gong eg bedde og såg heilt mørkt og ein kvit fugl,antakeligvis ei dua - symbol på Den Hellige Ånd -, fyka fram og tilbake... ein kompis av meg såg eit tempel med eit kors på i samme stund; kristne er jo Guds tempel! får bønnesvar på veldig mykje eg ber om.. legger seg tilrette "Gudfeldighetar" og "Satanfeldighetar" i hytt og pinne!! ein vil faktisk finna ut at alt som kjem frå Satan er 100% løgn, og alt som kjem frå Gud er 100% sannhet!!!:D

menneskelig visdom kan ikkje sammenligna med Guds visdom..Gud veit alt; og han er 100% GOD!! Satan er 100% OND!! som sagt; Satan får gjerne det meste til å fungera..visst du skjønner.. men alikavel er det løgn.. eg er ikkje realist!! du veit jo sjøl det finst overnaturlig; og du veit vel at ingenting er umulig for Gud?

hadde du faktisk gitt Jesus ein liten sjanse, faktisk å "ta imot", hadde du virkelig skjønt at Jesus er Veien, Sannheten og Livet.. men det har du jo ikkje gjort/kommer til å gjera..?

du kan godt la være å vise at du ikkje liker meg:)

synd fører uansett til drit..det vil du merke før eller senere at faktisk stemmer!...

vil du påstå at du er Gud?

har du ikkje lagt merke til at satanismens slagord "Gjer kva du vil!" blir meir og meir aktuell?
kva meiner du hørest best ut? utvikla seg menneskelig eller guddommelig, med tanke på at Gud veit Sannheten - rota til alt godt!!?

Wiz Vicious :

de kristnes heksebrenning har ikkje eg satt meg inn i, kva vil det sei?
diskriminering av homofile; kva meiner du då?
diskriminering av kvinner; i kva sammenheng?

kan prøva å svara så godt eg kan;

visst kristne brenner hekser er det feil!! ein skal ikkje slå ihjel!!
homofile er like mykje verdt som andre mennesker, men det blir feil å ha homofile prester, pga. dei har misforstått frelsebegrepet....det er dette med åndelig krig som kjem inn i bildet!
kvinner er like mykje verdt som menn; alle er like mykje verdt, ingen er mindreverdige!

Anette:

var muligens feil formulert, men i forhold til då eg skreiv "du" meinte eg ikkje nødvendigvis DEG som person, men "kven som helst" - tok utgangspunkt frå Joh.3,16. men beklager det visst du mistolka det..var muligens feil skrevet ja! beklager! :)
eg kjenner deg ikkje nei, tok utgangspunkt i ting du skreiv tidligare..men beklager igjen at du mistolka det eg skreiv, og at eg gjerne skreiv det på feil måte..:)
man blir ikkje frelst pga. gjerninger, men nåde..sannheten i ånden setter deg fri,dvs. får lyst å gjera meir GODT..:)
di tru må du få lov å ha!:) du har fri vilje; er mange som misforstår at eg tvinger folk til frelse men gjer ikkje det..seier igjen; gjer som du vil, liker berre å diskutere..:)
eg er død uten Jesus..men det veit ikkje du korleis er pga. du har ikkje prøvd det.. men verden kjem til å bli såpass gale, du kan ikkje forestilla deg det!! profetert frå kristne profetar og ikkje minst Bibelen..det vil bli ei åndsnød som ikkje lignar grisen..det blir VERRE pga. Satan!!
ok,du synst synd på meg,men eg har faktisk aldri hatt det bedre enn no!:)
lykke til videre i livet! eg har ingenting imot deg!:) Jesus elsker deg! Han er for deg kvar dag....

shocola :

det står i Bibelen..:) Gud straffer dei ugudelige og refser/tukter dei rettferdige; pga Hans kjærlighet til mennesket!! Han vil ikkje at noko menneske skal gå fortapt; men alikavel så har dei jo fri vilje... men ser ikkje på det som veldig kult å tilbringa evigheten sammen med ein løgnar, liksom...

Jan-Olav :

synst det var barnslig å bruka div. ord som du brukte.. er ikkje alle venner innpå diskusjonsforumet?:)
var feil skreve ja,men meinte det ikkje sånt, som sagt!! er tanken som teller... hadde eg vore Anette hadde eg skreve "åja,jo takk skal du ha..." visst eg hadde tolka det på samme måte, og drete i det..
eg hater ikkje deg iallefall!:) du virker som en grepa kar du! :D men du må seff. ha dine egne meininger om folk...
du kan gjerne sammenligna meg med ein politikar!:D
før eller seinare vil du merka at åndsnøden blir såpass stor at du ikkje kan forestilla deg det! verden blir VERRE!.. men du har seff. fri vilje!:)
måten å hissa seg opp på kan gjerne diskuterast..:)
Jesus elsker deg jo,og han lever per i dag..han var syndfri og stod opp frå de døde, og Han har nåde!!
Det står i Bibelen ; elsk dine fiendar!! blir du slått på det høgre kinn, vend det venstre kinnet tilbake!!:) Guddommelig visdom overgår menneskelig visdom..
respekter hvem du vil,gjer nøyaktig det du vil med livet ditt!:) er ditt liv..:)

Heia :

Pga. Jesus kan ikkje tvinga mennesket til frelse!:) Han elsker dei så høgt at Han ga dei FRI VILJE!!!!!! - evne til å velga !!
er 100% enig med det!! er fullstendig klar over det..dømmer ingen!!:D (er iallefall ikkje meininga å dømma nokon...)
- "kast den første steinen på meg visst du er uten synd!!" -
er ikkje opptil meg å dømma, men Jesus!:) visst du hadde fått eit glas vatn med litt jord oppi, hadde du drokke det då? på samme måte er Gud; men pga. Jesus tilgir Han oss syndene, så kvar den som trur på Han ikkje skal gå fortapt, Men ha EVIG LIV!:)

BA :

1. korleis vil du tolka dø? f.eks. eit liv på jorda uten Jesus er som å vera død. ("Tyven kom for å stjele,drepe og ødelegge. Jeg (Jesus) kom for å gi dere liv og overflod")
det var nettopp dette som skjedde; dei mista kontakten sin med Gud, ergo dødde.... men også blei det slik at dei skulle bli gamle og dø..:)
slangen laug; pga. "Dere vil bli som Gud..." er feil!! Gud er ein!! Adam og Eva visste ikkje kva ondt var..men dette var ein "listig og lur" måte av løgnens far og frista dei til å misbruka sin frie vilje..:)

svar på andre bibelvers :

2. ja, både og! Gud snur ofte vondt til godt..Men Satan var i Judas forda og lokka Judas til ond gjerning i seg sjøl.. Jesus oppstod fra de døde..Guds hevn? kva meiner du? ja, det er sant!:)
3. Satan = ond kraft....tenk litt!:) ALT vondt i verden står Satan bak.....vanskelig å forklara..
å gjera seg om til ein lysets engel er det ikkje meint sånn synlig...men gjera seg ut for å vera bra,fin,osv.
4-6. framstilte spådommer for å visa korleis Satan jobber i folk..han er ei KRAFT..
6. har du di tolkning av Bibelen ved hjelp av Den Hellige Ånd? Nei!:)

det eg trur Bibelen meiner med at det står at Jesus drakk : Jesus drakk seg ikkje drukken på vin.
Han elska også syndarar, han var med dei for å læra dei..

7. ser du på meg som ond, BA?
ingen som veit om Hitler er i Himmelen eller Helvete. Kun Gud som veit!

xtrick :

har du opplevd frelse? neppe!:)
har ikkje noko konkret definisjon på synd; men kan vera ærlig og sei at når ein har fått Den Hellige Ånd i seg vil ein reagera på synd gjennom Ånden....
"dei vise skal setta seg fast i sin egen visdom."
seier du at Bibelen er usann? kvifor kræsjer ikkje f.eks. profetia i Bibelen med virkeligheten då?
Antall ord: 1507

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Runehera;

Jeg er dypt uenig med deg, men du skal ha en stor takk for din innsats og engasjement. Jeg ser at du mener dette virkelig og jeg trekker tilbake innlegget fra i går da jeg var litt slem og respektløs.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gratulerer med dagen. :D
runehera skrev:BA :

1. korleis vil du tolka dø? f.eks. eit liv på jorda uten Jesus er som å vera død. ("Tyven kom for å stjele,drepe og ødelegge. Jeg (Jesus) kom for å gi dere liv og overflod")
det var nettopp dette som skjedde; dei mista kontakten sin med Gud, ergo dødde.... men også blei det slik at dei skulle bli gamle og dø..:)
slangen laug; pga. "Dere vil bli som Gud..." er feil!! Gud er ein!! Adam og Eva visste ikkje kva ondt var..men dette var ein "listig og lur" måte av løgnens far og frista dei til å misbruka sin frie vilje..:)
vers 22: Herren Gud sa: «Nå er mennesket blitt som en av oss og kjenner godt og ondt. Bare det nå ikke strekker hånden ut og tar av livstreet også og spiser og lever evig!» Altså ble de som gudene. Slangen snakket sant.

Verset viser også at de ikke hadde evig liv før syndefallet, siden de måtte vises ut for ikke å oppnå evig liv.

Påstår du at jeg er død? Jeg lever i beste velgående uten Jesus. Jeg er ikke engang helt sikker på at han noengang har eksistert.

svar på andre bibelvers :

2. ja, både og! Gud snur ofte vondt til godt..Men Satan var i Judas forda og lokka Judas til ond gjerning i seg sjøl.. Jesus oppstod fra de døde..Guds hevn? kva meiner du? ja, det er sant!:)
At Satan for i Judas, ser jeg på som et retorisk krumspring fra forfatteren. (Akkurat som når vi sier at det gikk en faen i NN, og h*n gjorde ..... Med dette mener vi ikke bokstavelig at NN ble besatt av noen ond ånd.)

Guds hevn er at siden det var så mye synd, måtte noen lide for dette, og dette loddet falt på Jesus. (Se imidlertid mitt svar til Danni.)
3. Satan = ond kraft....tenk litt!:) ALT vondt i verden står Satan bak.....vanskelig å forklara..
Det vil si at du ikke har noe å vise til, du bare tror på forestillingen om at Satan er en ond jævel. :)
å gjera seg om til ein lysets engel er det ikkje meint sånn synlig...men gjera seg ut for å vera bra,fin,osv.
4-6. framstilte spådommer for å visa korleis Satan jobber i folk..han er ei KRAFT..
Ja. Det var det jeg ville vise, at dette ikke var en faktisk gjerning, men mer en beskrivelse av Satan.
6. har du di tolkning av Bibelen ved hjelp av Den Hellige Ånd? Nei!:)
Hehe Her skal jeg gi deg hundre prosent rett. :D
det eg trur Bibelen meiner med at det står at Jesus drakk : Jesus drakk seg ikkje drukken på vin.
Han elska også syndarar, han var med dei for å læra dei..
Dette blir tull. Jeg kan vise til at da han gjorde vann til vin, ble den vinen satt fram når alle var dritings.
Jesus drakk vin, vi har ikke peiling på hvor mye, men å påstå at han ikke drakk er feil.
7. ser du på meg som ond, BA?
ingen som veit om Hitler er i Himmelen eller Helvete. Kun Gud som veit!
Jeg har ingen grunn til å tro at du er ond. Hvis du fryder deg over at du skal sitte på skykanten å se på at jeg svømmer rundt i ildpølen, så synes jeg du er ond. Hittil har jeg ikke sett noe som tyder på dette.
Hitler var kristen, og hver den som tror på Jesus skal ikke gå fortapt...
Antall ord: 604

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

LITT EKSTRA TIL DEG DANNI SOM EG GLØMTE Å FÅ MED;

DANNI :

blei faktisk veldig redd der og då, men blei UBESKRIVELIG redd då eg såg at den faktisk sprang vekk pga. bønn til Jesus..
demoner (onde ånder) kan utgi seg som ein avdød slektning av f.eks. deg; kan synliggjera seg som det meste..
kvifor trur du kristne ikkje kan driva ut onde ånder? les den linken eg ga deg tidligare om nettopp det med ånder..(ser ikkje vekk ifrå at satan lurer personen endo djupare ned i grøfta at han faktisk driver satan ut sjøl..-religion funkar, men er nødvendigvis ikkje frå Gud!!-)

skal fortella deg eit par hendelsar som har skjedd i forhold til åndeutdrivelse i Jesu navn (korte utdrag) :

* det var på eit kristent møte ei kvinne som sleit med noko greier, evt. store depresjoner,sjukdom,husker ikkje heilt..ein kristen ba for henne på dette møte i Jesu navn at dei onde åndene som plaga henne måtte forsvinna; plutselig spratt det ut ein frosk/padde utav kneet hennar..ho blei frisk!
* på eit anna møte var det ein person som fekk åpna sjelaugene sine, han såg ein demon i form av ein apekatt som holdt fast rundt hovudet til ein "sjuk" person...han sa "gå vekk onde ånd i Jesu navn!". plutselig blei han og' frisk!
* på eit "okkult" møte (falske religionar frå satan, som spiritisme,osv.), var det ein fyr som gjorde mirakel (fekk det frå satan ubevisst/bevisst-veit ikkje),han fekk iallefall to lysestakar meiner eg det var,gjenstand,til å sveva i lause lufta; så kom det inn to kristne og gjenstanden datt ned i golvet...etter det møte blei det mange frelste!

du kan IKKJE sei at kristne ikkje kan driva ut onde ånder..du er jo ikkje kristen!!???? du har ikkje prøvd det..

ein hendelse til som er litt kjekk å få med seg (kort utdrag) :

i 2001 var det ein kar som dødde i ei bilulykka, han var pastor, han og kona hadde hatt ein krangel. kona hans var veldig sterk i si kristne tru og trudde på bibelverset ("kvinnene skal få sine menn tilbake"). ho jobba aktivt for å få mannen sin tilbake(oppstått frå de døde),ho fekk det til slutt til.. etter denne hendelsen var det over 1 000 000 mennesker som blei frelst på ein og samme gudstjeneste(utendørs) nede i afrika. ryktet hadde spredd seg; han hadde vore død i 3 dagar, og fortalte om at han hadde vore i himmel og helvete. er ikkje einaste han som har kikka inn i himmel og helvete skal eg sei deg!! har ein kompis som var så og sei "død" i nokon minuttar i forbindelse med fest,drakk sprit... han sa etterpå at han såg Jesus og ville ikkje dø.. men dette huska ikkje han dagen etterpå..

kven er gud for deg? satan sin treenighet eller guds treenighet?? (begge har tilfeldigvis treenighet...vondt mot godt...og godt er det å være på den gode si side!)

Guds treenighet vil sei Faderen(i himmelen),sønnen(Jesus-mennesket som var styrt av Faderen på jorda,men som lever per i dag!),den hellige ånd(krafta som var sendt frå Gud til verden etter Jesu oppstandelse)
Satans treenighet vil sei djevelen(i helvete),antikrist(mulig sammenligna med Den Hellige Ånd),den falske profet(sammenligna med Jesus)

hadde det ikkje vært deilig og tilbringt evigheten i Himmelen??:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

ein kompis av meg såg ein skygge i veggen,som var svart,-whatever- utseende,ånda tok HARDT tak i han,han klarte så vidt røra på seg,men han fekk til å dunka i veggen, og plutselig datt Bibelen ned på han frå hylla si rett bak han (-ånda forsvant-),ikkje lenge etterpå blei han frelst...!!
Antall ord: 656

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

``gud`` elsker alle,hvorfor kommer visse folk i helvete fordi de ikke tror da?!?!
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

xtrick skrev:hvem er det som har sagt til deg at Gud elsker alle?

jeg tviler på at Gud orker å kaste bort energien sin på å elske folk som ikke elsker han, akkurat som det er bortastet energi med ikke-gjennsidig kjærlighet for alle personer.
har hørt fra jg var liten,non som fortalte fra bibel`n. ikke det at jg er en som leser bibelen,og tror veldig.mn dt er dt jg hørte.

har elsker alle uansett,ifra dt jg har lær/hørtt...
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links