Synes det er veldi interessant tema.
Hvorfor lever jeg enda, det er faktisk ganske sprøtt!!

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Arven skrev:Hjelpere har vi hele livet selv om vi ikke er klar over det. Tror ikke du "fikk" med deg noe når du hadde dine NDO, men en slik opplevelse vil lett kunne åpne øynene dine for det åndelige og resultere i at du også kommer i kontakt med hjelperne dine.
Du lever ennå, fordi du ikke er ferdig her ennå. Jeg tror det er forhåndsbestemt hvor mange dager vi skal ha i hvert liv.
Hide post links |
Hide post links |
Livet er ikke forhåndsbestemt! Noe av det, ja. Men det meste er opp til oss selv og bestemme. Vi går på en vei, kommer til et kryss, og må ta et valg der, så går vi videre, kommer til et nytt kryss, og må ta enda et valg. Vi har bestemt hvem som skal hjelpe oss, være våres fiende, ektefelle, barn, osv. Men ellers er det meste "tilfeldig". Det er jo derfor vi er født med fri vilje.TrineMor skrev:Jeg tror og på at livet er forhåndsbestemt, og ja, jeg tror og at jeg ikke er ferdig levd, jeg har ett mål jeg skal nå først.hvor og hva det er vet jeg ikke før jeg er der, men jeg er nærmere enn jeg noengang har vært!
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Arven skrev:Hvorfor du opplever flere NDO er ikke godt å si, men jeg er overbevist om at det finnes en mening. Kanskje skal du åpne deg, kanskje skal du lære noe som å sette pris på livet for eksempel eller kanskje er det noen rundt deg som skal erfare noe og at dine opplevelser er ment å hjelpe dem med det.
Eller kanskje er det sånn at de som opplever noe sånt har en større ubevisst lengsel tilbake til den åndelige dimensjonen og på èn eller annen måte kan fremprovosere slike hendelser ...
Jeg vet ikke, bare tenker og grubler høyt
Hide post links |
helgemann skrev:Og hva er så målet for noe?
Hide post links |
Hide post links |
helgemann skrev:Ja, det trodde jeg også før, at alt var forutbestemt, og fastlagt.
Men det er det ikke. Hvis jeg spår deg, og forteller deg du kommer til å ta en velfortjent feire, så kan det jo hende at en ulykke hender i stedet, som du ikke var forberedt på. En ulykke som kanskje fikk det deg på bedre tanker, og livsendring.
Hide post links |
Hide post links |
helgemann skrev:Mange som spår, misser dette med penger! For det trenger ikke være penger du får, men verdier av noen slag. Du kan finne kjærligheten, du kan finne deg selv, som er en kjempe stor verdi i seg selv. Du kan lese og lære deg noe, som også er verdi. Penger er ikke alltid verdi.
Hide post links |
Hide post links |