Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

Jeg var hos en healer, og hun kunne fortelle ganske fort at jeg hadde svevet mellom liv og død, flere ganger og. Det jeg forsto var at jeg hadde med meg hjelpere derifra, er det mulig?
Synes det er veldi interessant tema.
Hvorfor lever jeg enda, det er faktisk ganske sprøtt!! :)
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av Arven »

Hjelpere har vi hele livet selv om vi ikke er klar over det. Tror ikke du "fikk" med deg noe når du hadde dine NDO, men en slik opplevelse vil lett kunne åpne øynene dine for det åndelige og resultere i at du også kommer i kontakt med hjelperne dine.
Du lever ennå, fordi du ikke er ferdig her ennå :) . Jeg tror det er forhåndsbestemt hvor mange dager vi skal ha i hvert liv.
Antall ord: 76
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

Se der fikk jeg svar, det er noe åndelig over det har jeg tenkt.
Jeg har i den seneste tid begynt å bli mere bevisst og det er så spennende når ting begynner å falle på plass, det er så mye jeg føler jeg plutselig forstår, og svar på mye jeg har søkt kommer helt naturlig, og de fleste har jeg funnet i meg selv.
Der ramla jeg litt ut :/
Men er det en grunn til at noen slik som meg selv opplever flere "turer til dødsriket" bare for å komme tilbake igjen? Jeg undrer?
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- - Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

Arven skrev:Hjelpere har vi hele livet selv om vi ikke er klar over det. Tror ikke du "fikk" med deg noe når du hadde dine NDO, men en slik opplevelse vil lett kunne åpne øynene dine for det åndelige og resultere i at du også kommer i kontakt med hjelperne dine.
Du lever ennå, fordi du ikke er ferdig her ennå :) . Jeg tror det er forhåndsbestemt hvor mange dager vi skal ha i hvert liv.




Jeg tror og på at livet er forhåndsbestemt, og ja, jeg tror og at jeg ikke er ferdig levd, jeg har ett mål jeg skal nå først. :) hvor og hva det er vet jeg ikke før jeg er der, men jeg er nærmere enn jeg noengang har vært! :)
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av Arven »

Hvorfor du opplever flere NDO er ikke godt å si, men jeg er overbevist om at det finnes en mening. Kanskje skal du åpne deg, kanskje skal du lære noe som å sette pris på livet for eksempel eller kanskje er det noen rundt deg som skal erfare noe og at dine opplevelser er ment å hjelpe dem med det.
Eller kanskje er det sånn at de som opplever noe sånt har en større ubevisst lengsel tilbake til den åndelige dimensjonen og på èn eller annen måte kan fremprovosere slike hendelser ...
Jeg vet ikke, bare tenker og grubler høyt :D
Antall ord: 102
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - - Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevels

Innlegg av helgemann »

TrineMor skrev:Jeg tror og på at livet er forhåndsbestemt, og ja, jeg tror og at jeg ikke er ferdig levd, jeg har ett mål jeg skal nå først. :) hvor og hva det er vet jeg ikke før jeg er der, men jeg er nærmere enn jeg noengang har vært! :)
Livet er ikke forhåndsbestemt! Noe av det, ja. Men det meste er opp til oss selv og bestemme. Vi går på en vei, kommer til et kryss, og må ta et valg der, så går vi videre, kommer til et nytt kryss, og må ta enda et valg. Vi har bestemt hvem som skal hjelpe oss, være våres fiende, ektefelle, barn, osv. Men ellers er det meste "tilfeldig". Det er jo derfor vi er født med fri vilje.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

Vi velger selv veien å gå, men målet forblir det samme tror jeg. :) og mange av de hinder vi møter på veien, er erfaringer vi trenger for å være riktig rustet for å nå målet. :)
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av helgemann »

Og hva er så målet for noe?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- - Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

Arven skrev:Hvorfor du opplever flere NDO er ikke godt å si, men jeg er overbevist om at det finnes en mening. Kanskje skal du åpne deg, kanskje skal du lære noe som å sette pris på livet for eksempel eller kanskje er det noen rundt deg som skal erfare noe og at dine opplevelser er ment å hjelpe dem med det.
Eller kanskje er det sånn at de som opplever noe sånt har en større ubevisst lengsel tilbake til den åndelige dimensjonen og på èn eller annen måte kan fremprovosere slike hendelser ...
Jeg vet ikke, bare tenker og grubler høyt :D




Setter pris på at du tenker å grubler høyt :) kjedelig å gjøre det aleine hele tia..;)
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- - Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

helgemann skrev:Og hva er så målet for noe?


Det finner vi først ut av når vi er der. :)
Alt og alle har sin mening. :sunny
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av helgemann »

Ja, det trodde jeg også før, at alt var forutbestemt, og fastlagt.

Men det er det ikke. Hvis jeg spår deg, og forteller deg du kommer til å ta en velfortjent feire, så kan det jo hende at en ulykke hender i stedet, som du ikke var forberedt på. En ulykke som kanskje fikk det deg på bedre tanker, og livsendring.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- - Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

helgemann skrev:Ja, det trodde jeg også før, at alt var forutbestemt, og fastlagt.

Men det er det ikke. Hvis jeg spår deg, og forteller deg du kommer til å ta en velfortjent feire, så kan det jo hende at en ulykke hender i stedet, som du ikke var forberedt på. En ulykke som kanskje fikk det deg på bedre tanker, og livsendring.



Men da var det det som var meningen. Jeg ville trodd mere på livet enn på din spådom.
Jeg har blitt spådd 2 ganger at jeg kommer til å få mere penger enn jeg kan holde, men kontoen er like skral som den allti har vært.
Noen ting kan ikke forutsees av selv den beste spåer tror jeg.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av helgemann »

Mange som spår, misser dette med penger! For det trenger ikke være penger du får, men verdier av noen slag. Du kan finne kjærligheten, du kan finne deg selv, som er en kjempe stor verdi i seg selv. Du kan lese og lære deg noe, som også er verdi. Penger er ikke alltid verdi.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- - Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av TrineMor »

helgemann skrev:Mange som spår, misser dette med penger! For det trenger ikke være penger du får, men verdier av noen slag. Du kan finne kjærligheten, du kan finne deg selv, som er en kjempe stor verdi i seg selv. Du kan lese og lære deg noe, som også er verdi. Penger er ikke alltid verdi.


Der er du inne på noe viktig. :)
Jeg ville bare si ett eksempel på at all spåing ikke er sann. :)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hva bagasje kan følge med etter en nær døden opplevelse?

Innlegg av helgemann »

Selvfølgelig ikke. For det kommer jo an på hvordan man tolker det man ser, og hvor ærlige man er med den som spør. Men de fleste som går til en spåer, vil jo som oftest høre om penger, kjærlighet, jobb, osv. En spåerske som spår og forteller deg, hva du skal gjøre for å få det bedre, har jeg bedre sans for.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links