Jeg drømte at jeg var i en barnehage som jeg jobbet i, med flere av mine arbeidskollegaer. Det var kveld, å vi var bare voksne der. Vi skulle sove over i barnehagen , da vi skulle på tur dagen etterpå. Plutselig kom det 3-4 menn (utenlandske) å krevde at de måtte få låne et rom i barnehagen. Det var greit.
Mennene var da på den ene siden av barnehagen, mens vi andre var på den andre siden. Jeg skulle på toalettet som lå midt i barnehagen, da overhørte jeg mennene sa at de skulle drepe oss for å bestå oppdraget. Jeg løp til de andre å sa at vi måtte komme oss ut.. Vi var kanskje 10 stk.. Da vi sprang ut døren var vi plutselig på en øy eller en slette med mange stier og med sjø rundt oss.. Mennene kom etter oss å begynte å skyte, da var vi plutselig 40-50 ungdommer som løp for livet og begynte å gjemme oss.. Jeg løp til vannet å begynte å svømme, jeg fant en stein med et hult rom inni der jeg gjemte meg. Plutselig stod det en norsk mann over steinen jeg satt under, å begynte å skyte som en villmann i sjøen etter de andre. Etter en stund begynte han å gå langsomt tilbake til de andre mennene. Da tok jeg tilfart å begynte å løpe mot skogen, det løp flere ungdommer bak meg.. Mennene så oss, skøyt alle de andre.. En mann fikk tak i meg å sa at han skulle hjelpe meg. Han tok meg med inn i ei badstue som var glovarm. Under benkene lå flere ungdommer som hadde blitt skutt.. Jeg la meg sammen med dem. Mannen gikk ut, å låste døren.. Jeg hørte dem skyte og le.. Badstuen ble varmere og varmere.. Så våknet jeg..
Ganske brutal drøm, og skjønner ikke hvordan jeg kan tolke den.. Kan det ha noe med frykt å gjøre? Jeg får frysninger hver gang jeg tenker på drømmen, og liker ikke å prate noe om den heller, spesielt siden det er områder i drømmen som kan ligne på en sak som nå er hjerteskjærende i Norge..
- Lunis