Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen som kan tyde dette?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

lunis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Mar 2012 05:00
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Noen som kan tyde dette?

Innlegg av lunis »

Jeg hadde en svært intens drøm for ca ett år siden.. Drømmen har dukket opp i tankene mine i løpet av den siste uka, så tenkte at det kunne ikke skade å prøve å tolke denne drømmen.

Jeg drømte at jeg var i en barnehage som jeg jobbet i, med flere av mine arbeidskollegaer. Det var kveld, å vi var bare voksne der. Vi skulle sove over i barnehagen , da vi skulle på tur dagen etterpå. Plutselig kom det 3-4 menn (utenlandske) å krevde at de måtte få låne et rom i barnehagen. Det var greit.
Mennene var da på den ene siden av barnehagen, mens vi andre var på den andre siden. Jeg skulle på toalettet som lå midt i barnehagen, da overhørte jeg mennene sa at de skulle drepe oss for å bestå oppdraget. Jeg løp til de andre å sa at vi måtte komme oss ut.. Vi var kanskje 10 stk.. Da vi sprang ut døren var vi plutselig på en øy eller en slette med mange stier og med sjø rundt oss.. Mennene kom etter oss å begynte å skyte, da var vi plutselig 40-50 ungdommer som løp for livet og begynte å gjemme oss.. Jeg løp til vannet å begynte å svømme, jeg fant en stein med et hult rom inni der jeg gjemte meg. Plutselig stod det en norsk mann over steinen jeg satt under, å begynte å skyte som en villmann i sjøen etter de andre. Etter en stund begynte han å gå langsomt tilbake til de andre mennene. Da tok jeg tilfart å begynte å løpe mot skogen, det løp flere ungdommer bak meg.. Mennene så oss, skøyt alle de andre.. En mann fikk tak i meg å sa at han skulle hjelpe meg. Han tok meg med inn i ei badstue som var glovarm. Under benkene lå flere ungdommer som hadde blitt skutt.. Jeg la meg sammen med dem. Mannen gikk ut, å låste døren.. Jeg hørte dem skyte og le.. Badstuen ble varmere og varmere.. Så våknet jeg..


Ganske brutal drøm, og skjønner ikke hvordan jeg kan tolke den.. Kan det ha noe med frykt å gjøre? Jeg får frysninger hver gang jeg tenker på drømmen, og liker ikke å prate noe om den heller, spesielt siden det er områder i drømmen som kan ligne på en sak som nå er hjerteskjærende i Norge..

- Lunis <3
Antall ord: 409

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av Lilja »

Hørtes ut som en guffen drøm!

Min første tanke er at du kan ha lagt til elementer og detaljer underveis, som ikke var der da du hadde denne drømmen, i og med at det er et år siden du drømte dette. Ikke uvanlig at hukommelsen trekker fra og legger til litt underveis etter så lang tid.
Det kan ha vært detaljer i drømmen som underbevistheten har koblet opp mot noe av alt du har sett i media de siste 9 månedene, og at du derfor "husker" drømmen noe annerledes enn den opprinnelig var.

Jeg er ingen drømmetyder, men for meg høres det ut som om dette "bare" var et vanlig mareritt, som vi alle har av og til, antakelig påvirket av impulser utenfra (film/nyheter el.l).

Mvh Lilja
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lunis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Mar 2012 05:00
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av lunis »

Ja, den drømmen var ikke no særlig..

Nei, altså jeg har hatt en drømmedagbok skjønner du.. Jeg fant frem dagboken, der det står akkurat det jeg skreiv her :) Derfor jeg lurte sånn på hva dette kan bety! Synes det er veldig spennende, så skriver ned alle drømmer som jeg husker ned :)

- Lunis <3
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av Lilja »

Hvis du skrev ned denne drømmen for et år siden, sitter vi vel igjen med to alternativer slik jeg ser det. Enten har du hatt et forvarsel, eller så snakker vi ganske utrolige tilfeldigheter!
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av helgemann »

Denne drømmen var utrolig lik tragedien 22/7.

Det som skjedde i badstuen, kan jo tolkes til det som skjedde etter på. Det ble jo en voldsomt trykket aggresiv stemning.

Du var nok sanndrøm, slik mange av oss andre er. Velkomme i våres klubb! *thumbs up*
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lunis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Mar 2012 05:00
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av lunis »

Uff, der fikk jeg frysninger :p Jeg har jo fått høre av flere spirituelle mennesker som medium, sjaman og klarsynte at jeg er sanndrømt.. Men hva vil egentlig det si?

Ja, det kan veldig godt være tilfeldigheter! :) For jeg skjønner bare ikke helt hvordan denne drømmen kan ha sammenheng med det som skjedde den 22/7? ;o Det kan jo ikke være mulig at akkurat jeg skulle drømme noe som en forvarsel, det ville vel helst mennesker med skikkelige evner fått?
Merkelig er det uansett hva enn den drømmen kan bety, kan vel tolkes på 1000 forskjellige måter. :-)


Tusen takk for tilbakesvar <3

- Lunis
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Noen som kan tyde dette?

Innlegg av helgemann »

Å være sanndrømt, er å ha drømmer som handler om fremtiden. Ting som skjer der fremme.

Opp igjennom historien, har det vært mange mennesker som har drømt at ting har skjedd, og så har det skjedd. Har ingen eksempler her og nå å komme med, men lurer på om det var noen som drømte om presidents Kennedy's død. Og flomkatastrofen i India, var jo en del som drømte om det.
Nå underbygger du deg selv. For alle har evner, men det er ikke alle som har lært å bruke den. Du har tydeligvis det. Og det er jo en god ting! :) Nei, ikke alle som har evner ville/ha drømt om det som skjedde.

Selvfølgelig kan drømmen tolkes på mange måter, men straks jeg leste om din drøm, gikk det et gys igjennom meg!!

Edit: (Du så jo en gruppe menn, terroristen er jo medlem av ei brorskaps gruppe.....) Må si at du er god!!! :)
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lunis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Mar 2012 05:00
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av lunis »

Åh såpass :) Ja, jeg har alltid trodd på sånt, men har igrunn en tendens til å overbevise meg selv om at sånne ting aldri skjer meg.. Merkelig nok så leste jeg en bok 'Den niende innsikt' igår, da jeg la boken ifra meg, begynte jeg å se streker og mønster rundt hendene mine og rundt i rommet, forså at det begynte å lyse gult lys 5 cm ut fra hendene mine.. Men innbilte meg selv at jeg var på randen til å bli sprø.. Men kanskje jeg rett og slett bare må legge den tanken vekk å heller sette fokus på det som skjer rundt meg :o

Tusen takk for svar tilbake, det er godt med mennesker som ikke bare skal finne en logisk årsak til absolutt alt, men heller sprer mer viten rundt <3

- Lunis
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Noen som kan tyde dette?

Innlegg av helgemann »

Det er jo helt vanlig å "benekte" at man har evner. Det beste er nok å akseptere de, og slippe de til i hverdagen din. Har ikke lest den boken. Men det høres ut som at det skjer noe med evnene dine. Og du skal ikke se bort i fra at du har healing evner, siden det strålte lys ut av hendene dine. Siden du har begynt å lese denne boken, har du åpnet opp for det alternative. Og det er kjempe flott! *thumbs up*
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av Anonymius »

Får en fornemmelse av at det var et forvarsel på hva som ventet. Det som skremmer meg litt at du tar opp dette nå i en tid hvor det stilles spørsmål rundt denne saken 22/7 om eventuelle nettverk å det er sånn at du evner å plukke opp slike signaler, er at den drømmen inneholdt flere detaljer utover det noen andre vet om denne saken.

Noen ganger ser man det man ikke ønsker å se men som kan være viktig og til nytte.

Men det var andre ting ved drømmen som jeg også fanger opp som en mer personlig ting. for nå skal vi ikke glemme at noen mareritt er ikke direkte mareritt men kan bety lykke å andre ting. Noen ganger må man granske seg selv å være åpen å ærlig med seg selv for drømmer er også underbevisstheten som forteller deg hvordan du egentlig føler hverdagen i våken tilstand

Husk å drømme er nesten som å meditere uten kontroll enkelte ganger

Det er en av to. Om du ransaker deg selv og din hverdag kan du klare å finne ut av det. Er det ikke det ene så må det være det andre
Antall ord: 200
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lunis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Mar 2012 05:00
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av lunis »

Takk skal du ha :-) Den boken anbefales! Tror det er tre bøker, Den niende innsikt - Den tiende innsikt- Den tolvte innsikt (For viderekommende). Har lært kjempe mye allerede :)

- Lunis <3
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av helgemann »

Takk for tipset! 8)

...men har andre bøker jeg skal pløye igjennom. Blant annet boken til Ailo Gaup, om sjamanisme.

Anbefaler boken Regnbuetreet, av Benedicte Thiis. Den forklarer bl.a. om drømmer og symboler.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av helgemann »

Mareritt betyr ikke lykke, men noe negativt man ikke liker, eller ikke er tilfreds med. Eller ting man må ordne opp i, som er på "skyggesiden".
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- - Noen som kan tyde dette?

Innlegg av Anonymius »

lunis skrev:Uff, der fikk jeg frysninger :p Jeg har jo fått høre av flere spirituelle mennesker som medium, sjaman og klarsynte at jeg er sanndrømt.. Men hva vil egentlig det si?

Ja, det kan veldig godt være tilfeldigheter! :) For jeg skjønner bare ikke helt hvordan denne drømmen kan ha sammenheng med det som skjedde den 22/7? ;o Det kan jo ikke være mulig at akkurat jeg skulle drømme noe som en forvarsel, det ville vel helst mennesker med skikkelige evner fått?
Merkelig er det uansett hva enn den drømmen kan bety, kan vel tolkes på 1000 forskjellige måter. :-)


Tusen takk for tilbakesvar <3

- Lunis

Nå er ikke alle klar over sine evner til å begynne med å man er ikke alltid kontinuerlig i stand til å fange opp like mye energier til en hver tid. Alt avhenger av tilstand, fra sinn til kropp og setting. Er du ute å har det gøy fanger du opp helt andre energier som man føler mer som normalt sånn at man ikke legger så godt merke til og det fins også andre settinger som man føler mer som normale enn man de man får når man drømmer. Derfor vil man nok føle det veldig ekkelt når man kan klare å trekke linjer fra sin egen drøm til den virkelige verden. Men man skal aldri ha dårlig samvittighet eller noe sånt om man opplever lignende tilfeller med drømmene sine. Det er ikke alltid man klarer å fange opp forvarslene eller energien av hva som kommer til å skje i tide nok. Men du evner nok å være sann-drøm men du har vel ikke sett det først før nå, når det er så klart å tydelig. Husk noen ganger kan man fange opp hendelser som er langt unna å kanskje av mindre betydning å da vil man bare konkludere med vanlig mareritt. Men man skal alltid se ann før man konkluderer med hva det er for noe man drømmer. De som drømmer veldig mye må kunne skille mellom følelser, hendelse, og det paranormale.
Antall ord: 360
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Noen som kan tyde dette?

Innlegg av Lilja »

Kjempeflott at du skriver drømmedagbok, slik at du kan gå tilbake og sjekke i ettertid! For, som du sier, det er så lett å avfeie sånne ting som fantasi og oppspinn.
Kanskje er det heller ikke annet enn tilfeldigheter at man opplever å få denne type "forvarsler" (som egentlig er et helt feil ord å bruke i samme setning som tilfeldigheter, men i mangel av noe annet...)?

Jeg sliter ihvertfall med å se nytteverdien i dette, fordi jeg personlig stort sett får disse varslene på ting jeg umulig kan påvirke uansett. (som tsunamien 2. juledag i 04) Det er lettere å tenke at det er tilfeldigheter, enn å skulle bære byrden av en viten man ikke får brukt til noe positivt.

Høres uansett ut som om du er i godt driv framover i din utvikling!
Det er en spennende reise, så nyt den! Pass bare på å beholde bakkekontakten underveis ;)
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links