jeditrond skrev:De eneste som evt. sier noe i mot temaet er alle skeptikerne som vil ha bevis på reinkarnasjon. Og det er vel så og si ubeviselig utenom barn som forteller om det de sier er tidligere liv. Men slike tilfeller er ikke gode nok for skeptikerne såvidt meg bekjent

jeg er ikke skeptiker, til annet enn synsing, og i denne tråden er det en del synsing, og "jeg tror, antar eller aner" uten at noen har kommet med en skikkelig forklaringsmodel, hvor en sebra ikke blir en mus, eller menneske ikke blir et tre.
det er et par prinsipper man bør sette seg inn i for å forstå reinkarnasjonsprinsippet, og i første omgang at det ikke er noe sjanse for at ting går baklengs, altså, at man kan reinkarnere nedover i utvikling, med noen få unntak av predestinerte viljesakter, hvor man selv går inn for hemminger, for å kompletere en fullstendig utvikling, men altså ikke bli en furu eller spurv, men man kan velge former for lidelse som man kosmisk sett ikke helt har forstått, og at man søker dette fra disinkarnert tilstand. merk at tid er en illusjon og et liv er et blaff.
altså, et menneske kan ikke bli f.eks. et tre eller en gris, slik som mange religioner hentyder.
konstellasjonene av mikro og makrokosmos i oss selv vil være avgjørende for videre inkarnasjoner, og derfor er vi til dels ansvarlige for vår videre skjebne, uten at det skal virke som en hemsko for oss, som fryktbasert religion ofte prediker.
kort sagt kan man tenke seg at en kropp består av mange mikroindivider, som lever inne i en stor, som stadig prinsipielt ekspanderer i uendelighet, og disse kombineres ved neste inkarnasjon, osv, men altså, dette er forklaringsmodeller som tar vinter og vår og beskrive.
tilbake til det opprinnelige spørsmålet, og, at kloden inneholder så mange flere inkarnerte mennesker enn det som har vært i våres kjente historie, så bør man legge seg på minnet at jorden, den lille blå planeten, er bare en pytteliten prikk i evigheten, og med myriader av bebodde kloder (lokaer) er det nok av materiale å ta av for å skape utviklende konstellasjoner for mengdeinkarnasjoner her og nå, samt det faktum at man kan dykke ned i prinsippene om forståelse av våres egentlige oppfattning av mange elller få.
altså, ingen her som er nye mennesker, da det har vi helt andre lokaer til å skolere oss i..
fortsatt god søndag..
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...