ludoburgero skrev:zind skrev:
Jeg mener bestemt, og tør påstå, at mange av din kaliber (selv om jeg ikke sier deg, personlig) velger å fokusere vekk fra det de kjenner og føler på er frykt. Dette som et "verktøy" for å fokusere i mer riktig retning mot tider som vil komme, og være mer konstruktive ved å ta problemet med en annen innfallsvinkel. Det betyr ikke nødvendigvis at ting ikke er som de er.
Ingen grunn til å fleipe om paranoia når det åpenlyst er slik at vi selv har ledet oss inn i en felle, basert på falske premisser om sikkerhet og enkelthet i samfunnet, i bytte mot frihet.
Er det virkelig så far out å tro at det finnes "krefter" der ute som vil utnytte alle smutthull de kan for å oppnå kontroll og makt? Hvis vi skal unngå å begynne med beskyldninger til såkalte "NWO" og "Illuminati", og for en gangs skyld da være "nøytrale" til dette... er det fremdeles ikke noe som heter ET MARKED i seg selv, som vi alle er med på å opprettholde med den livsstilen vi har - både i mindre og større grad - SAMTLIGE av oss..?
Er ikke uenig i at det "mørke krefter" og mye makt- og pengespill i verden, og det er selvfølgelig skremmende. Personlig måtte jeg legge det bort fordi jeg ikke tålte det særlig godt og hadde nok av personlige problemer i den perioden jeg gikk inn i det. Nå kan jeg se at det er slik uten den frykten og også gå inn i det uten å ta skade av det, men velger som du helt riktig sier en annen innfallsvinkel for å "bidra med mitt"
Nei, det er kanskje en dårlig fleip, men det ligger ingen form for spydighet bak det fra min side. Heller et ønske om at de som virkelig har satt seg inn i dette kan ha humor og le litt av seg selv, nettopp fordi en av fallgruvene for ikke å bli trodd og nå frem med budskapet er å bli fanatisk og desperat skulle tvinge sannheten på noen. Man er jo ikke paranoid om noen faktisk ER ute etter å ta en

Det er også viktig å være trygg nok på seg selv til å ikke ta slikt personlig
Nei, det er ikke så innmari "far out" i mine øyne. Verden og realiteten er mer absurd og crazy enn en hvilken som helst rus, eller skrekkfilm for den saks skyld. Jeg forstod bare ikke hva nwo og illuminati hadde med arbeidstagere som ikke vil ansette folk uten fb å gjøre. Nå har jo lighteren opplyst med info om hvem som eier abcnyheter osv osv. Jeg VET at det foregår slike ting, men jeg er av den sorten som ikke sluker ting rått, hverken fra dere eller noen andre, så da måtte jeg gått skikkelig inn i dette og det ville tatt myyye tid. Jeg må bruke den tiden slik jeg ser det fornuftig for meg og for andre. Men, som sagt, det er interessant når det kommer opp konkret informasjon, da er det lettere å følge tråden! Det gjelder å holde tunga rett i munnen når det gjelder disse tingene, og i min søken har jeg sett at man kan finne overbevisende informasjon om omtrent hva det måtte være.
Det er ingen lett jobb å finne sannheter i en verden av illusjoner og løgn!