Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Hei. Og godt nyttår til alle
Jeg er helt ny her og lurer på en del.
Fant ut i høst at jeg er høysensitiv person. Mange brikker som falt på plass. .. Er det mange av dere som har evner som er i samme "kategori" som meg? Jeg sanser og føler jo ting, som følelser, sympati og empati, stemning i et rom/ situasjon, leser kroppsspråk, sterkere enn en vanlig mann i gata. Og mener selv jeg kan ane noe paranormal aktivitet rundt meg til tider. Om det er hjelpere/ guider eller energi.
Flere som er høysensitiv og har oppdaget en slags 6. Sans? Eller er det bare jeg som er litt skrullete. ...?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Du er ikke skrullete nei. Faktisk er du ganske så normal. Å være høysensitiv er ikke mer mystisk enn at man har forsterkede sanser, noen ganger så forsterket at det føles paranormalt. Man leser omgivelsene fortere enn folk flest gjennom de vanlige sansene og dette kan gjøre at man lurer på hvor man tar det i fra. Det føles nesten som om man er synsk eller telepatisk men har egentlig bare ekstra godt utviklede sanser.
Kanskje merker du at du blir veldig fort sliten av lyder, synsinntrykk og bare det å være sosial? Dette kommer av at du lett får overload i sansene. Men altså, ikke noe paranormalt. Det er litt i samme gata som å være venstrehendt, synestetisk (krysskobling av sanser), ha hypermobile ledd, høy IQ eller absolutt gehør; det kan virke både overveldende og gi deg en følelse av å være skrullete eller unormal. Det kan til og med føles overnaturlig men er bare en del av din kropp og personlighet. Det er sånn du er skapt
Antall ord: 180
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Nei, du er ikke skrullete. Finnes flere som har det som deg.
Jeg er en av dem som opplever noe av det samme.
Men om du opplever noe paranormalt eller har en 6 sans i tillegg , er ikke opp til meg å bedømme.
Det synes jeg at du skal utforske på egenhånd, hvis du fatter en spesiell interesse og nysgjerrighet rundt dette.
Du kan jo starte med å lære deg meditasjon.
Kanskje bare for å roe ned "overloaden", hvis du sliter med det.
Hilsen Emp.
Antall ord: 88
Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.
Takk for det Ja, skal melde meg inn der. Har kjøpt noen bøker jeg har lest nå i vinter. Ganske fascinerende synes jeg. Har valgt å bruke det til noe positivt. Har gått rundt lenge nok å stusset på hvorfor jeg er sånn og sånn og oppfattet ting sterkere enn andre.
Men jeg for min del har alltid hatt tro på noe mer der ute enn det vi kan se. Og i den tro mener jeg at vi som er ganske følslm av oss oppdager energier lettere enn andre også. vanskelig å forklare, men jeg har alltid gått rundt med "følere" ute og analysert hvert et rom jeg går inn i. Noen rom er rolige og avslappende å være i, mens andre rom kan være litt tunge og anspente. Gjelder både med og uten folk
Så jeg er veldig nysgjerrig på om det er flere Hsp'ere som føler det slik? Vi er jo ganske mottakelig for hvordan atmosfæren rundt oss er...
Joda, er sykt fæl til å analysere alt mulig. NAV har jo godkjent denne "tilstand", og har lagt det inn i sine permer. Så hvis du er h.s. så kan du få arbeidsdagen tilrettelagt for deg. Som f.eks. egen hvile tid, eget kontor, kontorutstyr tilpasset deg, sofa kanskje, osv.
Det er veldig slitsomt å være h.s. Bare å gå igjennom byen, gjør at jeg er helt utkjørt når jeg skal gå hjem igjen. Jeg for min del, analyserer alt mulig. Formen til folk, energiene i rommet, osv. Jeg har fått "kjeft" av en kvinnelig slektning, om at "...du må slutte å analysere alt mulig!!!...." .
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her