Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHøysensitiv person

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Mån1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 31 Des 2013 03:13
10
Blitt takket: 1 gang

Høysensitiv person

Innlegg av Mån1 »

Hei. Og godt nyttår til alle :-)
Jeg er helt ny her og lurer på en del.
Fant ut i høst at jeg er høysensitiv person. Mange brikker som falt på plass. .. Er det mange av dere som har evner som er i samme "kategori" som meg? Jeg sanser og føler jo ting, som følelser, sympati og empati, stemning i et rom/ situasjon, leser kroppsspråk, sterkere enn en vanlig mann i gata. Og mener selv jeg kan ane noe paranormal aktivitet rundt meg til tider. Om det er hjelpere/ guider eller energi.
Flere som er høysensitiv og har oppdaget en slags 6. Sans? Eller er det bare jeg som er litt skrullete. ...? :dontknow
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Høysensitiv person

Innlegg av Svartepus »

Du er ikke skrullete nei. Faktisk er du ganske så normal. Å være høysensitiv er ikke mer mystisk enn at man har forsterkede sanser, noen ganger så forsterket at det føles paranormalt. Man leser omgivelsene fortere enn folk flest gjennom de vanlige sansene og dette kan gjøre at man lurer på hvor man tar det i fra. Det føles nesten som om man er synsk eller telepatisk men har egentlig bare ekstra godt utviklede sanser.

Kanskje merker du at du blir veldig fort sliten av lyder, synsinntrykk og bare det å være sosial? Dette kommer av at du lett får overload i sansene. Men altså, ikke noe paranormalt. Det er litt i samme gata som å være venstrehendt, synestetisk (krysskobling av sanser), ha hypermobile ledd, høy IQ eller absolutt gehør; det kan virke både overveldende og gi deg en følelse av å være skrullete eller unormal. Det kan til og med føles overnaturlig men er bare en del av din kropp og personlighet. Det er sånn du er skapt ;)
Antall ord: 180
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Høysensitiv person

Innlegg av Empathica »

Hei og velkommen. :vink

Nei, du er ikke skrullete. Finnes flere som har det som deg.
Jeg er en av dem som opplever noe av det samme.
Men om du opplever noe paranormalt eller har en 6 sans i tillegg , er ikke opp til meg å bedømme.
Det synes jeg at du skal utforske på egenhånd, hvis du fatter en spesiell interesse og nysgjerrighet rundt dette.

Du kan jo starte med å lære deg meditasjon.
Kanskje bare for å roe ned "overloaden", hvis du sliter med det.

Hilsen Emp. :)
Antall ord: 88

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Høysensitiv person

Innlegg av QueenOfSwords »

Hallo, og velkommen! :coffe2

Du er ikke alene om å være høysensitive! Vi er mange som er det. Meg inkludert.

Kanskje bli medlem av høysensitivforening?

http://www.hsperson.no/
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mån1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 31 Des 2013 03:13
10
Blitt takket: 1 gang

- Høysensitiv person

Innlegg av Mån1 »

Takk for det :-) Ja, skal melde meg inn der. Har kjøpt noen bøker jeg har lest nå i vinter. Ganske fascinerende synes jeg. Har valgt å bruke det til noe positivt. Har gått rundt lenge nok å stusset på hvorfor jeg er sånn og sånn og oppfattet ting sterkere enn andre.
Men jeg for min del har alltid hatt tro på noe mer der ute enn det vi kan se. Og i den tro mener jeg at vi som er ganske følslm av oss oppdager energier lettere enn andre også. vanskelig å forklare, men jeg har alltid gått rundt med "følere" ute og analysert hvert et rom jeg går inn i. Noen rom er rolige og avslappende å være i, mens andre rom kan være litt tunge og anspente. Gjelder både med og uten folk :-)
Så jeg er veldig nysgjerrig på om det er flere Hsp'ere som føler det slik? Vi er jo ganske mottakelig for hvordan atmosfæren rundt oss er...
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Høysensitiv person

Innlegg av QueenOfSwords »

Joda, er sykt fæl til å analysere alt mulig. NAV har jo godkjent denne "tilstand", og har lagt det inn i sine permer. Så hvis du er h.s. så kan du få arbeidsdagen tilrettelagt for deg. Som f.eks. egen hvile tid, eget kontor, kontorutstyr tilpasset deg, sofa kanskje, osv.
Det er veldig slitsomt å være h.s. Bare å gå igjennom byen, gjør at jeg er helt utkjørt når jeg skal gå hjem igjen. Jeg for min del, analyserer alt mulig. Formen til folk, energiene i rommet, osv. Jeg har fått "kjeft" av en kvinnelig slektning, om at "...du må slutte å analysere alt mulig!!!...." . :mrgreen:
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Høysensitiv person

Innlegg av Asbjørn »

Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: - Høysensitiv person

Innlegg av Poku »

Asbjørn skrev:Her er etpar tester :
http://www.alternativ.no/art/?id=880
Jeg fikk 7/14 :)
Antall ord: 18
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links