Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Bearchild skrev:Stoler på magefølelsen ja. Hvorvidt jeg kan stole på andres avhenger jo av hva min egen sier der og da?
Hvorfor sitter magefølelsen i magen? Hvorfor er det den delen av kroppen som har en sånn type varslingsfunksjon? Hadde det ikke vært bedre om den satt en plass som ikke ble forstyrret av sommerfugler, gass, forstoppelser og annen forvirrende aktivitet..?
Det er det heldigvis ikke jeg som har funnet på, at den skal være i magen mener jeg Men noen løse tanker peker i retning av at det er ganske mye nerver i mageregionen og at disse da er bedre egnet til å sende signaler frem til man får åpnet andre kanaler kanskje?
Har interessen for det paranormale økt blant folk flest siden 21/12-2012?
Antall ord: 134
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
jeditrond skrev:Men noen løse tanker peker i retning av at det er ganske mye nerver i mageregionen og at disse da er bedre egnet til å sende signaler frem til man får åpnet andre kanaler kanskje?
Øh.. er vel andre og langt mer nervebefengte kroppsdeler som burde stått først i køen i såfall?
Lilja skrev:Hvor lenge er det til spiritualismen er en likeverdig del av religionsundervisningen i norsk skole?
I følge de som har en stor finger med i spillet (HeF og de derre..): aldri. Vil man at barna skal få den muligheten er vel privatskoler typ Steinerskolen nærmeste alternativ?
Har du tatt skade av å ha gammeldags kristendomsundervisning med innbakte visitter i kirken i høytidene og føler du deg snytt for at du ikke fikk innføring i alle de andre religionene..?
Antall ord: 143
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Nei, det har gått helt greit!
Men jeg vet om foreldre som nesten revnet da barna hadde fått se en utgave av Koranen i barnehagen En av de ansatte hadde den med for å vise fram ifm en av høytidene til muslimene, og et par av foreldrene reagerte KRAFTIG!
Kan man tvinge kroppen til å lære å leve med søvnunderskudd?
Selvsagt. Ett av de mest undervurderte mytologiske vesnene som finnes. De er som sjøormer bare adapterte til snø. Egentlig er de bare forhistoriske vesener som har kommet ut av et åpent "anomaly" (portal til andre tidsæraer).
Må jeg velge ett?
Trår til med to: Overdose av vitløk når man er i ferd med å bli forkjølet/ få influensa. For å gardere meg hiver jeg gjerne på alt annet sterkt jeg måtte ha tilgjengelig; chili, pepperot osv. Det svir godt, men utrolig effektivt!
Og så "livredderen" min, Tigerbalsam. Fast følgesvenn i snart 25 år. Bruker den på kløe, utslett og (selvsagt) vonde ledd og muskler. I tillegg til å dempe ulidelig kløe etter insektstikk (jeg er litt hypersensitiv for stikkedyr) har den den kjekke bieffekten at den holder insekter unna. Bruker det også på hestene i den verste kleggsesongen, hestene kommer løpende når jeg vifter med tigerbalsam!
Burde vi lage en "fleip eller fakta"- tråd der vi kan dikte de villeste historier, gjerne med diverse dokumentasjon hvor vi ikke nødvendigvis sier høyt hva som er fleip/ fakta..?
Antall ord: 150
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Nei, men har kanalisert ting pr datatastatur, men da var jeg hele tiden bevisst over hva som kom, det dukket ikke opp på skjermen via fingrene mine uten å ha vært innom hodet mitt først
Har du møtt/sett vardøger noen gang?
Antall ord: 45
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Fordi tiden er ikke lineær. Det er bare vi som har skapt en teori om at den er det. Dermed er det like naturlig å "se inn i fremtiden" som å se ting som har skjedd. Evt denne personen har vært i fremtiden via et anomaly!!
Tror du barn ser ånder som en selvfølge helt til voksne lærer dem at det ikke er normalt?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her