Prismia skrev:
Har du ofte lucid dreaming? At du vet at du drømmer midt i en drøm? Jeg har hatt det i flere år og viste ikke at det er uvanlig og heller ikke et eget begrep før samboer nevnte det. Han var begeistret over å huske EN drøm så han ville prøve å begynne å huske drømmene sine og prøve å få til lucid dreaming. Jeg har det flere ganger i uken så for meg er det ikke noe spesielt

Vet ikke hvordan jeg får det til.
Nei, kan ikke huske å ha skjønt at jeg drømmer når jeg er i en drøm. Det kan hende det har skjedd, men jeg husker det ikke.
Et fenomen som jeg veldig ofte opplever, (sannsyneligvis mellom søvn og våken tilstand), er at jeg hører en dyp mannstemme som på en måte holder foredrag for meg. Foredraget er som regel om fag og emner jeg overhode ikke har peiling på. Masse fremmord, og faguttrykk jeg aldri har hørt/kunnet.
Det er alltid nye emner, og jeg blir like forbløffet hver gang. For et par dager siden fortalte denne stemmen en historie fra Russland, en trist historie. Jeg fikk hele historien servert som en "lydbok". Og var ikke noe jeg noengang hadde hørt eller lest om.
Dette skjer som sagt ofte for meg, og jeg lurer på om det er dette som kalles "klarhørsel" ?
Det nytter ikke å kommunisere med denne stemmen. Den er enveis. Når jeg mer eller mindre begynner å våkne så blir det aktuelle tema mere og mere diffust og helt tulllete og fader ut.
Jeg husker heller aldri hva det dreide seg om.
Man kan vel kanskje komme i skade for å havne i båsen GAL når man fortelle slike ting, men det gode er at det skjer aldri i våken tilstand. Heller i en mellomfase innbiller jeg meg.
noen som har de samme opplevelsene ? Kunne vært interessant å høre.