Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvordan glemme drømmer?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av Prismia »

Noen som har tips?

"Alle" vil huske drømmene sine mens jeg vil gjerne glemme de. Husker så mange drømmer hver morgen og føler at drømmene har skjedd så, er ikke uthvilt, antakelig så sover jeg ikke dypt. De få gangene jeg våkner og husker ingen drømmer er jeg uthvilt :)

Har mareritt i blant, noen erfaring med drømmmefanger? Eller er det bare tull?
Antall ord: 69
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av UFO »

Prismia skrev:Noen som har tips?

"Alle" vil huske drømmene sine mens jeg vil gjerne glemme de. Husker så mange drømmer hver morgen og føler at drømmene har skjedd så, er ikke uthvilt, antakelig så sover jeg ikke dypt. De få gangene jeg våkner og husker ingen drømmer er jeg uthvilt :)

Har mareritt i blant, noen erfaring med drømmmefanger? Eller er det bare tull?
Jo takk. Jeg er også en som drømmer alt for mye. Føler det samme som deg mht. ikke å være uthvilt. Føler at jeg drømmer hver eneste natt, og det går nesten utover helsa. Jeg vil si at jeg husker hva jeg har drømt når jeg våkner, men som regel er de glemt etter at dagen er omme.
(Takk og pris).

Du skriver at du husker drømmene når du våkner. Blir de ikke borte etterhvert ?

Noen mennesker sier at de aldri drømmer, men det gjør de nok. De husker det bare ikke når de våkner. Tror mennesker med mye fantasi, og eller bekymringer, eller det stikk motsatte drømmer mye og husker de.

Hva gjør man for å få slippe å drømme (slappe av) et par netter om ikke annet. Kanskje noen på forumet har noen gode råd. Jeg vet ikke.

Drømmefangere har jeg ingen erfaring med, men det har sikkert andre her. :mozilla_wink:
Antall ord: 243
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av Prismia »

Noen drømmer kan jeg ennå huske ganske detaljert etter flere år, men mange drømmer forsvinner, er jo så mange så umulig å huske alle. Noen drømmer forsvinner ganske fort fra hukommelsen. Har kanskje 5 "drømmefrie" netter i året, hvis det er så mange..

Jeg er en grubleperson og har mye fantasi så kan være noe i det du sier :)

Absolutt alle drømmer, alle har REM-søvn, dyr og. Men mange husker nesten aldri drømmene så som du sier de trur at de aldri drømmer. Samboeren min husker ca 3 drømmer i året, heldiggrisen :lol3 *sjalu*
Antall ord: 103
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av UFO »

Prismia skrev:Noen drømmer kan jeg ennå huske ganske detaljert etter flere år, men mange drømmer forsvinner, er jo så mange så umulig å huske alle. Noen drømmer forsvinner ganske fort fra hukommelsen. Har kanskje 5 "drømmefrie" netter i året, hvis det er så mange..

Jeg er en grubleperson og har mye fantasi så kan være noe i det du sier :)

Absolutt alle drømmer, alle har REM-søvn, dyr og. Men mange husker nesten aldri drømmene så som du sier de trur at de aldri drømmer. Samboeren min husker ca 3 drømmer i året, heldiggrisen :lol3 *sjalu*
Drømmer er spennende, men slitsomt da man føler at man ikke har fått nok/riktig hvile.
Kjenner flere som bare husker 2-3 drømmer i året. Tja, de har vel liten fantasi da, og eller
har det helt greit i hverdagen. Dessverre Ikke noe fasiitsvar på hvordan man skal klare å begrense sin drømmeaktivitet Prismia.
Man må vel bare godta det. :dontknow
Antall ord: 170
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av Prismia »

ufo skrev:
Prismia skrev:Noen drømmer kan jeg ennå huske ganske detaljert etter flere år, men mange drømmer forsvinner, er jo så mange så umulig å huske alle. Noen drømmer forsvinner ganske fort fra hukommelsen. Har kanskje 5 "drømmefrie" netter i året, hvis det er så mange..

Jeg er en grubleperson og har mye fantasi så kan være noe i det du sier :)

Absolutt alle drømmer, alle har REM-søvn, dyr og. Men mange husker nesten aldri drømmene så som du sier de trur at de aldri drømmer. Samboeren min husker ca 3 drømmer i året, heldiggrisen :lol3 *sjalu*
Drømmer er spennende, men slitsomt da man føler at man ikke har fått nok/riktig hvile.
Kjenner flere som bare husker 2-3 drømmer i året. Tja, de har vel liten fantasi da, og eller
har det helt greit i hverdagen. Dessverre Ikke noe fasiitsvar på hvordan man skal klare å begrense sin drømmeaktivitet Prismia.
Man må vel bare godta det. :dontknow

Har du ofte lucid dreaming? At du vet at du drømmer midt i en drøm? Jeg har hatt det i flere år og viste ikke at det er uvanlig og heller ikke et eget begrep før samboer nevnte det. Han var begeistret over å huske EN drøm så han ville prøve å begynne å huske drømmene sine og prøve å få til lucid dreaming. Jeg har det flere ganger i uken så for meg er det ikke noe spesielt :) Vet ikke hvordan jeg får det til.
Antall ord: 262
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av Bearchild »

Artikkel om hvorfor noen husker drømmer bedre enn andre:
http://www.forskning.no/artikler/2014/februar/381797
- Hvorfor husker noen av oss ofte det vi drømmer om natta, og andre nesten aldri? Det har franske forskere forsøkt å finne ut av.
De visste allerede at de som husker mange drømmer våkner dobbelt så ofte om natta som dem som husker lite. De hadde også sett at hjernene deres reagerer mer på lyder både når de sover og er våkne.
Antall ord: 86
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av UFO »

Prismia skrev: Har du ofte lucid dreaming? At du vet at du drømmer midt i en drøm? Jeg har hatt det i flere år og viste ikke at det er uvanlig og heller ikke et eget begrep før samboer nevnte det. Han var begeistret over å huske EN drøm så han ville prøve å begynne å huske drømmene sine og prøve å få til lucid dreaming. Jeg har det flere ganger i uken så for meg er det ikke noe spesielt :) Vet ikke hvordan jeg får det til.
Nei, kan ikke huske å ha skjønt at jeg drømmer når jeg er i en drøm. Det kan hende det har skjedd, men jeg husker det ikke.

Et fenomen som jeg veldig ofte opplever, (sannsyneligvis mellom søvn og våken tilstand), er at jeg hører en dyp mannstemme som på en måte holder foredrag for meg. Foredraget er som regel om fag og emner jeg overhode ikke har peiling på. Masse fremmord, og faguttrykk jeg aldri har hørt/kunnet.

Det er alltid nye emner, og jeg blir like forbløffet hver gang. For et par dager siden fortalte denne stemmen en historie fra Russland, en trist historie. Jeg fikk hele historien servert som en "lydbok". Og var ikke noe jeg noengang hadde hørt eller lest om.

Dette skjer som sagt ofte for meg, og jeg lurer på om det er dette som kalles "klarhørsel" ?
Det nytter ikke å kommunisere med denne stemmen. Den er enveis. Når jeg mer eller mindre begynner å våkne så blir det aktuelle tema mere og mere diffust og helt tulllete og fader ut.
Jeg husker heller aldri hva det dreide seg om.

Man kan vel kanskje komme i skade for å havne i båsen GAL når man fortelle slike ting, men det gode er at det skjer aldri i våken tilstand. Heller i en mellomfase innbiller jeg meg.

noen som har de samme opplevelsene ? Kunne vært interessant å høre. :oops:
Antall ord: 338
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av kråke »

Har hatt opplevelsen av å høre en stemme/ eller bare en merkelig lyd i det jeg holder på å våkne eller sovne. Aldri i fullstendig våken tilstand. Dette kalles hypnagoge hallusinasjoner og er ikke noe å bekymre seg for tydeligvis:

http://sml.snl.no/hypnagoge_hallusinasjoner
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av UFO »

kråke skrev:Har hatt opplevelsen av å høre en stemme/ eller bare en merkelig lyd i det jeg holder på å våkne eller sovne. Aldri i fullstendig våken tilstand. Dette kalles hypnagoge hallusinasjoner og er ikke noe å bekymre seg for tydeligvis:

http://sml.snl.no/hypnagoge_hallusinasjoner
Det med å høre stemmer har jo alltid blitt sett på som et tegn på galskap har jeg inntrykk av.
(Ihvertfall i våken tilstand). Men kanskje det trekkes feil slutninger der. Noen er klarsynt og ser ting, og det i våken tilstand, så hvorfor kan ikke noen høre stemmer i våken tilstand også. Da uten å få galskapsstempelet ?

Nei, har tilgode å høre noe i våken tilstand. Det er dette ved oppvåkingsfasen som er spesielt for min del. :zzz
Antall ord: 132
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - - - - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av Prismia »

ufo skrev:
Prismia skrev: Har du ofte lucid dreaming? At du vet at du drømmer midt i en drøm? Jeg har hatt det i flere år og viste ikke at det er uvanlig og heller ikke et eget begrep før samboer nevnte det. Han var begeistret over å huske EN drøm så han ville prøve å begynne å huske drømmene sine og prøve å få til lucid dreaming. Jeg har det flere ganger i uken så for meg er det ikke noe spesielt :) Vet ikke hvordan jeg får det til.
Nei, kan ikke huske å ha skjønt at jeg drømmer når jeg er i en drøm. Det kan hende det har skjedd, men jeg husker det ikke.

Et fenomen som jeg veldig ofte opplever, (sannsyneligvis mellom søvn og våken tilstand), er at jeg hører en dyp mannstemme som på en måte holder foredrag for meg. Foredraget er som regel om fag og emner jeg overhode ikke har peiling på. Masse fremmord, og faguttrykk jeg aldri har hørt/kunnet.

Det er alltid nye emner, og jeg blir like forbløffet hver gang. For et par dager siden fortalte denne stemmen en historie fra Russland, en trist historie. Jeg fikk hele historien servert som en "lydbok". Og var ikke noe jeg noengang hadde hørt eller lest om.

Dette skjer som sagt ofte for meg, og jeg lurer på om det er dette som kalles "klarhørsel" ?
Det nytter ikke å kommunisere med denne stemmen. Den er enveis. Når jeg mer eller mindre begynner å våkne så blir det aktuelle tema mere og mere diffust og helt tulllete og fader ut.
Jeg husker heller aldri hva det dreide seg om.

Man kan vel kanskje komme i skade for å havne i båsen GAL når man fortelle slike ting, men det gode er at det skjer aldri i våken tilstand. Heller i en mellomfase innbiller jeg meg.

noen som har de samme opplevelsene ? Kunne vært interessant å høre. :oops:
Først tenkte jeg søvnparalyse men jeg har aldri opplevd søvnparalyse med lyd, bortsett fra tilfeldig bakgrunnsstøy.

Jeg trur ikke at du er gal, selv om jeg har jobbet i psykiatrien og hørt div historier der. Jeg har hørt stemmer selv i våken tilstand men så sjeldent at jeg ikke trur at det var hallusinasjoner fordi det har skjedd andre ting der og. Har en gang blitt vekket av en mannestemme som sa "du!", om det var drøm eller en ordentlig stemme vet jeg ikke men skvatt veldig og gjemte meg under dyna, hehe.

Pussig å høre foredrag da, litt ekkelt! Kanskje det er energi som henger igjen, siden du ikke kan kommunisere med han.
Antall ord: 462
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av UFO »

Prismia skrev:
ufo skrev:
Prismia skrev: Har du ofte lucid dreaming? At du vet at du drømmer midt i en drøm? Jeg har hatt det i flere år og viste ikke at det er uvanlig og heller ikke et eget begrep før samboer nevnte det. Han var begeistret over å huske EN drøm så han ville prøve å begynne å huske drømmene sine og prøve å få til lucid dreaming. Jeg har det flere ganger i uken så for meg er det ikke noe spesielt :) Vet ikke hvordan jeg får det til.
Nei, kan ikke huske å ha skjønt at jeg drømmer når jeg er i en drøm. Det kan hende det har skjedd, men jeg husker det ikke.

Et fenomen som jeg veldig ofte opplever, (sannsyneligvis mellom søvn og våken tilstand), er at jeg hører en dyp mannstemme som på en måte holder foredrag for meg. Foredraget er som regel om fag og emner jeg overhode ikke har peiling på. Masse fremmord, og faguttrykk jeg aldri har hørt/kunnet.

Det er alltid nye emner, og jeg blir like forbløffet hver gang. For et par dager siden fortalte denne stemmen en historie fra Russland, en trist historie. Jeg fikk hele historien servert som en "lydbok". Og var ikke noe jeg noengang hadde hørt eller lest om.

Dette skjer som sagt ofte for meg, og jeg lurer på om det er dette som kalles "klarhørsel" ?
Det nytter ikke å kommunisere med denne stemmen. Den er enveis. Når jeg mer eller mindre begynner å våkne så blir det aktuelle tema mere og mere diffust og helt tulllete og fader ut.
Jeg husker heller aldri hva det dreide seg om.

Man kan vel kanskje komme i skade for å havne i båsen GAL når man fortelle slike ting, men det gode er at det skjer aldri i våken tilstand. Heller i en mellomfase innbiller jeg meg.

noen som har de samme opplevelsene ? Kunne vært interessant å høre. :oops:
Først tenkte jeg søvnparalyse men jeg har aldri opplevd søvnparalyse med lyd, bortsett fra tilfeldig bakgrunnsstøy.

Jeg trur ikke at du er gal, selv om jeg har jobbet i psykiatrien og hørt div historier der. Jeg har hørt stemmer selv i våken tilstand men så sjeldent at jeg ikke trur at det var hallusinasjoner fordi det har skjedd andre ting der og. Har en gang blitt vekket av en mannestemme som sa "du!", om det var drøm eller en ordentlig stemme vet jeg ikke men skvatt veldig og gjemte meg under dyna, hehe.

Pussig å høre foredrag da, litt ekkelt! Kanskje det er energi som henger igjen, siden du ikke kan kommunisere med han.
Nei, det burde jo ikke være mere rart å "høre" enn å "se". Klarsynte blir vel ikke ansett som gale :-) Neida, det er egentlig ikke ekkelt å "høre", det er faktisk interessant. Men, selvsagt kan det være i en drømmefase selv om jeg føler at det er i en mellomfase søvn/våken tilstand.

Så at det var en artikkel i VG idag "Derfor husker noe oftere drømmer".
Antall ord: 537
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av Prismia »

Hadde vært artig å få oppleve det du opplever en gang :)

Leste artikkelen nå, takk! For noen år siden så testet jeg en sånn søvnapp som registrerer bevegelser i senga og som skal vekke personen når den sover lett etter minimun et bestemt antall timer, for en behagelig oppvåkning. Den registrerte at jeg beveger på meg nesten hele natta, lite avslapping, og den vekket meg med en gang etter de timene fordi jeg bevegde på meg. Men for meg så sov jeg tungt :p Nå har jeg hatt søvnproblemer i ca 19 år. Har ikke fått noe bra hjelp dessverre.
Antall ord: 105
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av UFO »

Prismia skrev:Hadde vært artig å få oppleve det du opplever en gang :)

Leste artikkelen nå, takk! For noen år siden så testet jeg en sånn søvnapp som registrerer bevegelser i senga og som skal vekke personen når den sover lett etter minimun et bestemt antall timer, for en behagelig oppvåkning. Den registrerte at jeg beveger på meg nesten hele natta, lite avslapping, og den vekket meg med en gang etter de timene fordi jeg bevegde på meg. Men for meg så sov jeg tungt :p Nå har jeg hatt søvnproblemer i ca 19 år. Har ikke fått noe bra hjelp dessverre.
Tror faktisk at mange har søvnproblemer. Mere nå enn i "gamle dager". Samfunnet er så hektisk blitt at selv det å sove, har mange ikke tid til virker det som. Samtidig så skal alle presses inn i en A4 rytme. (Normalen?). Det sitter langt inne hos mange at vi mennesker har helt forskjellige søvnrytmer som også bør respekteres. Ikke alle er skrudd sammen til A4 som jeg velger å kalle A mennesket. (Det er jo til alles beste i arb. livet at man er forskjellig mht. søvn).

Når du snakker om søvnproblemer Prismia, kanskje du som meg har jobbet i turnus det meste av livet. Jeg har alltid jobbet i turnus, og jeg tror at det gjør noe med hjernen. Man skal sove på mange forskjellige tider, og da er "spetakkelet" igang. Mange tyr nok til innsovningsmedisiner, og alt blir en ond sirkel. Ikke enkelt.

Artig den appen du forteller om. Lurer på hva den hadde fortalt meg? Sikkert det samme som du opplevde. Er redd for det. "rotete søvn" pleier jeg å kalle det, og da er man enda mer sliten når man står opp, enn når man la seg for å sove. :zzz
Antall ord: 308
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - - Hvordan glemme drømmer?

Innlegg av Prismia »

ufo skrev:
Prismia skrev:Hadde vært artig å få oppleve det du opplever en gang :)

Leste artikkelen nå, takk! For noen år siden så testet jeg en sånn søvnapp som registrerer bevegelser i senga og som skal vekke personen når den sover lett etter minimun et bestemt antall timer, for en behagelig oppvåkning. Den registrerte at jeg beveger på meg nesten hele natta, lite avslapping, og den vekket meg med en gang etter de timene fordi jeg bevegde på meg. Men for meg så sov jeg tungt :p Nå har jeg hatt søvnproblemer i ca 19 år. Har ikke fått noe bra hjelp dessverre.
Tror faktisk at mange har søvnproblemer. Mere nå enn i "gamle dager". Samfunnet er så hektisk blitt at selv det å sove, har mange ikke tid til virker det som. Samtidig så skal alle presses inn i en A4 rytme. (Normalen?). Det sitter langt inne hos mange at vi mennesker har helt forskjellige søvnrytmer som også bør respekteres. Ikke alle er skrudd sammen til A4 som jeg velger å kalle A mennesket. (Det er jo til alles beste i arb. livet at man er forskjellig mht. søvn).

Når du snakker om søvnproblemer Prismia, kanskje du som meg har jobbet i turnus det meste av livet. Jeg har alltid jobbet i turnus, og jeg tror at det gjør noe med hjernen. Man skal sove på mange forskjellige tider, og da er "spetakkelet" igang. Mange tyr nok til innsovningsmedisiner, og alt blir en ond sirkel. Ikke enkelt.

Artig den appen du forteller om. Lurer på hva den hadde fortalt meg? Sikkert det samme som du opplevde. Er redd for det. "rotete søvn" pleier jeg å kalle det, og da er man enda mer sliten når man står opp, enn når man la seg for å sove. :zzz
Jeg begynte å sove dårlig i tenårene pga adhd og psykiske problemer, og selv om jeg i ettertid har fått hjelp og orden på det så sover jeg dårlig. Trur det nok har med det du sier om samfunnet, og stress. Jeg jobbet turnus i noen år og det gikk bra frem til 2012, da sluttet jeg å sove etter kveldsvakter og sleit meg ut. Jobbet så bare dagtid i ett år og så turnus igjen og det samme skjedde. Så legen min "nekter" meg å jobbe turnus. I fjor ble jeg mamma for første gang og har en herlig baby som sover hele natta, og jeg sover merkelig nok bedre! Ammer ikke, amming skal jo gjøre at man sover bedre.

Og jeg prøvde den appen igjen natt til i går og ble overrasket, jeg hadde mye mindre bevegelser på natta enn før. Jeg husker ikke lenger at jeg våkner mye, før husket jeg flere oppvåkninger per natt. Men drømmer ennå mye. Oj ser på Brille som gikk på tv i går, og de snakker om en sånn app ;)

Hender en gang i blant at jeg drømmer noe som løser et lite problem jeg har :)
Antall ord: 519
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links