Hei FFlower
Jeg vet at sånne drømmer kan være grusomme, og jeg har selv ofte drømt om at de verste ting vil komme til å skje med dem jeg er glad i, og utfra det du skriver skjønner jeg at du er veldig glad i lillebroren din og det er fint. Han er heldig som har deg som er så glad i ham.
Heldigvis har alt dette fæle jeg har drømt om mine kjære aldri skjedd i virkeligheten. Jeg tror at vi ofte drømmer om det vi er redd for skal skje, like mye som vi kan drømme om det vi ønsker oss osv. Husker at jeg veldig ofte som jentunge drømte om en stor, hvit hest. Hver gang jeg skulle ri på den og hadde akkurat fått kommet meg opp på ryggen på den så våknet jeg og var kjempeskuffet over at det ikke ble noen ridetur på min drømmehest.
I drømmer bearbeider vi ting vi tenker på om dagen, selv uten at vi er helt klar over det en gang, og vi kan derfor drømme mye rart, blant annet hva andre har sagt eller hva vi har lest eller sett på tv osv.
I tarotkortene har vi et kort som kalles døden og det får jeg aldri opp før noen skal dø, men jeg har fått det opp etter at en er død, det har bare skjedd en gang så vanligvis betyr det ikke døden. Kortet døden betyr nesten alltid at det er en forandring på vei i livet til den som en spår. For eksempel at en kommer til å slutte på skolen og å begynne i en ny jobb, eller at en skal slutte i en jobb og begynne i en annen. Ofte betyr kortet at noe som en har gjort seg ferdig med skal bort slik at noe annet og nytt kan få plassen i livet vårt. For eksempel en som slutter i barneskolen og begynner på ungdomsskolen osv. Det kan også bety at man slutter med en hobby eller sportsaktivitet og begynner med noe annet i stedet. Det kan bety mange slike ting, og altså er det ingen som dør, men det blir en forandring som kommer og som regel er det positivt at dette nye kommer inn i livet ens.
Legger ut litt om noe jeg har samlet om drømmetydning
Drømmer du om et hus, kan det representere ditt indre sinn. Da kan du se etter om det er store rom eller små og trange rom, om det er mørkt eller lyst og kjenne etter hvilken følelse du har i huset. Dette forteller mye om hvordan du er og tenker.
Vann i alle former forteller om følelsene dine.
Død handler som regel om forandring, at man gir slipp på noe gammelt og legger ting bak seg og åpner for nye muligheter.
Mennesker du drømmer om kan være sider ved deg selv. Kvinner er den feminine delen av deg, den spirituelle delen av deg. Menn er den maskuline delen av deg. Det maskuline står for handlekraft i den fysiske verden – det du må ta tak i for å komme videre.
Drømmer du om å fly kan det handle om en svevende måte å ta tak i livet på, og kan fortelle at du underbevisst rømmer fra selve livet.
Det å falle kan dreie seg om at du føler deg utrygg i situasjonen og ikke helt vet hvor du skal gå.
Så mitt råd til deg er at du skal prøve å ikke tenke så mye på de vonde drømmene dine for kanskje er det rett og slett bare at du er så glad i broren din at du er redd for å miste ham.