Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer om at lillebror dør

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av FFlower »

Hei på dere :)

Over en lengre periode nå har jeg hatt flere drømmer som handler om at lillebroren min dør. Den siste drømmen jeg hadde var for 2 uker siden og det var da jeg reagerte og tenkte at jeg måtte dele det med noen. Jeg pleier å skrive ned noen av drømmene mine (når jeg har tid, ork og husker å gjøre det) og jeg har et notis fra ganske langt tilbake og notiset fra drømmen for 2 uker siden:

Drømte at lillebror var død, men at det ikke hadde gått opp for meg. Plutselig kom jeg på at jeg aldri ville få klemme han igjen og gråt.

Drømte at ei jente jeg kjenner postet et bilde med tekst om at hun i dag måtte være med på å begrave sin døde lillebror. På bildet var det flere små bilder av gravstedet og hauger med jord. I drømmen het lillebroren til jenta det samme som min lillebror het og jeg følte meg veldig trist da jeg våknet.

Dette er bare to av drømmene jeg har hatt, som sagt. Jeg har hatt flere og noen av disse har jeg fortalt til moren min. Disse kan jeg ikke huske nå, og jeg har ikke skrevet ned notater fra disse drømmene. Men det har altså vært flere. Grunnen til at jeg velger å spørre dere om hva dette kan bety er fordi jeg har blant annet en lillesøster som jeg ikke har hatt slike drømmer om. Etter å ha drømt om at lillebroren min dør får jeg en veldig ekkel følelse noen dager etterpå og tenker veldig mye på drømmene. Føler at drømmene er et tegn på at noe skal skje han, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med det..
Antall ord: 319
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av armageddon »

Mitt råd til deg, FFlower, er at dere passer ekstra godt på lillebroren din i tiden som nå kommer. Drømmene dine om lillebror kan være rop fra fremtiden, fra besteforeldre, oldeforeldre, som vil advare om noe vondt som kan skje om dere ikke er oppmerksom på det.

Jeg tror ikke at drømmer om fremtidige hendelser nødvendigvis må skje. De kan avverges hvis man treffer tiltak. Det eneste som da skjer er at det ikke skjer.

Vær ikke redd, men ved godt mot.

PS
Jeg drar på påskeferie i dag og blir avskåret fra nettet, så om du skulle finne på å svare meg kan det ta en uke før jeg kan svare deg.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av xyrea »

Du skal ikke gjøre noen ting med det. Det høres sikkert brutalt ut, men hva skal du gjøre? Stenge ham inne i et polstra rom og bare la ham få flytende mat så han ikke kan sette noe i halsen? Ikke la ham sykle eller gjøre vanlige ting som kan være farlig hvis man er jævlig uheldig? Følge ham overalt? Tvinge ham til å gå med hjelm når han ikke sover? Streng diett og full legesjekk 6 ganger i året? Stort oppstyr hver gang han ikke er helt bra eller har hodepine? Du risikerer å skremme ham med oppførselen din, eller å få ham til å føle at noe er galt med ham.

Å innrette sitt eget liv etter drømmene sine er noe en bestemmer selv. Men ikke andres.

Jeg anbefaler at du leser en del av de andre tingene armageddon tolker som varsler om sanndrømming før du hører på ham, forresten. Bare for perspektivet sin del.
Antall ord: 166
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Asbjørn »

Slike drømmer og tanker er ikke uvanlige, men kommer mer av frykt for å miste en som er kjær, enn noe annet.

Har selv hatt det når d gjelder min datter, men helst når hun var yngre....
Og hun er fremdeles fullt oppegående....
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Kiara »

Jeg drømte også flere ganger da jeg var barn, at lillebroren min døde. Og jeg var så redd for at det skulle skje at jeg har aldri glemt disse drømmene. Han led av allergier og sterk astma, så frykten lå nok en del iforhold til sykdommen hans. Men iallefall, han lever i beste velgående enda, over 30 år senere. :D
Har også hatt sånne drømmer iforhold til min mann og sønn. Og det er nok frykten for at det skal hende de noe, og å miste de, som utløser slike drømmer.

Du kan nok slappe av, men vis han at du er glad i han, og setter pris på han. :)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Bearchild »

Døden- i drømmer- sies å varsle forandringer, at noe er over. At man må bli ferdig med noe for å kunne starte med noe nytt. Ikke helt ulikt kortet "Døden" i Tarot egentlig.. at dette symbolet har lang tradisjon som varsling av "endring" kan være verdt å ha i bakhodet. Istedenfor å bekymre deg over at noe kanskje kan skje med lillebroren din burde du kanskje se nærmere på andre ting rundt deg,- jobb, skole, kjæreste f. eks. Er det noe som trengs å "byttes ut"?
Antall ord: 87
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Svartepus »

Hvor gammel er lillebroren din? Er han i en alder der han kan flytte fra dere og forsvinne ut av livet ditt? Kan det være noe i forholdet mellom dere som bekymrer deg?

Jeg er enig med Bearchild i at dette mest sannsynlig er drømmer som tyder på endringer. Siden de gjentar seg er det noe du tenker en del på og sliter med å godta, enten i forhold til broren din eller et annet område av livet ditt. Dersom du skulle være sanndrømt kan det jo være at du er som en del folk jeg vet om, at du drømmer død når det er nytt liv på tur. Nå vet jeg fremdeles ikke hvor gammel broren din er men dersom han er voksen kan det jo hende du snart får en niese eller nevø ;)

Som xyrea sier; du kan jo ikke pakke ham inn på et polstra rom og sjekke pust og puls hele tiden. Du kan ikke beskytte ham fra livet, rett og slett. Jeg hadde ikke satt pris på å bli overbeskyttet og behandlet som dødsens etter noens drøm. Da hadde jeg antakelig dødd av angst for å dø. Selvoppfyllende profetier skal man være forsiktig med.
Antall ord: 210
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Terra »

Hei FFlower :)

Jeg vet at sånne drømmer kan være grusomme, og jeg har selv ofte drømt om at de verste ting vil komme til å skje med dem jeg er glad i, og utfra det du skriver skjønner jeg at du er veldig glad i lillebroren din og det er fint. Han er heldig som har deg som er så glad i ham.

Heldigvis har alt dette fæle jeg har drømt om mine kjære aldri skjedd i virkeligheten. Jeg tror at vi ofte drømmer om det vi er redd for skal skje, like mye som vi kan drømme om det vi ønsker oss osv. Husker at jeg veldig ofte som jentunge drømte om en stor, hvit hest. Hver gang jeg skulle ri på den og hadde akkurat fått kommet meg opp på ryggen på den så våknet jeg og var kjempeskuffet over at det ikke ble noen ridetur på min drømmehest.

I drømmer bearbeider vi ting vi tenker på om dagen, selv uten at vi er helt klar over det en gang, og vi kan derfor drømme mye rart, blant annet hva andre har sagt eller hva vi har lest eller sett på tv osv.

I tarotkortene har vi et kort som kalles døden og det får jeg aldri opp før noen skal dø, men jeg har fått det opp etter at en er død, det har bare skjedd en gang så vanligvis betyr det ikke døden. Kortet døden betyr nesten alltid at det er en forandring på vei i livet til den som en spår. For eksempel at en kommer til å slutte på skolen og å begynne i en ny jobb, eller at en skal slutte i en jobb og begynne i en annen. Ofte betyr kortet at noe som en har gjort seg ferdig med skal bort slik at noe annet og nytt kan få plassen i livet vårt. For eksempel en som slutter i barneskolen og begynner på ungdomsskolen osv. Det kan også bety at man slutter med en hobby eller sportsaktivitet og begynner med noe annet i stedet. Det kan bety mange slike ting, og altså er det ingen som dør, men det blir en forandring som kommer og som regel er det positivt at dette nye kommer inn i livet ens. ;)

Legger ut litt om noe jeg har samlet om drømmetydning :)

Drømmer du om et hus, kan det representere ditt indre sinn. Da kan du se etter om det er store rom eller små og trange rom, om det er mørkt eller lyst og kjenne etter hvilken følelse du har i huset. Dette forteller mye om hvordan du er og tenker.

Vann i alle former forteller om følelsene dine.

Død handler som regel om forandring, at man gir slipp på noe gammelt og legger ting bak seg og åpner for nye muligheter.

Mennesker du drømmer om kan være sider ved deg selv. Kvinner er den feminine delen av deg, den spirituelle delen av deg. Menn er den maskuline delen av deg. Det maskuline står for handlekraft i den fysiske verden – det du må ta tak i for å komme videre.

Drømmer du om å fly kan det handle om en svevende måte å ta tak i livet på, og kan fortelle at du underbevisst rømmer fra selve livet.

Det å falle kan dreie seg om at du føler deg utrygg i situasjonen og ikke helt vet hvor du skal gå.


Så mitt råd til deg er at du skal prøve å ikke tenke så mye på de vonde drømmene dine for kanskje er det rett og slett bare at du er så glad i broren din at du er redd for å miste ham. :vink
Antall ord: 643
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av FFlower »

Tusen takk for alle svar! Det er så fint :)

Det har ikke vært slik at jeg automatisk har tenkt at han kommer til å dø. Det er vel heller det at jeg er redd noe negativt skal skje han. Han er 11 år og jeg har vel alltid vært litt ekstra bekymret for han siden han har tourettes og sliter med mange bekymringer selv. Så det er fullt mulig at det er der drømmene kommer inn. Bare utrolig ubehagelig å ha flere slike drømmer over en periode. Også syntes jeg det var litt rart at jeg ikke kan huske en gang hvor jeg har hatt slike drømmer om lillesøster, men nå har jeg jo ikke lignende bekymringer ovenfor henne slik jeg har ovenfor lillebror.

Jeg håper egentlig at drømmene betyr at noe skal endre seg og i en positiv retning. Ting har ikke vært så lett i det siste så det ville absolutt vært flott! :D hehe.

Igjen, tusen takk for alle svar! Det varmer skikkelig å se at så mange bryr seg og tar seg tid til å svare. GOD PÅSKE! :sunny
Antall ord: 188
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Terra »

God påske! :wx
Antall ord: 3
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Svartepus »

FFlower skrev:Han er 11 år og jeg har vel alltid vært litt ekstra bekymret for han siden han har tourettes og sliter med mange bekymringer selv.
Nettopp dette tror jeg er årsaken til at du drømmer disse drømmene. Bekymringene i hverdagen kan bli forvridd til det ugjenkjennelige i drømmene.
Antall ord: 54
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Cecilie91

- Drømmer om at lillebror dør

Innlegg av Slettet_Cecilie91 »

For rundt 2 år siden, så drømte jeg først at 2 av mine søstre ble skyti. jeg bråvåkna, men sovna igen. Hadde akkurat den samme drømmen igjen da jeg sovna. Våkna igjen og var veldig lei meg, men da jeg sovna igjen, hadde jeg akkurat samme drømmen, bare at nå ble alle mine 3 søstre skyti og drept.

Det var en helt forferdelig følelse, og gråt skikkelig da jeg våkna.

Vet ikke hva de drømmene betydde, men tenker fortsatt på det den dag i dag.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links