For endel år siden kalte jeg meg for "Kristen", og på det tidspunktet var alt i bibelen "sannhet" i mine øyne.
Etterhvert så opdaget jeg ( desverre (?)) at det var utrolig mye hykleri og "falske profeter" som holdt på innenfor dette.
Mennekser hadde " 2 tunger / to ansikt " , ett som de viste utad, rent, pent, og ingenting å utsette på, - og vold i hjemmet, undertrykking, drikking og banning (!), med mer.
Etterhvert så jeg at dette var ikke bare ett sted, men mange steder, også der man ville tro at slikt ikke fantes. ( og der var det gjerne værst ).
Desverre er det slik at disse dobbeltmoralens "voktere" også er de som er "størst i kjeftamentet", og står fram og preker så voldsomt om at DU - JA DU skal bli frelst og greier.
Det MÅ og påpekes i denne sammenheng at det motsatte også finnes ; de som JEG vil kalle Kristne !
Men de er vanligvis ikke stor i kjeften... de er vanligvis ikke høyrøstet.
Det er den gruppen du knapt legger merke til der de sitter stille på nest siste rad, og knapt nok åpner munne for å synge med på salmene.
Disse sistnevnte er de som faktisk bryr seg om sin neste, uten å vente det store tilbake.
De føstnevnte, derimot ; "gi meg penger... det er hva jeg trenger... " for å sitere spøk mot Åge Samuelsen. Egentlig tror jeg han var mer krsiten enn mange andre, han var seg selv, og ikke redd for å vise at han var ett menneske !
Personlig er jeg kommet "forbi bibelen", da jeg ser at ting jeg opplever blir bannlyst der.
Det er jo for å binde folk til bibelen ;
Enten holder du deg her, og oppfører deg (/ janteloven), ellers er det rett til det varme stedet med navn He.... !
At det er noe jeg vil kalle GUD ; eller hvilket navn vi skal bruke ; Ja ! Det gjør det !
Den Hellige Ånd ? Ja, det og.
Var jesus guds sønn ? tja, ifølge bibelen ( stedets tro der opprinnelsen til bibelen fant sted ) var alle laget i guds bilde .
Med andre ord ; Vi er alle resultat av Guds gjerninger. Han skapte alt....
( Hun kansje ? )
Jeg tror derimot at de fleste religioner har den samme røde tråden innvevet i seg ; om gud heter Lyset, Gud, Allah, Jahve, og alle andre navn man måtte finne på...
Og den tråden er et liv etter at man dør ( forskjellige forklaringer, men dog ),
Beskrivelsen av livet etter dette varierer, men det tror jeg er preget av menneskenes egne ønsker og fantasier.
At bibelen forkaster synske, spåmenn / kvinner, og så videre, hva da med PROFETENE ??? Er ikke de også spåmenn ? Men da er de "godkjent"
fordi de skal være med og kaller seg kristne...
At det er noe mer ? JA.
Hvilken religion er riktig ? Spør den som tror på disse religionene....Hver og en sier MIN er rett...!
Ok, Hva i all verden skal vi da tro på ?
Personlig tror jeg det ikke spiller så stor rolle.
Det som skjer når vi kommer til dagen vi skal over på andre siden, vil vi alle bli overrasket, - det var ikke slik jeg trodde....
Alle religioner kommer etter mitt syn av at vi har fått små glimt av andre siden.
Og dermed utbasunerer vi dette , og med mange forfattere ( bibelen), så blir dette et sammensurium som ikke ligner noe.
Dette ble de oppmerskom på noen hundre år (?) etter Kritus, og fjernet diverse selvmotsigelser i bibelen, slik at det hele skulle virke mer riktig.
Deretter la de inn "den som legger til eller fjerner.... fra denne bok..."
for å sikre seg at samme problem ikke skulle skje igjen.
Bibelen beskriver UFO, Engler, Profeter, Ånder ( da spesielt urene sådanne ;-) ) osv.
Vi har litt beskrivelser av hva folk dengang trodde og følte.
Men er det det riktige svaret ?
Se på alle andre religiøse retninger, de aller aller fleste har med dette med livet etter døden.
De har forskjellige forklaringer, fordi man måtte konstruere en plausibel forklaring da dette i utgangspunktet skal være skjult for oss, sålenge vi er her.
Dermed har vi allsalgs menigheter, og trosretninger, osv.
Personlig tror jeg at det er en gud. ( men skal Lyset hete GUD, eller skal Gud hete LYSET ?)
Jeg tror på at det er det vi kaller paranormale evner blandt oss, og noen mennesker har glimt av dette, andre mer utpreget.
Jeg tror på ett liv etter døden, etter mellomlivet etter livet ertter døden....
Reinkarnasjon.
For å lære.
Jeg tror på en HIMMEL, men ikke et HELVETE; det er isåfall her på jord.
Tror jeg slutter her, mens tastaturet fremdeles virker ;-)
Asbjørn.
PPV info Se og
Parapsykologiens Venner sitt forum.
http://www.aa-mot.no . . . SKYPE:
phpMyChat på PPV server - Nederst på siden