Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserÅ kjenne andres energier

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Junita
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 10 Mar 2009 14:38
15

Å kjenne andres energier

Innlegg av Junita »

Her er det vel flere som kjenner andres energier?

Finnes det gode måter å stenge av på?

Jeg gikk på medisiner en stund pga mye "åndelig aktivitet" rundt meg som i psykiatrien ble betraktet som psykotiske symptomer,og jeg var jo helt klart dårlig og utmattet etter alle mine opplevelser. Derfor prøvde jeg medisiner,og da forsvant så og si hele meg for jeg ble avflatet og likegyldig til alt,hadde ikke følelser i det hele tatt,gikk rundt som en zombie. Det ble veldig tomt inni meg for å si det sånn,gjorde abselutt ingenting bare eksisterte..vel følte ikke at jeg gjorde det en gang. Trodde medisinene hadde ødelagt meg,for jeg sluttet for over et år siden...

Men først nå kan jeg le og gråte kan jeg også av og til,kjenner følelsene mine,liker musikk igjen,har begynt å lese bøker,noe jeg gjorde daglig før. Det er herlig :)
Har begynt å få det åndelige tilbake "mine opplevelser",og jeg kjenner energier igjen,det fyller meg med glede og nå har livet mening igjen.

Men jeg trenger å lære meg å stenge av når jeg vil ha fred,vil ha kontroll og ikke bli dårlig.
Så noen som kan dette,eller har bøker å anbefale?
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Moonstone »

Junita skrev:Her er det vel flere som kjenner andres energier?

Finnes det gode måter å stenge av på?

Jeg gikk på medisiner en stund pga mye "åndelig aktivitet" rundt meg som i psykiatrien ble betraktet som psykotiske symptomer,og jeg var jo helt klart dårlig og utmattet etter alle mine opplevelser. Derfor prøvde jeg medisiner,og da forsvant så og si hele meg for jeg ble avflatet og likegyldig til alt,hadde ikke følelser i det hele tatt,gikk rundt som en zombie. Det ble veldig tomt inni meg for å si det sånn,gjorde abselutt ingenting bare eksisterte..vel følte ikke at jeg gjorde det en gang. Trodde medisinene hadde ødelagt meg,for jeg sluttet for over et år siden...

Men først nå kan jeg le og gråte kan jeg også av og til,kjenner følelsene mine,liker musikk igjen,har begynt å lese bøker,noe jeg gjorde daglig før. Det er herlig :)
Har begynt å få det åndelige tilbake "mine opplevelser",og jeg kjenner energier igjen,det fyller meg med glede og nå har livet mening igjen.

Men jeg trenger å lære meg å stenge av når jeg vil ha fred,vil ha kontroll og ikke bli dårlig.
Så noen som kan dette,eller har bøker å anbefale?
Hvis du vil stenge av "antenna" til det eteriske, så vet jeg at det kan hjelpe å fokusere på alle energisentrene(Shakra) i energikroppen, og at de skal lukkes.
Antall ord: 247
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Junita
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 10 Mar 2009 14:38
15

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Junita »

Moonstone skrev:
Junita skrev:Her er det vel flere som kjenner andres energier?

Finnes det gode måter å stenge av på?

Jeg gikk på medisiner en stund pga mye "åndelig aktivitet" rundt meg som i psykiatrien ble betraktet som psykotiske symptomer,og jeg var jo helt klart dårlig og utmattet etter alle mine opplevelser. Derfor prøvde jeg medisiner,og da forsvant så og si hele meg for jeg ble avflatet og likegyldig til alt,hadde ikke følelser i det hele tatt,gikk rundt som en zombie. Det ble veldig tomt inni meg for å si det sånn,gjorde abselutt ingenting bare eksisterte..vel følte ikke at jeg gjorde det en gang. Trodde medisinene hadde ødelagt meg,for jeg sluttet for over et år siden...

Men først nå kan jeg le og gråte kan jeg også av og til,kjenner følelsene mine,liker musikk igjen,har begynt å lese bøker,noe jeg gjorde daglig før. Det er herlig :)
Har begynt å få det åndelige tilbake "mine opplevelser",og jeg kjenner energier igjen,det fyller meg med glede og nå har livet mening igjen.

Men jeg trenger å lære meg å stenge av når jeg vil ha fred,vil ha kontroll og ikke bli dårlig.
Så noen som kan dette,eller har bøker å anbefale?
Hvis du vil stenge av "antenna" til det eteriske, så vet jeg at det kan hjelpe å fokusere på alle energisentrene(Shakra) i energikroppen, og at de skal lukkes.
Det har jeg prøvd før,kjente chakraene mine også for enkelte av dem pulserte til tider,men klarte ikke å lukke dem. Gikk i skogen også for å få bakkekontak,og prøvde jordings øvelser. Kanskje det ikke finnes en enkel måte å stenge av på,kanskje det er noe jeg må leve med,jaja. Er litt rart at man kan gå på kurs for å lære hvordan man åpner opp,men har enda ikke fått noe skikkelig svar på hvordan man stenger av. Det er jo like viktig.
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Moonstone »

Junita skrev:
Moonstone skrev:
Junita skrev:Her er det vel flere som kjenner andres energier?

Finnes det gode måter å stenge av på?

Jeg gikk på medisiner en stund pga mye "åndelig aktivitet" rundt meg som i psykiatrien ble betraktet som psykotiske symptomer,og jeg var jo helt klart dårlig og utmattet etter alle mine opplevelser. Derfor prøvde jeg medisiner,og da forsvant så og si hele meg for jeg ble avflatet og likegyldig til alt,hadde ikke følelser i det hele tatt,gikk rundt som en zombie. Det ble veldig tomt inni meg for å si det sånn,gjorde abselutt ingenting bare eksisterte..vel følte ikke at jeg gjorde det en gang. Trodde medisinene hadde ødelagt meg,for jeg sluttet for over et år siden...

Men først nå kan jeg le og gråte kan jeg også av og til,kjenner følelsene mine,liker musikk igjen,har begynt å lese bøker,noe jeg gjorde daglig før. Det er herlig :)
Har begynt å få det åndelige tilbake "mine opplevelser",og jeg kjenner energier igjen,det fyller meg med glede og nå har livet mening igjen.

Men jeg trenger å lære meg å stenge av når jeg vil ha fred,vil ha kontroll og ikke bli dårlig.
Så noen som kan dette,eller har bøker å anbefale?
Hvis du vil stenge av "antenna" til det eteriske, så vet jeg at det kan hjelpe å fokusere på alle energisentrene(Shakra) i energikroppen, og at de skal lukkes.
Det har jeg prøvd før,kjente chakraene mine også for enkelte av dem pulserte til tider,men klarte ikke å lukke dem. Gikk i skogen også for å få bakkekontak,og prøvde jordings øvelser. Kanskje det ikke finnes en enkel måte å stenge av på,kanskje det er noe jeg må leve med,jaja. Er litt rart at man kan gå på kurs for å lære hvordan man åpner opp,men har enda ikke fått noe skikkelig svar på hvordan man stenger av. Det er jo like viktig.
Ja, det er absolutt like viktig.
En teknikk jeg har lært er at du konsentrerer deg på hvert shakra, starter med krone-shakra og nedover til Rot-shakra.
Visualiser at du skrur av hvert enkelt med en lysbryter, og at du "ser" de som et lys som slukker.
Samme teknikk kan brukes omvendt, hvis du vil skru de på igjen, men da starter du nederst og går oppover.
Antall ord: 411
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Junita
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 10 Mar 2009 14:38
15

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Junita »

Det skal jeg prøve,takk skal du ha :)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alien91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Jan 2008 16:11
16
Kjønn (valgfri): kjerring
Lokalisering: På østlandet

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av alien91 »

Da jeg var på alternativ messe lærte jeg at du skulle forestille deg en rose eller en blomst som lukkes.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Junita
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 10 Mar 2009 14:38
15

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Junita »

alien91 skrev:Da jeg var på alternativ messe lærte jeg at du skulle forestille deg en rose eller en blomst som lukkes.
Takk,prøver det som er mulig jeg :)
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av TomL »

Jeg har også evnen til å "ta inn" fra andre. Jeg fornemmer deres utstråling og iboende - uten at jeg kan forklare det nærmere.
Det har til tider vært plagsomt å leve med dette. Når jeg "avslørte" personer, før andre hadde fått dannet seg en mening om dem, ble jeg lett oppfattet som fordomsfull. (Min kone har etter et langt ekteskap lært seg å ikke se meg som fordomsfull, men gir akt på det jeg tar inn fra personer. Det er ikke mye jeg har bommet på...) Derfor slutte jeg å si noe om dette til andre. Det er også vanskelig. Å ikke si til en kvinne at hennes nye kjæreste verken er snill eller vennlig, men en kvinnemishandler - det er heller ikke lett. Men jeg angrer også på de ganger da jeg egentlig burde advart.
Slik er dilemmaet med å leve med noe slikt i seg...

Jeg forsøker også å "stenge av", og har med årene fått noenlunde sving på det. Øving gjør mester, er nesten eneste råd jeg kan gi.
Antall ord: 177
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Embla75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 06 Jun 2015 21:08
8
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Embla75 »

Hei.
Har hatt en del problemer med at jeg kjenner andre sine energier, og det har på en måte gjort ting slik, at jeg har store vansker med å stole på folk. Mange ser på meg som rar eller spes, så opp igjennom årene har jeg lært meg å tie, for man blir litt reservert overfor andre. Men det er slitsomt også å hele tiden kjenne andres energier, selv dem du er i familie med. Når bare humøret endrer seg, så føler jeg det, og ser det, før personene sier eller viser signaler på energiskift.
Antall ord: 98
Don't judge, before you know.
Just ask, and you'll get an answer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Empathica »

Dette er ikke noe som kommer til å forsvinne, men man kan gjøre en hel del
for å gjøre det lettere.
Men har ingen gode råd for å stenge det ute dessverre ...

Men slik har jeg "taklet/takler" det:

Først og fremst er det viktig å lære seg meditasjon.
Da får man god kontakt med seg selv, slik at man enklere klarer å skille sine og andres følelser.
Det er også mye annet bra som kommer med meditasjon. Ro, mestring, kjærlighet til seg selv,
frustrasjon avtar osv ...

Jeg driver også og jobber med hvordan jeg kan bruke dette til å hjelpe folk som sliter.
Og det gir meg en enorm glede, og jeg kan glede meg over denne "evnen". :)

Vet ikke om noen av dere opplever andre ting, slik som å ha følelsen av å "bare vite", føle at ting er på gang, "syn" etc ...

Hos meg har det kommet mer andre ting etterhvert, som jeg har åpnet for det.
Akseptert at det skjer liksom.

Når det kom, har kurs vært tingen.
Vanskelig å stå i dette alene, så det å lære seg noen verktøy på veien, er absolutt å anbefale.

Hvis dere sliter med å få til meditasjon, så finnes det kurs for det også.

Håper at mitt svar og min erfaring kan være til litt hjelp for noen. :)

Klem fra Emp. :vink
Antall ord: 227

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Embla75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 06 Jun 2015 21:08
8
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Embla75 »

Hei
Jeg vet at enkelte ting ikke forsvinner, og meditasjon er faktisk det eneste som hjelper meg til å kanskje slappe av, men det funker ikke alltid.
Jeg har følt andre sine energier, siden barndommen. Men det er noe som er arvelig i vår familie, men det er så mye mer som følger med det å føle andre energier, det er bare en del av meg, men jeg kan ikke si at alt er like enkelt, når " venner " kun kommer bare for å vite hva som er bra, med mer.
Skulle gjerne ha gått kurs og lignende. men der jeg bor er det veldig lite kurstilbud, og med årene er det ikke vært noen tilbud til å diskutere dette med andre for videre utvikling å felleskap. Så ting jeg har opplevd og mestrer er selvlært, (egentlig ikke selvlært, har bestandig hatt det slik) Men ja hadde jeg sagt om det hadde vært et tilbud, kurs eller noen som kunne veilede meg til å takle alle inntrykk, og visjoner.

Klem fra Embla :vink
Antall ord: 175
Don't judge, before you know.
Just ask, and you'll get an answer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Re: Å kjenne andres energier

Innlegg av Empathica »

Hvis det kan være til hjelp, så finnes det kurs på nettet. :)
Bor selv langt unna det meste, så jeg tar nettkurs hos en jeg har vært på kurs hos "live".

Er medlem av hans nettside, der jeg kan ta kursene så mange ganger jeg vil.
Ikke er det så ille dyrt heller. :)

Bare send meg en PM om du vil vite mer.
Antall ord: 65

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links