Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerSpørsmål om David stjerne.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Nori »

Hei!

Jeg har av personlige årsaker lenge vurdert å konvertere til Jødedommen. Dette er en lang prosess, så hittil har jeg bare over flere år lest masse om religionen, om kultur og historie, og kort sagt det meste som har med religionen å gjøre.

Jeg kjøpte i høst en David stjerne (et smykke altså) og tenkte med det å nærme meg religionen enda mer. Jeg har ennå ikke vært i kontakt med noen Rabbiner selv om dette for meg hittil har vært en prosess gjennom mange år. Rabbineren skal forøvrig avvise meg tre ganger før jeg virkelig kan komme inn i lære også, det var nå den biten.

Men det var det smykket. Det er lite og i gull, og jeg synes det er veldig pent. Så jeg fant frem et gullkjede og hengte det på og tok på meg smykket. Jeg fikk umiddelbart en forferdelig trykkende følelse i kroppen, jeg følte meg uvel og følte meg nesten som om jeg skulle bli kvalt. Jeg tenkte jeg fikk et astmaanfall som kom fortere enn jeg hadde opplevd før, men det var ikke årsaken fant jeg ut. I tillegg fikk jeg noen forferdelige katastrofetanker, som om jeg visste om noe fryktelig grusomt skulle skje. Jha - angst, tenkte jeg. Men det var ikke det heller.

Jeg tok av meg smykket, og ubehaget forsvant bokstavelig talt på et blunk. Jeg synes dette var merkelig, men la fra meg smykket på badet og gikk ut.

Noen dager senere så tar jeg på meg smykket igjen. Igjen denne katastrofefølelen og følelse av å bli kvalt innefra. Hva ER det som skjer, begynte jeg å lure på. Jeg tok raskt av meg smyket igjen, og la det igjen oppå baderomshylla.

Nå har jeg tatt smyllet ut av badet, og jeg merker at badet har fått en helt annen atmosfære. Og rommet der smykket ble lagt, fikk en tilsvarende ekkel atmosfære. Derfor ligger det nå i garasjen i sin fine smykkeeske, mens jeg grubler på hva dette er for noe, og hva jeg skal gjøre med smykket.

Jeg har mine egne tanker om hva jeg tror dette er, men det hadde vært veldig artig å fått innspill på det jeg har opplevd fra dere andre. Jeg synes smykket er fint, og selv om jeg kanskje strengt talt ikke burde kjøpt og båret et slik smykke før jeg hadde konvertert så følte jeg for å kjøpe det vakre smykket. Jeg er veldig interessert i Jødedommen og føler meg veldig hjemme i den religionen. Men har altså ikke begynt noen prosess for å konvertere hos en Rabbiner ennå.

Noen som har tanker om de opplevelsene jeg fikk da jeg hadde på meg smykket?

Vennlig hilsen Nori :)
Antall ord: 468

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Moonstone »

Hmmm..

For det første:
Hvorfor vil du "konvertere" til Jødedom?
Hvorfor ikke bare tenke selv, uten å putte deg i en bestemt bås?

Jeg har hørt at gull/sølv og liknende metaller kan ha innvirkning på astral-legemet, chackra systemet, og følelser, om en er følsom nok.
Antall ord: 53
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Nori »

Hei Moonstone! :)

Ja nei det er ikke det at jeg ønsker å putte meg i noen bås sånn sett, men det livet jøder lever på det religiøse plan, samt holdninger og verdisett innen det livet de lever, stemmer mer overens med det jeg føler inne i meg. På en måte føler jeg meg som en jøde selv om jeg ikke har konvertert, og jeg lever mitt liv som jøder. Og det føles riktig for meg. Det er jo både påbud og forbud ifølge toraen, som i bunn og grunn stort sett er nesten det samme som det gamle testamentet. Jeg praktiserer kosher, feirer sabbat og resten av årets merkedager, og det føles riktig for meg.

Men det jeg opplevde da jeg hadde på meg smykket var en forferdelig opplevelse. Jeg har tenkt en del på hva det kan være, jeg føler ikke at det er et varsel om at jeg går feil veg. Jeg tenker på noe annet, men jeg hadde lyst å høre andres innspill før jeg skriver mer om hva jeg tror selv, for jeg har tanker om dette.

Tusen takk for innspill Moonstone. :)


MVH
Nori :)
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Moonstone »

Nori skrev:Hei Moonstone! :)

Ja nei det er ikke det at jeg ønsker å putte meg i noen bås sånn sett, men det livet jøder lever på det religiøse plan, samt holdninger og verdisett innen det livet de lever, stemmer mer overens med det jeg føler inne i meg. På en måte føler jeg meg som en jøde selv om jeg ikke har konvertert, og jeg lever mitt liv som jøder. Og det føles riktig for meg. Det er jo både påbud og forbud ifølge toraen, som i bunn og grunn stort sett er nesten det samme som det gamle testamentet. Jeg praktiserer kosher, feirer sabbat og resten av årets merkedager, og det føles riktig for meg.

Men det jeg opplevde da jeg hadde på meg smykket var en forferdelig opplevelse. Jeg har tenkt en del på hva det kan være, jeg føler ikke at det er et varsel om at jeg går feil veg. Jeg tenker på noe annet, men jeg hadde lyst å høre andres innspill før jeg skriver mer om hva jeg tror selv, for jeg har tanker om dette.

Tusen takk for innspill Moonstone. :)
Hei ja :mozilla_smile:

Ok, om du er den typen som trenger rammer og trygghet som en bestemt kultur og livssyn har å tilby, så gjærne for meg :mozilla_smile:

Det kan jo også hende at Davidstjerna representerer et veivalg, fra det trygge over til ukjent terreng..kanskje det ligger i underbevisstheten uten av du vet om det i dagsbevisstheten..
Antall ord: 265
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Kimbara »

Moonstone skrev: Jeg har hørt at gull/sølv og liknende metaller kan ha innvirkning på astral-legemet, chackra systemet, og følelser, om en er følsom nok.
En liten kommentar til dette;

En hvilken som helst gjenstand kan frembringe ymse følelser dersom man enten blir fortalt at gjenstanden har spesielle egenskaper, eller man selv innbiller seg det.

Jeg skulle likt å gjennomføre et eksperiment rundt dette (og mye annet) en gang, hvor jeg skaffer meg en stand på en alternativmesse og messer (pun intended) med folks hoder.
(Dette er blitt gjort tidligere, og er årsaken til at man vet det jeg nettopp fortalte).
Antall ord: 107
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Heksepusen »

Første jeg tenker på er at dette smykke birde renses.
Det kan du gjøre veldig enkelt gjennom og holde det under rennende vann.
Jeg har fått anbefalt og ta med meg alt av steiner og krystaller jeg skal bruke i dusjen og for mindel så virker dette på smykker også.

Noe god forklaring på det du opplever har jeg ikke.
Antall ord: 63
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Nori »

Hei, takker for innspill. :)

Til dere som sier jeg har behov for rammer - jeg føler at det er feil for meg at dette handler om rammer. Det oppfattes sikkert slik av dere, og det er ok. Men det jeg beskriver betyr ikke for meg at jeg har behov for å identifisere meg med en religion og å konvertere og holde meg innenfor de rammer den aktuelle religion har. Det dette betyr for meg, handler om måte å leve på. Og hvem er det som lever slik jeg gjør allerede nå og som lever slik jeg føler er riktig? Jo jødene.

Det er ikke å bli jøde som er målet, men en del av min utvikling er at mine sannheter er masse av det som er innen jødedommen. Derfor blir det jødedom, og ikke kristendom som jo er litt likt men også ganske forskjellig, og heller ikke katolisisme eller islamisme for den del. Derfor kjøpte jeg en David stjerne, på samme måte som en annen person kanskje ville kjøpt en talisman eller et annet symbol eller tegn. Men det var de biten. (Neste gang kanskje jeg også kjøper en talisman hvis jeg føler for det?)

Når det gjelder smykket i seg selv og de opplevelser jeg hadde, så tenker jeg videre i mer spirituell vei. Jeg har mine sannheter om evt tidligere liv (noe som forøvrig ikke er aktuelt innen jødedommen :mozilla_wink: ), og jeg har som en sannhet at jeg har levd før. Jeg har lenge hatt en sannhet om at jeg har levd i et tidligere liv i tidligere Tsjekkoslovakia. Et utvidet horoskop med en del ekstra opplysninger, har i ettertid etter at jeg fikk de sannhet, fortalt at jeg faktisk har hatt et tidligere liv i de områder. Det som er merkelig, er at jeg kan den dag i dag dra til Tsjekkia, og komme til steder jeg aldri ha vært, og likevel føle meg "hjemme" og "kjent" uten at jeg faktisk er det. Jeg kan komme ti steder og føle "her har jeg vært før", men dette må ikke forveksles med jeja vu. Jeg har opplevd det også, men det opplever jeg som ganske annerledes enn det jeg snakker om nå og akkurat det har jeg opplevd en del ganger gjennom livet.

Det jeg hadde i tankene med smykket, er at jeg kanskje kan ha vært jøde i et tidligere liv, og at jeg havnet i en konsentrasjonsleir og mistet livet der. Derfor får jeg kvelningsfornemmelser og en forferdelig følelse ved å ha på meg det smykket. Det har begynt å gå opp for meg at ting vi har opplevd i tidligere liv, det kan vi faktisk bære med oss videre på måter vi ikke alltid er klar over eller ser klart.

Dette forumet handler om det paranormale. Det er altså ikke jødedommen som i seg selv er fokuset mitt med denne tråden, for fokuset er på erfaringer jeg har med det smykket selv om jeg har skrevet mye om jødedom. Jeg har renset det flere ganger, jeg er vant til slikt, og jeg har også drevet med krystaller i lang tid så dette er velkjent for meg.

Men opplevelsen med smykket var så spesiell, jeg ble fylt av slik en sorg, så jeg lurer rett og slett på om jeg kan ha vært i en konsentrasjonsleir før. Tenker da på at de som ble gasset ihjel da faktisk ble kvalt - jeg fikk kvelningsfornemmelser av smykket. Veldig merkbare sådane. Det kan være grunnen til at jeg også er blitt trukket mot å lære mer om jødedommen nå kanskje?

Det at jeg ikke har kontaktet en rabbiner for å konvertere, bunner i at jeg har en magefølelse på at det ikke er korrekt. Jeg tror jeg kjenner igjen jødedommen fordi jeg har hatt noe med den å gjøre før kanskje i et tidligere liv. Men jeg skrev ikke alt dette til å begynne med, fordi jeg ville se hvilke tanker dere fikk. Det var viktig for meg å høre hva andre kunne få ut av dette uten at jeg selv fortalte hva jeg tenker ør andre fikk si hva de fikk ut av en slik opplevelse. Jeg trodde kanskje noen ville tenke litt på at Davidstjernen synboliserer jødedommen, og noe av det den er mest kjent for er Holocaust. Jeg var derfor litt spent på om andre fikk opp tanker om at symbolet i smykket har en sammenheng med tidligere liv jeg har hatt, men det er det ingen som har nevnt.

Jeg vet ikke selv hva det er som gjør det at jeg reagerer som jeg gjør på smykket, men jeg har som dere ser gjort meg mine tanker. Litt vanskelig å finne ut om det jeg tenker kan være fakta, men det får bare være. Smykket kommer ikke i hus igjen i alle fall. Ikke kommer jeg til å konvertere heller, det er blitt enda mere klart etter at jeg reagerer slik på smykket. Det er nok meningen at jeg skal leve som jeg gjør nå, men uten å konvertere. Jeg er nemlig mer opptatt av det spirituelle enn av jødedommen, men det går da an å ha interesser for flere ting? Og det var fra en spirituell vinkel jeg får fornemmelser om at jeg kan ha vært i en konsentrasjonsleir før. Men svaret får jeg vel ikke før jeg er ferdig med dette livet i alle fall!

Takk igjen for innspill. Det var interessant!

MVH
Nori
Antall ord: 944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Moonstone »

Jøder og Jødedommen blir for meg altfor religiøst.
Veldig mange dogmer og ritualer, med en blodig fortid.
Da synes jeg Kaballah er mer intressant, da det er mystisisme.

Det JEG synes er viktig for spirituell vekst er å være fri fra all religion, som kun begrenser, ta til seg det beste fra alle livssyn, og hva en finner intressant og utviklende selv, og forkaste resten.

Jeg skjønner hva du mener, med å føle med et folk, og føle at du er/har vært en del av en anen kultur.
Jeg har litt den samme greia med Indianer-kulturen, som har opptatt meg mye..
Antall ord: 109
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Asbjørn »

Vurder om smykket kan trigge frem reaksjon fra underbevisstheten - at underbevisstheten din forteller deg at OM du går inn på dette for fullt, så vil det endre hele ditt livsløp ganske drastisk ?

Det KAN være underbevisstheten din som forsøker å fortelle deg noe...

Det kan og være at selve symbolet - som var mye brukt under krigen og da som "nedverdigende klasseskille" - frembringer tanker i den retning...

Bare tanker som slår inn her og nå...

A
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Nori »

Hei, tusen takk for respons, det setter jeg pris på. :) Jeg opplever fra tid til annen hendelser som det kan være vanskelig å forklare. Det er ikke så veldig spesielle og overveldende historier, og det er ikke noen wow historier dessverre.

Men akkurat dette med det smykket var såpass sterkt at jeg har tenkt fram og tilbake på dette noen uker nå, før jeg våget å poste noe om det for å høre hva andre tenker om det jeg opplevde da jeg hadde på meg smykket.

Det er ikke umulig at det kan være underbevisstheten som prøver å si noe til meg. De store endringer om jeg skulle konvertere blir det neppe sånn sett jeg har praktisert diverse ritualer fra jødedom i snart 20 år. Men det med smykket var veldig sterkt, med sterkt trykk på veldig. Jeg følte meg rett og slett kvalt.

Så jeg skal søke videre i meg selv og se om jeg blir mer klok på hva dette skal fortelle meg. Jeg har i alle fall fått spikret en ny sannhet for meg selv etter disse to opplevelsene med smykket, og det er at jeg ikke skal konvertere. Og jeg skal heretter være enda mer kritisk enn før overfor hva jeg henger på meg av smykker og symboler. Det var så sterke opplevelser at jeg er blitt skremt av dem. Det gjorde fysisk vondt og jeg fikk ikke puste pluss at jeg ble redd.

Så jeg rusler videre på min veg jeg med krystaller, englekort og massemasse annet spennede!

Takk for innspill!

MVH
Nori :)
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Moonstone »

Nori skrev:Så jeg rusler videre på min veg jeg med krystaller, englekort og massemasse annet spennede!
Lykke til på reisen.
Husk å nyte reisen like mye som det å nå målet, om du når det ;)

Sva marga :alim
Antall ord: 38
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Nori »

Tusen takk Moonstone! Jeg nyter vegen for hvert et skritt, og jeg aner ikke hvor den ender! Og det er veldig spennende! :)

Ha en fin dag!

Nori :)
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Spørsmål om David stjerne.

Innlegg av Nephandi »

For det første:
Hvorfor vil du "konvertere" til Jødedom?
Hvorfor ikke bare tenke selv, uten å putte deg i en bestemt bås?
OP har brukt mange år på å studere en religion og utvikle et forhold til den, hvordan er det å ikke tenke selv. Å bli med i en religion er ikke å ikke tenke selv, det å bli med i en religion kan være en dyp Åndelig opplevelse og en veldig vel overveid avgjørelse som løfter frem individet, ikke holder det tilbake.

For meg høres det ut som om smykket ditt er full av negativ energi. Hvor kjøpte du det? Er det blitt brukt før. Jeg vil anbefale at du forsøker å rense det skikkelig. Legg det i salt vann for en kort periode, ikke så lenge for det kan skade det, skyll det skikkelig og legg det i vinduskarmen noen dager for å bli videre renset av solen og månen og se om det fungerer bedere å bruke det da.
Antall ord: 165
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links