Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSelv studie - trenger hjelp!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Whitetalisman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Aug 2010 13:05
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Tønsberg

Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Whitetalisman »

Hei

Jeg har tenkt å begynne med selv studie hjemme og studere alt fra: Meditasjon, Healing, føle energier, fjerne negative energier, kontakte engler, se Aurora, osv.


Hvis dere er villige til å hjelpe meg så hadde jeg vært veldig glad på alle slags mulige måter! Jeg har allerede begynt å studere men trenger hjelp. Kom gjerne med alle slags mulige ideer, vet du om noen bra måter hvordan en kan meditere, har du linker til noe jeg bør lese, har du gode bøker jeg bør få tak i, vet du om noen filmer eller video clip jeg bør se, vet du om noen kurser jeg bør ta og eventuelt hvor, osv.

Ingenting er dumt kom gjerne med alt, det gjør meg glad og jeg takker alle som bidrar :)
Antall ord: 135
The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Moonstone »

Whitetalisman skrev:Hei
Jeg har tenkt å begynne med selv studie hjemme og studere alt fra: Meditasjon, Healing, føle energier, fjerne negative energier, kontakte engler, se Aurora, osv.
Hvis dere er villige til å hjelpe meg så hadde jeg vært veldig glad på alle slags mulige måter! Jeg har allerede begynt å studere men trenger hjelp. Kom gjerne med alle slags mulige ideer, vet du om noen bra måter hvordan en kan meditere, har du linker til noe jeg bør lese, har du gode bøker jeg bør få tak i, vet du om noen filmer eller video clip jeg bør se, vet du om noen kurser jeg bør ta og eventuelt hvor, osv.
Ingenting er dumt kom gjerne med alt, det gjør meg glad og jeg takker alle som bidrar :)
Jeg har mange anbefalinger og tips, men det spørs helt på hvor du "befinner deg" i det alternative, om du er nybegyner, hva du har av teoretisk ballast fra før av og hvor du ønsker å gå.
Er motivene dine det å trene opp evner eller en forståelse av Universet?
Antall ord: 188
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Whitetalisman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Aug 2010 13:05
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Tønsberg

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Whitetalisman »

Jeg har mange anbefalinger og tips, men det spørs helt på hvor du "befinner deg" i det alternative, om du er nybegyner, hva du har av teoretisk ballast fra før av og hvor du ønsker å gå.
Er motivene dine det å trene opp evner eller en forståelse av Universet?
Jeg er nybegynner men har tatt noen steg og jeg har lyst til å lære nye evner samt ha en forståelse av for eksempel universet som du nevnte! Jeg har begynt å studere litt nå de siste månedene og begynner å merke at jeg har lært opp nye evne jeg ikke har lagt merke til før! Så kom med anbefalinger og tips uansett hva det er men så lenge det ikke bryter på neon måte Guds lover! Jeg velger den rette veien til å hjelpe folk ha evner til det og ikke skade dem eller ødelegge livet til noen!

Takk :)
Antall ord: 153
The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Moonstone »

Whitetalisman skrev:
Jeg har mange anbefalinger og tips, men det spørs helt på hvor du "befinner deg" i det alternative, om du er nybegyner, hva du har av teoretisk ballast fra før av og hvor du ønsker å gå.
Er motivene dine det å trene opp evner eller en forståelse av Universet?
Jeg er nybegynner men har tatt noen steg og jeg har lyst til å lære nye evner samt ha en forståelse av for eksempel universet som du nevnte! Jeg har begynt å studere litt nå de siste månedene og begynner å merke at jeg har lært opp nye evne jeg ikke har lagt merke til før! Så kom med anbefalinger og tips uansett hva det er men så lenge det ikke bryter på neon måte Guds lover! Jeg velger den rette veien til å hjelpe folk ha evner til det og ikke skade dem eller ødelegge livet til noen!

Takk :)
Guds lover?
Ok, så du har kristendom som grunnlag.
Da KAN det bli vanskelig gitt, for alle eksemplene jeg skulle ta for meg inneholder lite Kristendom og Jødenes gud Jahve's lover.
For å være helt ærlig: Jo lenger inn i forståelsen av Universet og evner man kommer, jo lenger og lenger unna Kristendom og organisert religion kommer man..

Er du villig til å ta sjangsen?
:coffe2
Antall ord: 222
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Atmi »

Klarer ikke la være å svare her. Du sier du vil studere hjemme og at det skal være innenfor det paranormale.

Hva er det som fanger din interesse?
Healing?
Meditasjon?
Ånder?
Spådom?
Energi?
Urter?
Heksekunstner?
Sjamanisme?
Oljer?
Kroppens punkter?
Astrolog?

Finn ut hva som fanger deg - hva du vil utdanne deg til - så går det av seg selv når du stiller spørsmål ift det temaet - det ene tar det andre og vips - plutselig seg du automatisk inn i neste tema og neste etc.

Jeg er for øvrig ikke enig i at det fjerner seg fra kristendommen. Jeg driver med alt mulig rart og har mange kristne venner som har et helt avslappet og passe nysgjerrig forhold til dette her - alt etter hvor du legger det. Så ikke engste deg for det i utgangspunktet i hvert fall. men dersom du starter med hekserier så vil du nok få et problem om du er kristen.
Atmi
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Whitetalisman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Aug 2010 13:05
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Tønsberg

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Whitetalisman »

Det er ikke noe Kristendom her det er snakk om! Men jeg har hørt om at man kan driver med negativ magi, svart magi osv og det prøver jeg å holde meg langt unna! Jeg kan bruke noen andre ord, Naturens lover, Universets lover eller andre så jeg ikke gjør noe ødleggelser, åpner noen dører jeg ikke klarer å lukke igjen eller noe sånt!

Klar til å ta sjangser! :D
Sist redigert av Whitetalisman på 19 Aug 2010 18:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 71
The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Whitetalisman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Aug 2010 13:05
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Tønsberg

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Whitetalisman »

Hva er det som fanger din interesse?
Healing?
Meditasjon?
Ånder?
Spådom?
Energi?
Urter?
Heksekunstner?
Sjamanisme?
Oljer?
Kroppens punkter?
Astrolog?
[/quote]

- Meditasjon
- Energi
- Kroppenspunkter
- Astrologi høres gøy ut, men har ikke prøvd meg på det
Antall ord: 38
The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Moonstone »

Whitetalisman skrev:Det er ikke noe Kristendom her det er snakk om! Men jeg har hørt om at man kan driver med negativ magi, svart magi osv og det prøver jeg å holde meg langt unna! Jeg kan bruke noen andre ord, Naturens lover, Universets lover eller andre så jeg ikke gjør noe ødleggelser, åpner noen dører jeg ikke klarer å lukke igjen eller noe sånt!
Klar til å ta sjangser! :D
Ok, da er den misforståelsen klarnet opp i.
I mange tilfeller er religiøse mennesker de som nesten har mest motstand mot det alternative.
Sammen med hardbarka skeptikere som er skeptisk til alt uforklarig og paranormalt såklart.

Om du vil prøve meditasjon, finnes det nok av ferdige retninger og teknikker å ta i bruk.
Eller du kan finne dine egne.
De fleste har samme grunnprinsipper som fokus på pust, lukke øynene, legge vekk de dagligdagse tankene osv.

Jeg har en jeg har brukt i mange år, sjekk ut om den gir deg samme fred som den gir meg.
Det er en meditasjon som hjelper meg mye når det gjelder å føle seg hjemme på Jorda er å sette meg ned ute i naturen, gjærne på sommerstid ved et tjern, foss, et fjell, kjenne duften av trær og blomster..og fokusere på at Jorda er min mor som tar vare på meg og mine behov.
Det hjelper å fokusere på rot-shakra mest, samt hjerte-shakra, og kjenne at det banker litt disse stedene.
Jeg puster inn gjennom nesen, og ut gjennom munnen.
Det jeg puster inn med nesen, visualiserer jeg meg er rent lys og kjærlighet fra Jorda/Mor, og det som kommer ut av munnen er alt det negative stresset.
Kraftige pust inn med nesen, og saaaakte ut av munnen.
Dette gjør jeg i en 10 min, så slapper jeg mer av, og puster vanlig tempo, men KUN inn nesen og ut munnen.

Om man holder dette i 25-30 min, havner man i dyp transe, og glemmer vårt ego, kropp og våre grenser, og bare flyter ut med alt som er.
Et nøytralt sted, man kan trekke seg tilbake til.
Man kan nesten sammenlikne det med når vi går tilbake til singulariteten etter et avsluttet liv, og blir født på ny når vi våkner opp igjen :coffe2

Ellers for en grei innføring av det paranormale, vil jeg anbefale boka "Livet er magisk!","Himmelske samtaler"-serien og et fin kurs/hjemmestudie jeg selv har gått, "A course in Miracles"
Antall ord: 427
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Whitetalisman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Aug 2010 13:05
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Tønsberg

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Whitetalisman »

Nå ble jeg faktisk imponert her :) Jeg kommer nok til å prøve dette ut og rapportere tilbake, men er litt rolig musikk lov eller? :P
Antall ord: 24
The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Moonstone »

Whitetalisman skrev:Nå ble jeg faktisk imponert her :) Jeg kommer nok til å prøve dette ut og rapportere tilbake, men er litt rolig musikk lov eller? :P
Klart det er lov.
Meditasjonsmusikk kan mange ganger hjelpe, men den må helst være enkel og drone-liknende.
Indisk sitar-musikk funker også veldig bra.
Antall ord: 52
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Ankh »

Jeg forsøker også å sette meg inn i ting og få en slags forståelse av endel paranormale emner.
For min del så har jeg startet med å skaffe meg en perm jeg har delt opp i de emnene jeg er interressert i og så har jeg lagt til info etterhvert som jeg har kommet over det som virker seriøst.

Har også lagt ut noen linker her:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=20999

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=20747

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=20875

Utfordringer så langt:
1-Ulike mennesker, også medium, har ulike oppfattninger om hva og hvordan så de svar man får er ofte etter hvem man spør. Det er derfor vanskelig å få frem absolutte svar.
2 -Vanskelig å skille mellom seriøse og useriøse.
3 -Jo mer jeg lærer dess mer utrolige saker oppdages så vanskelig å skille mellom de mest utrolige og f.eks folk med ulike psykiske lidelser.
4 -Mye dogmer blandt utenforstående (både skeptikere og andre som media) slik at det er vanskelig å få seriøse synspunkter fra andre enn miljøet.
5 -Mange lukkede forum med spesialiserte tema som gjør det uoversiktelig å navigere etter info.
Selv her på paranormal.no er det vanskelig å finne frem til faq lignende ting om de ulike emner.
6-Det evige problem med at skal man undersøke, ta kurs, lese om det så koster det endel og vanskelig å vite hva man bør ta og gjøre uten å ruinere seg på ting man har lite utbytte av.
7-Mange har grunnleggende misforstått hvordan det alternative miljøet tenker og jobber.
Mange linker f.eks mot begreper rundt himmel/helvete/gud/djevel mens innen det alternative så er det en yin/yang gråsone hvor alle er litt av alt og begreper som f.eks ondskap må revurderes for å forstå.
Se f.eks disse linkene:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=21294

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=21660

Forøvrig regner jeg med at du vil få noen aha opplevelser etterhvert.
Lykke til!
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Atmi »

Det er ikke sikkert at det hjelper noen at jeg sier det jeg har tenkt å si nå, fordi at du ønsker vel kanskje svar, en type oppskrifter eller slik.

Men jeg tenker disse temaene som noe annet. Hver gang du leser en bok eller går på et kurs, så får du innføring i hva noen andre har lært seg eller erfart eller kommet frem til. Denne typen forståelse er, som vi jo ofte ser diskutert, vanskelig verifiserbart - vi har ikke mye endelig informasjon om hvordan ting virker og hva som er rett og galt.

Det vi har er vår egen opplevelse, opplevelse av hva som er viktig, hva som betyr noe - egne erfaringer etc. Noen er opptatt av ånder, mens andre syns at å arbeide med ånder er å arbeide med mørket. Det er en evig lapskaus med hundrevis av forskjellige meninger og oppfatninger. Noen ting er felles - energi er et uttrykk som ofte er felles, meditasjon...

Hvordan bruke energien og hvordan meditere - ja det finnes like mange svar på som mennesker - med unntak av de som har lest samme bøkene. Når en bok er ny og mange har lest den, så er ofte akkurat det veldig populært en periode, så kommer det en ny bok. Noen tror på engler, hjelpere, indianere, rusmidler - noen tror at alt dette er fantasi - noen tror at vi bruker de uttrykk som passer best inn i vår egen virkelighet (jeg er en av dem som tror det).

Det jeg vet er at energi er viktig - og den kan brukes. Så hva vil du bruke energien til? Vil du bruke den til å forsterke intensjon i form av healing? Vil du bruke den til egen opplevelse og å endre egen kognitiv forståelse?

Hva med meditasjon? Vil du bruke den for å få svar eller vil du bruke det for å få ro? Er intensjonen å se ting, oppleve ting, gå ut av kroppen?

Hvordan var nå den vise mannens utsagn? Først var det bare et tre, så ble treet alt mulig annet - før jeg fant ut at det var bare et tre likevel. - noe i den duren.

Hva med å bare være deg og å søke det som interesserer deg, som en del av ditt daglige liv? Starte der og lese om det som interesserer deg, prate om det - tenke på det :) og huske at ikke noe er mer naturlig enn energi?

Eller er det sånn at det jeg sier høres ut som svada uten noen som helst mening?

Hva med å starte med å studere deg selv og det som skjer i ditt liv - du vil garantert komme riktig vei da - og til slutt kan du lite om mye og mye om noe.

Jeg kan muligens ikke noe som helst riktig om disse temaene, men personlig tror jeg at jeg har mange svar på mange ting. Jeg har tatt ett eneste kurs og ellers bare plukket opp som jeg har levd og erfart. I perioder har vi hatt meditasjonsgrupper hvor det har ført til healing og tankediskusjoner omkring alt fra ånder til småtroll. Man danner seg et bilde basert på hva man selv opplever det er noe i og ikke, hva som passer inn i vår egen virkelighet.

Personlig er jeg av den tro at man ikke skal søke for mye, men heller bare være i det som er. Jeg tror at du da vil finne det du søker og utvikle deg dit du skal - og at det er det beste studiet, fordi det passer inn i din verden, dine evner og ikke minst - dine kvaliteter.

Det finnes på en måte to grupperinger - tilsynelatende. Eller tre grupperinger blir det.
1. Arbeid med ånder - som Marion, Colin Fry og Lisa Williams (de enes ikke helt seg imellom de heller alltid, men jeg vil likevel si de driver med det samme)
2. De som jobber med en energi - mest for å utvikle seg som menneske - noen ønsker å gå ut av kroppen, andre ønsker bare å gjøre mest mulig ut av det de har. Positive tanker, hva som er mest gunstig måte å være på etc.
3. Gode gamle spådamer som på en eller annen måte ser det som andre ikke ser. Det er en ganske stor forskjell på denne kategorien og den første kategorien - egentlig. De står ofte mot hverandre.

Utover dette så har vi forskjellige måter å arbeide på. Igjen nevner jeg energi - fordi det er min ting. Men noen sier gud, noen er wicca, noen bruker trommer og sjamanisme etc.

Til syvende og sist syns jeg at mye av dette er går i hverandre - hvis vi slutter å sette ting i bås men heller fokuserer på vår væren. Å være - og å bli. Det handler om å sanse, uansett hva verktøy man bruker for det man skal sanse.

Joda, noen bruker tarotkort for å få svar, andre sier de prater med en hjelper eller annet - de krangler seg imellom om det er mørke eller lyse energier - skal man kjenne kulde eller varme? Er kalde energier negativt eller var det varme energier som var negativt - eller var det sånn at man skulle kjenne man blir litt svimmel når man virkelig har taket på det - eller så var det også slik man noen ganger blir som en tom sekk - ja da har man virkelig forstått det. Dersom du er som en tom sekk i meditasjon, ja da er du så avslappet at du nesten er på vei ut av kroppen - spesielt hvis du også kjenner at det føles som om kroppen ligger skjevt og kroppsdeler føles oppblåst - da er du nesten ute av kroppen da... - men hva hensikt har det?

Spør neste gang noen forteller de har vært ute av kroppen. Spør hva de opplevde - jeg har gjort det - spesielt når de har "besøkt meg". Jeg har enda ikke opplevd at det de har fortalt de så, har stemt med det jeg gjorde der og da. Det kan være vanskelig å videreformidle fordi utøveren da ofte vil tro at det er en fornektelse som bunner i misunnelse eller noe sånn.

Så du - gå din egen vei`Eller???

Ikke at jeg er særlig annerledes enn deg. For en del år siden stilte jeg samme spørsmål - "gi meg svar" - men jeg visste ikke hva jeg ville ha svar på. Disse menneskene som på den tiden var mine "idealer", som jeg trodde kunne alt - de svarte meg at det var ikke slik det virker. De sa at det kommer når det kommer. Og der satt jeg med mine tarotkort og mine rare behov. For eksempel kunne jeg finne på å stanse opp før oppstart av meditasjonsgruppe fordi jeg måtte skru av et lys, skru på et lys eller lukke en dør.

I ettertid har jeg lært å se på det annerledes. Jeg var ikke rar fordi jeg hadde lyst å endre ting før meditasjon, det var det jeg hadde behov for der og da, for å få den stemningen som gjorde at jeg klarte å slappe godt nok av. Jeg var frustrert over at de ikke ville gi meg svarene jeg søkte - i årene etterpå har jeg lært at nettopp de folkene, kommer til meg når de søker svar.

Det er ikke slik at noen kan alt og andre kan lite - vi kan forskjellige ting. Og jeg har vel egentlig bare lyst at du skal stole på det du kan -. vite at det er mer enn nok, og at du ikke trenger andres erfaringer for å utvikle dine egne. Lytte er en fin ting, det kan få oss til å se ting fra flere perspektiv, og gir utvikling. Men du kan litt om dette, du har funnet dine preferanser - og din måte er helt sikkert perfekt for deg.

For litt siden var jeg sammen med en annen person som bruker tarot. Jeg la ut mine korter rett på bordet - noe jeg ikke alltid har gjort når jeg tenker meg om. Når hun skulle legge kort så begynte hun å romstere og jeg forsto faktisk ikke hva hun drev med, ble litt stressa av at hun drev på borti et hjørne og flyttet en lampe og noen greier. Det viste seg da at hun har en spesiell duk hun må ha på bordet - for hun kan ikke legge kortene rett på bordets negative energier... Vi lo litt av dette etterpå :) For sånn er det nå - ikke alltid at det ene er rett eller feil - men at vi må gjøre det som trengs for at hver enkelt føler det er greit.

Nytter ikke å meditere med eller uten musikk hvis du har behov for noe annet for å slappe nok av. Nytter ikke å bruke veiledet meditasjon hvis ditt sinn passer bedre med stille meditasjon. Nytter ikke å fjerne alle tanker fra hodet, hvis det bare gjør deg frustrert. bla bla - jeg kunne pratet om dette i evigheter og kunne sikkert skrevet en bok.

Og - egentlig så tror jeg at det jeg sier her bare oppleves som litt frustrerende, som jeg kanskje prøver å avvise deg og ditt spørsmål om input. Men det er ikke min mening.
Antall ord: 1550

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Atmi »

Jeg har tenkt å begynne med selv studie hjemme og studere alt fra: Meditasjon, Healing, føle energier, fjerne negative energier, kontakte engler, se Aurora, osv.
Og siden jeg er skrivelysten skal jeg også gi deg input, direkte på de tingene du spør om. Det vil si at jeg skal fortelle hvordan jeg ville gjort for å utøve disse tingene - det betyr ikke at det er det eneste rette.

Meditasjon:
Jeg vil anbefale deg å finne hva som gir deg en god følelse av å komme i stemning. Gjerne røkelse, stearinlys, fin musikk. Prøv gjerne med forskjellige typer meditasjon - veiledet meditasjon og å bare sitte stille og prøve å holde tankene unna. Når du bare skal sitte stille kan du prøve både med og uten musikk. Uansett kan det være nyttig og enten fokusere på å telle eller fokusere på pusten din. Dersom du fokuserer på noe så enkelt så hjelper det slik at tankene ikke vandrer, og det hjelper også å unngå at du sovner.

Veiledet meditasjon kan du gjøre ved å finne en cd som har en veileder som forteller hva du skal gjøre - eller du kan bruke noe som står skrevet - gå gjennom dette.

Eks kan du sette deg ned, med fin musikk. Start gjerne med å visualisere beskyttelse i form av hvitt eller blått lys som starter i for eksempel hjertet ditt - visualiser at det utvider seg til det omringer kroppen din - så hele huset og evt enda mer om du vil. Dette gir ofte en litt suglignende følelse i magen. Og som beskyttelse så beskytter det for "feil" energi under meditasjonen når du er sårbar. Videre kan du begynne med å fokusere på at du skal slappe av, begynn enten med hodet eller med beina, ta en og en bit av kroppen og kjenn hvordan det kribler og du slapper av. Deretter kan det være spennende å se for seg at lys strømmer gjennom kroppen - dette kan også gjerne starte i hjertet og stige opp mot hodet - som en fontene - se hvordan det funkler og renner nedover kroppen før det går inn gjennom føttene igjen - hvordan det renser hele kroppen der det stiger opp, funkler

Gå gjerne inn på hvert chakra. Jobb for eksempel med ett chakra om gangen, se for deg chakrafargen - bruk den fargen i meditasjonen. Dette er også bra sammen med ditt ønske om å se aura - fordi du da fokuserer på chakra og kroppens energier.

Aura:
Jeg kan ikke se aura, har bare skjedd meg tilfeldig noen ganger. Men tenke kroppens chakra eller kroppens energi. Start med å tro at du kan kjenne hvor kroppens energi er - tankeføl - prøv å se. Det sies også at for å se aura så er det best at personen du skal se auraen til er foran en lys vegg. Men prøv gjerne også å kjenne energi, for å bli kjent med feltet. Og se gjerne på skogen - det er forholdsvis enkelt å se aura på en skog - hvis du får se tretoppene opp mot himmelen - fargene kommer også ganske klart frem da. En start?

Healing
Skal du bare heale eller skal du bruke spesielle metoder. Hva med å også der bruke det samme som over. Kjenn på energien - gå litt bort fra den andre personen. hold hendene foran deg og sanse det beste du kan - kjenn forskjellen når du nærmer deg personen. Gå unna og gå nærmere - merk deg forskjellen i energien. Jeg vet ikke hvor vant du er med dette, men hvis du ikke har gjort det før så kan det ta litt tid, du vil uansett få det til etter litt tid.

Deretter kan du ta på personen - visualiser evt at smerter går ut av kroppen - kjenn etter hvordan du føler at du "kjenner" at det skjer. Bruk visualisering, farger, lys - visualiser at det skjer. Min tro er at det er fokuset og intensjonen som skaper det - og måten du gjør det på kan variere litt med humøret ditt. Har du en periode der du har jobbet mye med chakra kan det godt være du automatisk tenker orange eller grønt hvis noen er lei seg - og du da jobber med den fargen. Prøv å visualisere at den fargen du tenker på blir klar og sterk - etc.

Kontakte engler:
Mediter - visualiser under meditasjonen. Lytt - det er (etter min mening) måten å gjøre det på. Men udelte erfaring er for øvrig at det hjelper å ligge i badekaret eller stå i dusjen (hvis du klarer å virkelig slappe av mens du står i dusjen, jeg må ligge i badekaret) - lukk øynene og bare vær i vannet - kommuniser og se hva som skjer. Men gjør også gjerne det samme i meditasjon. Finn den måten som er mest behagelig for deg. Ligg, sitt - stå om du vil. Kanskje du har lyst å gå ut i skogen?

Jeg tror at det å arbeide med energi, healing, meditasjon, kontakte engler, se aura - at alt er det samme. Det handler om energi, forstå energien. Den er alle disse tingene. Jeg vet ikke helt om jeg tror så mye på det å prate med engler, men det betyr ikke noe. For engler er bare et uttrykk for å motta informasjonen fra et sted - kall det gjerne engler, du kan nemlig motta informasjon. Jeg vet ikke helt hvor den kommer fra jeg. :)


Svarte deg visst ikke på det med å fjerne negative energier - men det blir det samme som jeg sa under healing og meditasjon. Bruk beskyttelse og visualiser eller kjenn, sanse - at noe skjer. Bruk din intensjon, din vilje - bruk hjertet - kjenn at du får en boost :)

Gode bøker - jeg har lest utallige, men noen få har satt seg. Noen husker jeg ikke hva het og de har ikke blitt tilbakelevert etter utlån, og noen husker jeg. De jeg husker best er følgende (det er gamle bøker dette her):

Marlo Morgan - "Det virkelige folket" og" Budskap fra Evigheten"
James F. Twyman - "Budbringerne"
Olga Khariditidi "Inn i sirkelen"
Antall ord: 1006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av snuppedilla »

Lightening Bolt bøkene.. de kan kjøpes på amazon.
Se på naturen, vær der.. observer dyr om de så er et kjæledyr. Ta deg tid til å se nærmere på insekter. Det øker fokuset på noe som vi normalt bare går forbi og dermed går vi glipp av essensen i livskraft.

Utvid musikksmak og bruk musikk aktivt i meditasjon eller for å komme tettere på en stemning, musikk er en fin form for rus som ikke er skadelig for kroppen. Send ut en bønn om å få det du trenger av inspirasjon til å utvide horisonten, mange kaller det åndelig oppvåkning blabla.. for meg har det blitt mer å utvide horisonten og se mer helhetlig på livet.
Antall ord: 119
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Selv studie - trenger hjelp!

Innlegg av Atmi »

Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links