Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerFare for forverring når man "roter" med spøkelser.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Fare for forverring når man "roter" med spøkelser.

Innlegg av Skogalven »

Jeg var vel 5 år første gang jeg så et spøkelse, og jeg visste jo ikke da hva det var. Etter det har jeg opplevd mye "rart" mht overnaturlige ting, både av positiv og negativ art. Jeg har bl.a. drevet ut/bort/aner ikke hvor bare er ikke her mer et ekstremt voldelig og skremmende spøkelse. Og når folk hører dette, skal de ha meg til å kontakte både den ene og den andre som "går igjen". Og de blir paffe, til og med fornærmet, når jeg ikke vil.

Sist helg var jeg og samboeren på fest hos et nytt vennepar av oss (litt utenfor Skien). Det ble snakk om overnaturlige ting, og det kom fram at jeg hadde evnen til å sense overnaturlige fenomener. Etter en stund kom vertinnen bort til meg og fortalte at det spøkte i nabohuset. Folk flyttet ut og inn, men de som bodde der nå kom svært så godt ut av det med "Agnes", som folk i bygda mener går igjen der. Det hadde kommet så langt at når ett av barna gråt om natta, ropte mannen i huset:"Agnes, nå er det din tur". Så hørte de skritt over gulvet oppe, og etter litt ble ungen stille. :D
Etter en stund gikk jeg ut på verandaen for å få luft. Og jeg ble nesten trykket bakover av noe som føltes som en strøm av sinne og ondskap! Jeg så mot naboen, og senset med én gang at det kom fra det venstre vinduet i annen etasje (nei, det var ikke mørkere enn de andre). I det samme kommer samboeren min ut, også han med paranormale evner. Han visste ikke noe om det vertinna hadde sagt til meg. Også han nærmest rygget tilbake, pekte på det venstre vinduet og sa: Å jøss, har du oppdaget at det er noe veldig lite medgjørlig på det rommet der?

Vertinna vår kom ut, og sa: Dere har vel ikke merket noe dere heller, hehe..... Vi så på hverandre, og ba henne bli med inn. Der fortalte vi hva vi hadde opplevd. Hun ble sjokkert, for paret som bodde der opplevde det nærmest som koselig å ha "Agnes" der. Så lurte hun på om vi ville prøve å få kontakt med spøkelset, eller iallefall være med inn dit. Noe vi begge avslo.

Og da er vi inne på emnet mitt. Hvis vi, som så tydelig var de eneste som hadde blitt møtt med motvilje, hadde gått inn der, kunne det veldig lett ha eskalert (økt aktivitet) eller endret karakteren på det som var der? Og hvorfor rote opp i noe / forstyrre noe som ingen synes er et problem?

Jeg har i andre innlegg nevnt et ytterst voldelig og skremmende spøkelse jeg var ute for i Kirkenes i 1994-95. Vi forsøkte først med en prest som kom dit og leste i lokalet. Det varte i en mnd, men det skulle vise seg at spøkelset i den tida hadde blitt med en av de ansatte, som nissen på lasset, hjem til henne istedetfor. (Kommer tilbake til det i annet innlegg / spm). Så tok vi kontakt med en samisk sjaman/healer/synsk, som gjorde sitt for å forsøke bli kvitt han. Det varte i 2 dager. Så "brøt Helvetet" løs. Alt ble 10 ganger verre: Lukt, fysisk forminskning av rom, vold mot oss, ren forfølgelse av oss når vi stengte, osv...... Vi kunne nå ikke oppholde oss i lokalet i det hele tatt! Og, måtte alle sykemeldes.

Til slutt fant jeg, og en av de andre som jobbet der at vi bare måtte prøve selv. Detaljene får være denne gangen, for de er ikke viktige her. Det som er viktig er at vi, etter en forferdelig "økt", ble kvitt han, og han er fortsatt borte, 16 år etter. Etter å ha vært der siden 2.verdenskrig.

Så, mitt spørsmål er: Er det flere som har opplevd en eskalering / økt / forverret aktivitet etter forsøk på renselse, eller for den saks skyld besøk fra folk med paranormale evner (En frykt som gjorde at jeg og min samboer takket nei til å "treffe" spøkelset i helgen)?
Antall ord: 723
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Fare for forverring når man "roter" med spøkelser.

Innlegg av Kiara »

Har igrunnen ikke opplevd noen voldelige eller veldig bråkete ånder. Så har ingen erfaring der. Har hatt mine småsamtaler med noe som er i vårt hus, men de går veldig stille i dørene, og har ved noen anledninger vært til stor hjelp.. og noen ganger laget til små pek for leieboerene! Men det ordnet seg når jeg sa nok var nok nå. Så noe av det gjør jo at jeg tenker i bane "smånisser".. :lol:
Men tror kanskje at det kan være flere som er her, men er ikke sikker, i og med at det kan gå velig lenge mellom at vi ser noen, og noe spes. skjer.. Men føler et eller annet nervær veldig hyppig, men det er ikke ubehagelig! Så hva det er, vet jeg ikke..
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Fare for forverring når man "roter" med spøkelser.

Innlegg av Asbjørn »

Når det gjelder ånder, er det viktig å anse en ånd som et levende menneske, - men uten selve den fysiske kroppen.
Ånden har ( dersom han/hun ikke har vært inne i lyset først og er tilbake på visitt ) - et følelsesliv som levende mennesker, - og også samme type reaksjonsmønster.

Om noen kommer hjem til deg, og aggressivt forsøker å få deg ut av ditt eget hus, fordi noen andre skal bo der, - vil nok du også stritte imot, - kansje tilogmed forsvare deg med nebb og klør - og alle de midler du har til rådighet.

Det betyr IKKE at den som er der er "ond" - men heller normal, med normale reaksjoner.
Og når noen av disse oppfatter "den synske" som en trussel, - vil vedkommende ånd stritte med alle de pigger h*n har.

I historien over, - høres dette ut som en bestemor-lignende person, - som har akseptert de nye beboerene, sålenge hun også får være der.
Og hun trives da ilag med disse, og barna deres.
Når beboerene da ber "Agnes" om hjelp til barna, - så hjelper hun til, og trives tydeligvis med det.

Har det vært andre tilstede som har forsøkt å rense, uten resultat, - vil hun kjenne igjen "typen" mennesker, - fordi de med evner i det paranormale har en egen indre utstråling som sees av de som ikke er bundet av det menneskelige.
Da vil de som har evner, og som "skal rense hus for enhver pris" bli gjenkjent av henne, og hun stritter da imot, - nettopp fordi hun er redd for at "nå er det enda noen som skal jage meg"...

-Og ingen av oss vil vel akseptere å bli jaget fra eget hus og hjem ? Iallfall sålenge det ikke er "øvrigheita" ( namsmann etc), som forsøker seg.
og selv da, vil man gjerne stritte imot.

Derfor MÅ man vite hva man holder på med i slike saker, - for ellers får man ånden irritert / sint osv, og da blir det værre... Det betyr også at man behandler ånden med samme respekt som man behandler levende mennesker...

Derfor - skal man jobbe med slike saker, må man og ha en god porsjon medmenneskelighet, forståelse, og ikke minst behandle den / de som bør reise videre med respekt, og også ærbødighet. ( eller skal vi si ; behandle de som du selv ville likt å bli behandlet ? )


A
Antall ord: 401

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Fare for forverring når man "roter" med spøkelser.

Innlegg av Skogalven »

Asbjørn skrev: I historien over, - høres dette ut som en bestemor-lignende person, - som har akseptert de nye beboerene, sålenge hun også får være der.
Og hun trives da ilag med disse, og barna deres.
Når beboerene da ber "Agnes" om hjelp til barna, - så hjelper hun til, og trives tydeligvis med det.

Har det vært andre tilstede som har forsøkt å rense, uten resultat, - vil hun kjenne igjen "typen" mennesker, - fordi de med evner i det paranormale har en egen indre utstråling som sees av de som ikke er bundet av det menneskelige.
Da vil de som har evner, og som "skal rense hus for enhver pris" bli gjenkjent av henne, og hun stritter da imot, - nettopp fordi hun er redd for at "nå er det enda noen som skal jage meg"...

-Og ingen av oss vil vel akseptere å bli jaget fra eget hus og hjem ? Iallfall sålenge det ikke er "øvrigheita" ( namsmann etc), som forsøker seg.
og selv da, vil man gjerne stritte imot.

Derfor MÅ man vite hva man holder på med i slike saker, - for ellers får man ånden irritert / sint osv, og da blir det værre... Det betyr også at man behandler ånden med samme respekt som man behandler levende mennesker...

Helt enig med deg! Vi fikk jo spørsmål om hvorfor ingen andre hadde opplevd "energien" fra huset som truende. (Jeg er nå ikke helt sikker på akkurat det da, siden huset skifter eier hvert år, men...) Jeg spurte om det hadde vært noen der for å prøve å rense huset. Noe som ble avkreftet. Det hadde aldri vært andre enn de som til enhver tid bodde i huset som oppdaget noe. Jeg kunne ikke gi annet svar enn at det måtte være at "Agnes" med én gang "tok" at både jeg og samboeren min har paranormale evner, og derfor kunne blitt sett på som en potensiell trussel. Vi opplevde det jo begge som like mørkt og truende, mens ingen andre merket noe. Og midt i samtalen med samboeren min (utenfor huset), var det som om jeg fikk en helt tydelig, telepatisk beskjed: Hold dere unna! Og akkurat da så samboeren på meg, og sa: Ja en ting er sikkert, der har ikke vi noe å gjøre..... Så han hadde vel hørt det samme selv ;)
Antall ord: 400
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links