Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEnergier i hendene

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
MsPurrfect
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 23 Mar 2011 16:38
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Energier i hendene

Innlegg av MsPurrfect »

Jeg har ei venninne som har lekt med energiene i hendene hele livet, så lenge hun kan huske. Hun trodde lenge dette var noe alle kunne. Hun har aldri kalt det energier, og jeg vet ikke om det er rett betegnelse på det, men noe er det hvertfall. Hun har heller aldri sett på dette som noe spesielt eller "overnaturlig". Det som også er rart er at man kan se det i hendene hennes etter hun har gjort det en stund. Hun får hvite flekker i hendene.

Jeg har blitt veldig opptatt av det uforklarlige i det siste og vi kom til å snakke om det her en kveld. Da viste hun meg hvordan hun gjør det og jeg skulle prøve. Jeg prøvde hardt og ville så gjerne kjenne noe, men kjente ingen verdens ting. Ble sååå skuffa!

Så har jeg prøvd på dette nå og da i den siste tiden og i går kjente jeg det. Det pulserte i hendene mine. Ikke helt som hun hadde forklart, men jeg tror det kjennes litt forskjellig ut for alle.

Man slapper av i armene og holder håndflatene mot og hverandre. Veldig nærme men ikke så de berører hverandre. Kjenn etter om det føles varmt eller om det prikker litt. Jeg kjenner ingen varme, men mest prikking og etterhvert pulsering.
Så beveg hendene som om du har en kule du ruller mellom håndflatene, beveg de rundt og kjenn etter. Jeg har lest litt og mange kaller det for energiball, men for meg kjennes det ikke ut som en ball, men at luften blir tykkere inni hendene og at det pulserer og prikker i hendene.
Hvis man gnir håndflatene mot hverandre, sånn man gjør når man fryser og vil varme hendene så vil man kjenne noe lignende og lettere få taket på det. Jobb med det og kjenn etter. Det er ganske morro :) Og jeg tror alle kan kjenne det. Samboeren min som ikke bryr seg noe om slike ting og er en skeptiker ble ganske fascinert og han får det til :)

Noen tanker om dette? Kjenner dere noe?
Antall ord: 361
There is an old saying that saving the life of one animal does not change the world but it does change the world for that animal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Energier i hendene

Innlegg av Kiara »

Jeg kjenner også at det er som om lufta blir tykkere og gjør motstand mellom hendene. Kan også tøye og strekke på denne "energiklumpen". Kjennes litt geleaktig. Begynte å prøve det etter å ha lest boka til Eric Pearl, Vekk din indre healer.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 08 Jul 2008 21:04
15
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: Energier i hendene

Innlegg av steini93 »

Måtte bare prøve, å merket at det ble kokvarmt. En slags tykk varmende gele om jeg skal si det sånn :mrgreen:
Er det normalt? :mozilla_tongue:
Antall ord: 25
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Energier i hendene

Innlegg av Svartepus »

Kiara skrev:Jeg kjenner også at det er som om lufta blir tykkere og gjør motstand mellom hendene. Kan også tøye og strekke på denne "energiklumpen". Kjennes litt geleaktig. Begynte å prøve det etter å ha lest boka til Eric Pearl, Vekk din indre healer.
Tenkte akkurat det samme når jeg leste startinnlegget :mozilla_smile:
Jeg har også lest boka til Eric Pearl og syntes det var ei ganske grei bok om healing. Veldig fokus på at det ikke er noe hokus pokus eller høytsvevende greier, men fokus på å bare slippe energiene gjennom. Jeg likte boka veldig godt, og mer enn enn jeg hadde trodd på forhånd. Hvis du ikke har lest boka, Ms Purrfect, anbefaler jeg at du gjør det. Der er det flere øvelser som går ut på å finne og kjenne energien, så man etterhvert kan bruke den til å heale andre.

Jeg prøvde forresten å heale kjæresten min etter å ha lest boka, og han ble smertefri etterpå. Kanskje tilfeldigheter men hovedsaken er at han ble bedre, selv om det bare varte en dag.
Antall ord: 182
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MsPurrfect
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 23 Mar 2011 16:38
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Re: Energier i hendene

Innlegg av MsPurrfect »

Så spennende å høre andres erfaringer :)
Høres ut som om dere kjenner det samme som jeg kjenner. Har lest at dette er en fin øvelse for å lære å kjenne energier og at det kan brukes til mye forskjellig. Den boken må jeg få lest og skal si det til venninnen min også :) Takk for tipset :)
Antall ord: 56
There is an old saying that saving the life of one animal does not change the world but it does change the world for that animal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

Re: Energier i hendene

Innlegg av Inzide »

Jeg har heller aldri opplevd dette som noe spesielt. Antakeligvis for at det ikke er det.. :)
Forklaringen jeg har fått på de hvite prikkene er at det visstnok er "healingstrålene" som kommer igjennom. På en måte kan du tenke deg at hånden er et "dusjhode" som vannstrålene spres igjennom. Om denne forklaringen er tilfelle eller ei er relativt uinteressant, men det er en artig teori..

Jeg "healer" iblant min bestemor pga at hun har en vond skulder og nakke. Skulderen er slik at hun ikke kan sove på den, men etter healingen kan hun faktisk sove på den samme dag, og bevegelsen blir bedre ganske kjapt. Akkurat dette har gjentatt seg nå for sjette eller sjuende gang på rad. Hvis hun bruker armen/skulderen for mye blir den vond igjen, men da tar "healingen" bort smertene igjen. Så det ser ut som vi kan holde det vedlike. :) Nakken deriomot blir ikke bedre, i det hele tatt. Skulderen blir bra. Merkelige greier..
Kanskje ligger det et trossystem bak det? For jeg gjør ingenting så det er ikke opp til meg hva som skal bli bra eller ikke. Slik opplever jeg det.
Antall ord: 196
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Energier i hendene

Innlegg av Nattstjerne »

hm ja har ikke tenkt så mye over dette med energi og healing men har merket noe i det siste som jeg husker fra min barndom og det var at hvis det var ett sted jeg hadde vondt så kunne jeg legge hånden min over det og smerten ble borte.Dette har jeg prøvd ett par ganger i voksen alder på meg selv og hundene og det har funket.Om det er placebo eller ikke er jeg ikke sikker på.Men hendene er varme og har sånn prikke følelse i dei.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links