Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
13

Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Scarface30 »

Som sikkert de aller fleste har fått med seg nå er at Elenin ikke er en komet. Elenin har en ekstrem gravitasjonspåvirkning. Hver gang Elenin står på linje med solen og jorden skjer det et gigantisk jordskjelv. Jeg kan illustrere her.

Bilde
27 Februar 2010. 8,9 Chile Jordskjelv. Elenin har en vanvittig gravitasjons påvirkning. Definitiv ingen komet. Se på avstanden 6.042 AU.
Bilde
4 September 2010 7,2 New Zealand Jordskjelv.
Bilde
11 Mars 2011 9,0 Japan Jordskjelvet.

Vi har 3 Kometer Honda,Levy,Elenin (Brun Dverg) pluss 4 Astroider i 2011.
2005 YU55,2005 GO21,4179 Toutatis,99942 Apophis. Jeg illustrerer den mest interessante Astroiden 2005 YU55 som er 1,300 foot i diameter. 9 November er den 0.0022 AU fra jorden våres. Månen våres er 0.0026 AU fra jorden. Hvorfor kommer ikke dette i media? er ikke dette viktig? Dette kan ende i full katastrofe.
Bilde

Mayakalenderen slutter ikke 21. Desember 2012 som mange tror. 28. Oktober 2011 er da Mayakalenderes "long count calendar" avsluttes. Dere kan lese selv hvorfor den slutter 28. Oktober 2011 her http://mayakalenderen.com/2012-eller-2011/
Mayaene hadde flere kalendere, men denne lange nedtellings kalenderen avsluttes 28. Oktober 2011. Trolig nedtelling til Nibiru sin neste passering siden Mayaene som beskrev hver eneste planet i vårt solsystem med presis størrelse og masse sier vi har en ekstra planet. Jeg tror det er dumt å tvile på det. Mayakalenderen som aldri tidligere har vist feil.

Elenin = EXTINCTION LEVEL EVENT NIBIRU IS NEAR sin possisjon 28.Oktober 2011 når mayakalenderen avsluttes.
Bilde

Image

Jeg har selv oppservert at vi har en ny gassplanet i sosystemet våres først trodde jeg det var en selvlysende stjerne. ca 30 min etterpå var den borte så kom den tilbake ca 1 time etter det igjen, jeg ble selvfølgelig nysjerrig å satt ut min Sky-Watcher Explorer-200P HEQ5 PRO. Den er svart når ingen stjerner lyser den opp. Den er vanskelig å se uten teleskop. Når den lyser skifter den mellom oransje,gul,rød. Jeg startet reasearching med engang å fant fort ut at det var i den posisjonen som Elenin skulle være. Elenin er Nibiru. Regjeringen vil nok ikke fortelle oss om katastrofen. Det er jo på en måte forstålig pga masse panikk. Mennesker vil voldta,drepe,stjele,slutte i jobben å alt det værste du kan tenke deg. vi er avhengig av at systemet våres fungerer opptimalt i en periode som dette. Ta frem kompaset å se sør-øst på himmelen når det er stjerneklart. Dere vil nok se den selv uten teleskop nå, men husk det varier når den er synlig. Noen dager ser man den ikke i det heletatt, mens andre ser man den klart. Jeg ser den heletiden med teleskopet mitt.
Antall ord: 474

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Allisone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 21 Mai 2011 00:24
13
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Hedmark
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Allisone »

Spennende, kunne vært artig å sett bilde av "kometen" om du får tatt bilder
med stjernekikkerten?

evnt. kan du legge ut koordinatene (eller hva det kalles på stjernekikker-språk =)
her - så kan jeg kanskje få sett selv og ordnet ett par bilder over helga.

Skal til en "proff" hobby astronom som opererer vidunderet og sikkert skjønner
hvor vi skal sikte om det er mulig å få litt veibeskrivelser..
Antall ord: 70
For God to make love, For the divine alchemy to work, The pitcher needs a still cup.
-Hafiz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av NightHawk »

Bilder hadde vært fint :) .
Antall ord: 5
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Arven »

Dette er spennende ! Hvis Elenin/ Nibiru passerer oss så nærme blir det slutt på livet på jorda. Støtter veldig ønske om bilde !
Antall ord: 24
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av NightHawk »

Ikke sikkert det er slutt for alle :) .

Dette betyr vel et nytt stort jordskjelv i august/september da. Med flere etterskjelv enn det Japan hadde...
Antall ord: 25
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Bearchild »

Enig i at bilder av dette påståtte objektet kunne vært interessant. :) Og litt nysgjerrig på hvorfor ikke noen av de hundre tusener av hobby-astronomene rundtomkring i verden har pepret nettet med bilder av dette? Hvis den er så enkel å se og å avsløre som noe "nytt" og destruerende?

På Youtube ligger det masse tilsvarende kalkuleringene du har lagt ut. Disse blir publisert god tid i forveien for forventede jordskjelv ol., men foreløbig er det vel kun skjelvet i Japan som har blitt brukbart forutsett? Med så mange varsler kontra antall treff er det nesten så man kan kalle det "flaks"?

Men ja takk til bilder! 8)
Antall ord: 110
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Inzide »

Kan du vise til hvor mayaene beskriver denne ekstra planeten? Det kan godt være de gjør det, men jeg har ikke lest om det.
Youtube linker gidder jeg ikke se på i denne forbindelse.

Når du kaller det "Exticntion level event" går jeg utifra at du snakker om dommedag. Mayaene spår ikke dommedog ved kalenderens slutt.

Jeg linker til samme side som deg likesågreit.
http://mayakalenderen.com/ikke-undergang-2012/

Et lite utdrag:
Senior Scientist of the NASA Astrobiology Institute svarer på spørsmål om to av de verserende ryktene angående 2012:

Is there a planet or brown dwarf called Nibiru or Eris that is approaching the Earth and threatening our planet with widespread destruction?

No: Nibiru and other stories about wayward planets are an Internet hoax. There is no factual basis for these claims, and most of them (such as that Nibiru has been hiding behind the Sun or that it will be visible to the naked eye from the southern hemisphere next year) are ludicrous. Eris is real, but it is a dwarf planet similar to Pluto that will remain in the outer solar system; the closest it can come to Earth is about 4 billion miles. More questions and answers about these peculiar claims can be found on this website by clicking on “Most Popular” or using the search engine to look up specific topics.
Antall ord: 236
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Allisone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 21 Mai 2011 00:24
13
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Hedmark
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Allisone »

Ser ut som man også kan få koordinater for å finne kometer o.l. fra
JPL NASA sine sider..

heter HORIZONS Web-Interface
http://ssd.jpl.nasa.gov/horizons.cgi
Antall ord: 29
For God to make love, For the divine alchemy to work, The pitcher needs a still cup.
-Hafiz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AssFaltum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 04 Aug 2011 23:42
12

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av AssFaltum »

Nibiru og Elenin er to forskjellige himmellegemer.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hvis denne planeten skal passere oss om 3 måneder, vil den være tydelig på himmelen.... I følge tegningene dine (hvis jeg ikke tolker dem feil) så ligger den nærmere oss en hva venus gjør. En så stor planet som er større enn jupiter (i følge det jeg har lest før) vil påvirke livet på jorda mye mer enn den har gjort til nå.

Ta livet som det kommer. Dør dere i oktober eller i 2012, så er det ingenting dere kan gjøre med det. Vi skal alle dø en gang, lev livet så lenge det varer.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av ludoburgero »

Hva mente egentlig NASA med å gå ut i 2005 og si at de hadde funnet en tiende planet?
Den var større enn Pluto sier de. Og hva er poenget med å formulere det slik at den
"foreløpig" er 97 ganger lengre unna sola enn det jorden er?

Det lurer jeg litt på iallefall.
Dessuten har det sjeldent blitt nevnt igjen, om noensinne, i nyhetene.
Ikke engang har den fått et offisielt navn, så 2003 UB 313 er det midlertidige. Indikerer forresten ikke dette at den ble funnet to år før annonsert også? Hence the name... 2003?

Virker en smule rart ut for meg iallefall.
Planet X er altså et virkelig fenomen (ses også i selve navnet på linken nedenfor).


Se her om interessen skulle falle seg (NASAs egne artikkel om dette, back in the days) :

http://science.nasa.gov/science-news/sc ... l_planetx/
Antall ord: 147
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av ludoburgero »

Et rykte om Elenin som er ute å går forresten:

ELENIN står for flere ting. Blant annet blir det forlengs og baklengs det samme, ganske symmetrisk. ELE og NIN, altså. Det ryktes at ELE står for eleven, mens NIN står for NINE. 11/9 og baklengs altså 9/11. Rundt den 11. september i år vil den være på sitt nærmeste Solen.
Rundt den 16. oktober vil den være oss på det nærmeste.

Det som også er merkelig er at slik jeg har forstått det vil den være på "motsatt" side av solen igjen rundt 22. november, og den snur visst(?) akkurat i en bue rundt jorda, sneier oss (ut ifra animasjonene til Dagbladet forleden tolket jeg det slik) - for så å returnere. Uten at jeg helt kan bekrefte dette, så er det slik jeg iallefall har forstått det. Hvilket jeg finner meget rart, siden da jorda plutselig er et slags "sentrum" eller stoppested for denne Elenin.
For er det ikke merkelig at når den er på det nærmeste jorda, så er dette i midten av perioden 11. september og 22. november, altså vil det tilsi rundt den 16. eller 17. oktober, som blir nøyaktig midtveis mellom disse to datoene, og akkurat DA er den på det nærmeste jorda?! :?

ELEnin har også blitt sagt å skulle stå for EVENT LEVEL EXTINCTION, som jo betyr masseutryddelse. Nin skal igjen i denne sammenheng, ifølge disse som dekoder disse "kryptiske" navnene, stå for NINE. Før på jorden har det visst skjedd 8 store masseutryddelser om man tenker på dinosaurene og de andre begivenhetene. Hva er det som får denne syklusen til å skje? Kan det ligge noe i dette?

Tja, tja, tja... hmm og hmm.
Jeg vil ikke si dette for å skremme, men tankene og idéene omkring dette er iallefall veldig interessante. Spesielt etter at NASA bestemte seg for å pusse opp Hubble-teleskopet helt plutselig, selv om det skulle tas ut av drift - og etter mange år med live-streaming, så har de nå kodet alle videosignalene fra Hubble. Noe skjer iallefall, og noe blir skjult, men hvem vet hva? ;)
Antall ord: 362
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 09 Aug 2011 12:22
12
Har takket: 1 gang

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Pori »

Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Patricoa3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 06 Mar 2011 15:34
13
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Patricoa3 »

Jeg er sikker på at hvis en slik dommedag skulle skje, så ville NASA osv. holdt det hemmelig for resten av menneskeheten.
Hvis det kom på nyhetene at alle skulle dø i oktober så tror jeg folk hadde fått panikk.
og hvem vet hva folk kan finne på å gjøre i slike situsajoner. stjele, drepe og fullføre ting jeg skal gjøre før jeg dør listen. Det kommer til å bli kaos!
Jeg skjønner hva forskerne driver med, hvis noe slikt ville skje(eller skjer?) :mozilla_surprised:
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Nibiru Planet X Elenin Katastrofen skjer i 2011 ikke 2012

Innlegg av Diffusa »

Er ikke mange dagene igjen til å finne ut av det nå da :P
Antall ord: 12
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links