Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinBlod stemming

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

Blod stemming

Innlegg av Erik333 »

Hei. jeg er ny her :D fantastistk forum, masse gode lenker osv.
jeg kan allerede å stemme blod, men jeg lurte på hvor jeg skal henvende meg for å lære ting som: å helbrede verk, å binde tyven, og stilne sjøen.
noen forslag til noen som lærer bort dette?
Antall ord: 47
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Nephandi »

Ført av alt, velkommen til forumet, jeg håper du vil like deg her.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg noen reprodusksjoner av gamle svartebøker, der vil du kunne finne metoder for det du ønsker å lære, du kan være heldig å finne en lærer, men generelt så er det fære som lærer bort når det kommer til magi, enn det er folk som vil lære så da må man lære fra bøker og på egenhånd.
Antall ord: 87
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Blod stemming

Innlegg av Erik333 »

Nephandi skrev:Ført av alt, velkommen til forumet, jeg håper du vil like deg her.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg noen reprodusksjoner av gamle svartebøker, der vil du kunne finne metoder for det du ønsker å lære, du kan være heldig å finne en lærer, men generelt så er det fære som lærer bort når det kommer til magi, enn det er folk som vil lære så da må man lære fra bøker og på egenhånd.
svarteboka= ondskap?
det var snakk om ting som er nevnt ovenfor :
Antall ord: 100
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Nephandi »

Svartebøkene er ikke onde, svartebøkene er gamle oppskriftsbøker til signeskers, kloke koner, hekser og magikere, det er her kunskaper som det å stoppe blod, binde tyver og annen magi er skrevet opp, se på dem som bestemoren din sin gamle, håndskrevene kokebok bortsett fra at svartebøkene er fyllt med magi og kjerringråd istedenfor matoppskrifter.
Antall ord: 59
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Blod stemming

Innlegg av Erik333 »

Nephandi skrev:Svartebøkene er ikke onde, svartebøkene er gamle oppskriftsbøker til signeskers, kloke koner, hekser og magikere, det er her kunskaper som det å stoppe blod, binde tyver og annen magi er skrevet opp, se på dem som bestemoren din sin gamle, håndskrevene kokebok bortsett fra at svartebøkene er fyllt med magi og kjerringråd istedenfor matoppskrifter.
hvist dette er skrevet opp, så kan jo alle lære dette, og da min far lærte meg å stemme blod så fortalte han at dette skulle jeg lære til mine barn.
jeg skjønner ikke helt?
Antall ord: 99
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Nephandi »

Alle kan lære seg å stagge blod, noen har mer talent enn andre, men det er ikke en super spesiell gave som bare noen få utvalgte har, alle som er villige til å lære og er tolmodige nok til å legge inn arbeidet som trengs kan lære, og ja å ha en lærer hjelper, men man kan også lære fra en bok.

Nå jeg synes absolutt du skal lære dette til dine barn, selv om det er skrevet opp betyr ikke det at det ikke er verdifull kunskap å føre videre, det er en kunst og er en flott til å lære videre fra foreldre til barn i generasjoner, imidlertid så trenger man ikke å være heldig nok til å være født inn i en familie som har slike tradisjoner for å kunne lære å stagge blod eller en hvilken som helst annen form for magi.
Antall ord: 148
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Blod stemming

Innlegg av Asbjørn »

Begrepet svartebok - er noe kirken har kommet opp med.
Dengang man trodde at alt som ikke var bibelsk,- måtte være den svarte siden... ( siden bibelen skal vise den hvite... )

Og spesielt under inkvisisjonen, hvor man jaget etter hekser og trollmenn alle vegne, da brukte man alt man kunne for å "huke tak i " de som visstnok skulle være hekser , trollmenn og "annet djevelskap"...

Når en klok kone ( eller klok mann) den gang hadde endel kunnskap om planter og andre remedier for å helbrede sykdom, ble det av kirken sett på som "svartebok" - eller "djevelens forførende skriblerier".
Og de som ble tatt med en slik bok, eller slike notater, måtte selvfølgelig stå i ledetog med djevelen...

Og allslags ting ble brukt som "bevis"...
Det mest kjente er sopelimen - heksens "flyvende moped"...
Dermed kunne "øvrigheita" ( presten etc ) bruke hvasomhelst for å vise ovenfor makta at de kunne rydde opp i sitt område...
Fordi, dersom det ikke kom rapporter om at man utførte oppdraget, ble man selv ansett som en svart tjener...

Så det som på folkemunne heter svarteboka, - er i realiteten bare en samling notater, gjerne om medisin, og andre former for å behandle situasjoner....

Siden vi idag ikke har inkvisisjonen slik den engang var,- kan slike personlige notater igjen få komme til heder og verdighet.
men kansje blandet inn med mer suksessfulle remedier enn den gang...

A
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Blod stemming

Innlegg av Bearchild »

Erik333 skrev:
Nephandi skrev:Svartebøkene er ikke onde, svartebøkene er gamle oppskriftsbøker til signeskers, kloke koner, hekser og magikere, det er her kunskaper som det å stoppe blod, binde tyver og annen magi er skrevet opp, se på dem som bestemoren din sin gamle, håndskrevene kokebok bortsett fra at svartebøkene er fyllt med magi og kjerringråd istedenfor matoppskrifter.
hvist dette er skrevet opp, så kan jo alle lære dette, og da min far lærte meg å stemme blod så fortalte han at dette skulle jeg lære til mine barn.
jeg skjønner ikke helt?
Tror du faren din var den eneste i verden som kunne stemme blod?
Som Nephandi alt har sagt ble mange av disse formlene og framgangsmåtene skrevet ned. Det var ikke alltid det passet å videreføre kunnskapen personlig, samtidig var det viktig at kunnskapen ikke gikk tapt. Ergo ble ting skrevet ned.
Svartebøker, Cyprianus eller bare "husgeråd".. at forskjellige "trylleformler", eller enkle medisinke råd for hjemmet om du vil ble notert ned var nok svært vanlig. :)

Jeg har også sett flere gamle "bygdebøker", type "gards- og ættesoga" der både framgangsmåter og formler er nevnt. Mye gikk nok som du sier fra far til sønn (eller mor til datter..), men kanskje sånt var mindre hemmelig noen plasser? Eller ble mindre hemmelig etterhvert som heksebrenningen opphørte..?

For å "stilne sjøen" skal man løsne alle knuter. Finnes sikkert fler framgangsmåter.
Fjetre tyver kan gjøres på mange vis, noen av dem innebærer hanekamblod og menneskeben.
En "mildere" variant går ut på skrive noen magiske ord 3 ganger på papir som du legger inntil kroppen, da får du se hvem tyven er når du sover.. ;)
Ordene er; "Æas aiaet aias in aom ini il buli"

Men som du sikkert vet holder det ikke bare å "lese en regle". Ta for eksempel blodstemming, det eksisterer sikkert hundrevis av vers til dette formålet, men langtifra alle har noen nytte av å kunne et slikt vers. :)
Antall ord: 345
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Nephandi »

Som nevnt så er det ikke nok å bare si en regle eller gjøre et rituale, det må ligge mening og Energi bak, man må kunne fokusere på det. I bunn og grun kan du rope ut Elvis er Kongen tyve ganger mens du svinger en gammel raggsokk over hodet og det vil ha samme effekt som en gammel formel hvis du tror på det og du greier å legge vilje, dedikasjon og intensjon inn i handlingen slik at den blir magisk, ordene er i bunn og grunn bare ord, ja deres bruk opp igjennom tidene har skapt en assosjasjon som gjør det enklere å bruke dem til magi, Energien i dem er rett for å si det slik, men når alt kommer til alt så er det utøveren og ikke ordene eller ritualene det står på.

En svartebok er det samme som en grimoire, en book of shadows eller hva nå enn andre ord man vil bruke på en samling av okkult kunskap, bortsett fra at svartebøkene har en tendens til å inneholde urte remedier, kjærringråd og folke magi og var som oftest mer rettet mot å hjelpe folk og dyr med hverdagsproblemer heller enn å oppnå okkult kunskap og opplyshet som de gamle middelalder og Renesanse grimoirene ofte handlet om.
Antall ord: 213
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Blod stemming

Innlegg av Erik333 »

Nephandi skrev:Svartebøkene er ikke onde, svartebøkene er gamle oppskriftsbøker til signeskers, kloke koner, hekser og magikere, det er her kunskaper som det å stoppe blod, binde tyver og annen magi er skrevet opp, se på dem som bestemoren din sin gamle, håndskrevene kokebok bortsett fra at svartebøkene er fyllt med magi og kjerringråd istedenfor matoppskrifter.
hva med svarteboka som ikke kan brennes da?.
jeg hørte en historie engang om denne svarteboken den lå i et hus som brann ned men boken var like hel ikke et brennmerke og dekket av sot. og mannen som gikk inn i det nebrente huset sa at ingen fikk se i den boken over hans lik....

er dette snakk om satans bok eller hva jeg ska kalle det?
Antall ord: 130
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Heksepusen »

Må huske at som nevnt over her har kristedommen rett og slett ødelagt rykte til disse bøken for all tid

Historien du sikter til er et gammelt sagn og er like mye troverdig som alt annet man hører om som man ikke kan eller vil bevise.

det blir som en av mine egen bøker det ( ja jeg har min svartebokhvis man virkelig skla forsette og si det), min har også overlevd en brann uten merker og jeg har alldrig bet noe vondt komme inn i den. Jqa boken er velsignet og litt til men det er ikke der med sakt at den er ond.

jeg ser ikke på minebøker som onde og jeg vil ikke kalle noen av disse bøken for onde, det er mer et hjelpmiddel for de som en gang i tiden trenktes i samfunnet som spykologer, lege og dyrlege.
Antall ord: 147
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Nephandi »

hva med svarteboka som ikke kan brennes da?.
jeg hørte en historie engang om denne svarteboken den lå i et hus som brann ned men boken var like hel ikke et brennmerke og dekket av sot. og mannen som gikk inn i det nebrente huset sa at ingen fikk se i den boken over hans lik....
Hvordan har det seg at hvis et Åndelig objekt som er Kristent ikke brenner så er det et under, men hvis det obketet er noe Kristendommen er negativ til så er det kjempeskummelt? Hønefoss Kirke brant ned for ikke så lenge siden, utrolig tragisk siden så mange var knyttet til denne bygningen. Uansett brannen var så kraftig at alt brant, til og med metall, men så i ruinene så fant de Kriken sin antikke seøv døpefont, dekket i aske men fullstendig uskadd, og ingen forstår hvordan det kunne ha skjedd, betyr det at det var Satans døpefont?

Jeg synes svartebok er et fint navn jeg, minner om book of shadows, hvor man må se inn i skyggene, og ikke ment her som å se inn i ondskap, men som å se inn i mysteriene for å forstå magien.
Antall ord: 197
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Blod stemming

Innlegg av Erik333 »

Nephandi skrev:Alle kan lære seg å stagge blod, noen har mer talent enn andre, men det er ikke en super spesiell gave som bare noen få utvalgte har, alle som er villige til å lære og er tolmodige nok til å legge inn arbeidet som trengs kan lære, og ja å ha en lærer hjelper, men man kan også lære fra en bok.

Nå jeg synes absolutt du skal lære dette til dine barn, selv om det er skrevet opp betyr ikke det at det ikke er verdifull kunskap å føre videre, det er en kunst og er en flott til å lære videre fra foreldre til barn i generasjoner, imidlertid så trenger man ikke å være heldig nok til å være født inn i en familie som har slike tradisjoner for å kunne lære å stagge blod eller en hvilken som helst annen form for magi.
hva mener du med "lære å stagge blod eller en hvilken som helst annen form for magi" ? du snakker som å stemme blod vare magi, men de ordene jeg kan er veldig knyttet til bibelen, det er son en bønn du ikke finner i noen bibel. så for meg er dette mer bønn enn trylleformel.
Antall ord: 206
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Nephandi »

Stemme og stagge er bare forskellige dialekt ord på samme tingen, og ja, å stoppe blod med mindre du tenkte å gjøre det med Naturmedisinske metoder er magi. Norsk folkemagi er ofte knyttet til Kristendommen, det gjør det ikke mindre til magi av den grunn, faktisk så finnes det ganske mye magi i Bibelen når du leser igjennom den.

Men hva tror du at en bønn er, eller for den saken skyld hva tror du magi er? Magi er å affektere verden med overnaturlige midler som faktisk er akkurat det samme man gjør med bønn. De fleste Wiccanske spells for eksempel er bønner til Gudene, bønner ofte blandet sammen med rituelle handlinger men bønner alikevel.

Nå hvis du er Kristen og insisterer på at bønn ikke er magi så må du gjerne ha det synet, jeg er ikke enig med deg, men vi trenger ikke å være enig, men vit det at de forskellige metodene for å stagge blod ikke på noen som helst måte ville ha blitt godtatt av standard Kristendom og blir faktisk også av denne religioen regnet som magi, bønn vil si at man bare ber, hvis du gjør noe annet enn forbønn så er det magi og fordømmes av mainstream Kristendom.
Antall ord: 216
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Blod stemming

Innlegg av Bearchild »

Versene som er kjent gjennom historien til bruk for blodstemming er ofte relaterte til bibelen. Man snakker bla. om å "stilne jordans flod" eller "blod stå stille, det er Guds vilje" og lignende. Det finnes uttallige varianter, men felles for å "stemme blod" er at man leser et vers/ en bønn, gjerne inne i seg selv.
"Magi" er jo rett og slett bare et navn på "en handling i den hensikt å påvirke ikke-sansbare fenomener."
http://no.wikipedia.org/wiki/Magi

Magi er ikke ensbetydende med noe "slemt" eller "ondt" som jeg mistenker du tror. Har du hørt om hvit magi for eksempel? Eller nyttemagi? :)
Antall ord: 106
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links