Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer ofte om bestefar, som er død.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Tåkeravn

Drømmer ofte om bestefar, som er død.

Innlegg av Tåkeravn »

Helt siden beste døde nå i vår har jeg i ny og ne hatt drømmer om ham, den første drømmen besto i at han sto inne på gulvet hos mormor, jeg så ham fra bak gardinen ved gangen, jeg kan ikke riktig huske om jeg pratet med ham.

I den andre drømmen jeg hadde tuslet han rundt med trillebår og jobbet i hagen som han alltid har gjort, han virket fredfull og puslet for seg selv.

Han har dukket opp på et bilde i en butikk en gang, så skulle jeg tilbake for å få tak i bildet, da var det ikke der mer, og butikken var borte.

Det har vel vært et par til innimellom.

Nå i november drømte jeg endelig om ham igjen, etter å ikke ha gjort det på en stund.
Da satt han i stua her i ene lenestolen og pratet med mamma, samboeren til mamma og min søster (det har vært konflikter bare måneder i forveien før han desverre ble revet vekk fra oss..) Så kom mormor på besøk, og hun rakk å se ham sitte i stolen der, dermed ble hun nok både litt trist og sjokkert, derfor gikk jeg inn til beste på stua og sa at han måtte reise, for mormor hadde kommet. Da ble han gradvis gjennomsiktig, men var enda tilstede.


Jeg har vært mer sensitiv før iverden for sånt, følt meg ganske lukket i de siste årene, og søker tilbake til å ha kontakt fordi jeg føler meg rotløs, og trenger svar på livet og døden, så derfor sliter jeg også litt med å være menneske.

Jeg vil velge selv å tro at dette kanskje kan være beste sin måte å fortelle meg at han enda er med oss, han var ikke troende og derfor så vet jeg ikke om han enda er der ute.
Når jeg drømmer, husker jeg kun drømmene mine dersom det har skjedd noe som har betydning, virker det som, eller som kommer til å bety noe. Uansett, nå har jeg delt litt, så jeg får ikke skravle videre :oops:

Jeg ville gjerne lagt til mer i samme innlegg, men det passer ikke inn i denne forumsdelen,
er det noen der ute som har noen formeninger om dette?
Antall ord: 394

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7960
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1387 ganger
Blitt takket: 1694 ganger
Kjønn:

- Drømmer ofte om bestefar, som er død.

Innlegg av Asbjørn »

Det er to ting som kan gjøre dette, - den "vitenskapelige" delen først :

- Den er egentlig enkel,- nemlig savn. At du sanver ham, og derfor drømmer om ham.
Det er helt naturlig, og skjer alle som mister noen de er glad i.

- den paranormale forklaringen, er at han er der hos deg fremdeles, og på en måte bruker drømmene dine til å vise at han fremdeles er med deg, og passer på.
Be ham om å gi deg et tegn i våken tilstand, om dette siste stemmer... :)

Det er flere ting som kan være aktuelt her, men jeg tror det holder med dette for nå....

A
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Drømmer ofte om bestefar, som er død.

Innlegg av jeditrond »

At han tar kontakt pr drøm er ikke umulig, når vi drømmer er visst tankene våre på en frekvens som er lettere for de på den andre siden å komme i så og si direkte kontakt med. Så bestefaren din hilser nok på i drømme nå i første omgang, før du evt. vil oppdage tegn i våken tilstand også :)

Har hatt lignende opplevelser selv ifm. med min far som gikk bort for snart fem år siden, dels kontakt i drømme i helt vanlige dagligdagse settinger som jeg husker fra han fortsatt var i live, til små tegn i våken tilstand, som lukten av tobakken hans m.m.
Antall ord: 116
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tåkeravn

- Drømmer ofte om bestefar, som er død.

Innlegg av Tåkeravn »

Tusen takk for gode svar begge to! :)

Jeg vil jo regne med det at ettersom jeg føler meg veldig ''lukket'' i våken tilstand, at det kan være lettere å få kontakt med meg når jeg sover?
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Drømmer ofte om bestefar, som er død.

Innlegg av jeditrond »

Tåkeravn skrev:Tusen takk for gode svar begge to! :)

Jeg vil jo regne med det at ettersom jeg føler meg veldig ''lukket'' i våken tilstand, at det kan være lettere å få kontakt med meg når jeg sover?
Det er nok det da, ja, åndeverdenen ligger frekvensmessig nærmere vår drømmetilstand enn vår våkne tilstand mener jeg å ha lest i en bok om dette. Derfor er det enklere å kommunisere med de som ikke er medier via drømmer :)
Antall ord: 86
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elisabethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 02 Des 2011 08:59
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Drømmer ofte om bestefar, som er død.

Innlegg av Elisabethy »

Prøv å legge merke til om han prøver å vise deg eller om han forteller deg noe :)
Kan hende han prøver å gi deg beskjeder i drømmene dine.

:)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Drømmer ofte om bestefar, som er død.

Innlegg av helgemann »

Helt siden beste døde nå i vår har jeg i ny og ne hatt drømmer om ham, den første drømmen besto i at han sto inne på gulvet hos mormor, jeg så ham fra bak gardinen ved gangen, jeg kan ikke riktig huske om jeg pratet med ham.
Hvorfor stod du bak gardinen? En gang kan jo være inngangen til det hinsidige. En gardin kan jo også være et skille. Et skille i mellom dette livet, og det andre. Følte du at det var slikt skille? Det var jo avstand i mellom deg og han. Kanskje han ønsket å vise seg for deg i en rolig og trygg atmosfære?
I den andre drømmen jeg hadde tuslet han rundt med trillebår og jobbet i hagen som han alltid har gjort, han virket fredfull og puslet for seg selv.
Kanskje han ønsket å gi deg et minne, om den tiden han var hos deg? Slik at du skulle huske hvordan han var. Men kanskje han også ønsket å fortelle deg, at han har fått fred og ro nå.
Han har dukket opp på et bilde i en butikk en gang, så skulle jeg tilbake for å få tak i bildet, da var det ikke der mer, og butikken var borte.
Et bildet er jo et minne. En butikk er jo et sted hvor du får kjøpt inn mat. Kanskje han var den som var butikken for deg? Et sted hvor du kunne få både mat og husly hos. Men da han døde, forsvant alt det trygge, og han var ikke mer.
Nå i november drømte jeg endelig om ham igjen, etter å ikke ha gjort det på en stund.
Da satt han i stua her i ene lenestolen og pratet med mamma, samboeren til mamma og min søster (det har vært konflikter bare måneder i forveien før han desverre ble revet vekk fra oss..) Så kom mormor på besøk, og hun rakk å se ham sitte i stolen der, dermed ble hun nok både litt trist og sjokkert, derfor gikk jeg inn til beste på stua og sa at han måtte reise, for mormor hadde kommet. Da ble han gradvis gjennomsiktig, men var enda tilstede.
Denne drømmen gjenspeiler denne konflikten. Men kanskje også at du føler ubehag med din bestefars besøk. Din mormor kan jo være deg, som forteller at dette besøket ikke er ønsket. Hele din nære familie var samlet i stuen, inkl. din bestefar. Og siden han er borte, tilhører han ikke lengre din nære familie. Noe som du fortalte ham, at han hører ikke til lengre her i den verden, og at du ba ham om å reise inn i lyset. Han aksepterer det, med å gjøre seg "spøkelsesaktig". Men selv om han har gått over til den andre siden, så er han jo fremdeles i "blant" dere.

Det er nå slik jeg ser det på denne drømmen.
Antall ord: 508

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links