Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelp til å finne styrke/selvtillit.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Gjest -

Hjelp til å finne styrke/selvtillit.

Innlegg av Gjest - »

Hei!
Dette er ikke ment som et klageinnlegg, men jeg må bare få ut litt frustrasjon, og håper noen av dere har noen råd. Kort fortalt føles det ut som hele verden går i mot meg. Folk baksnakker meg, dømmer meg, sprer rykter om meg, hater meg. Virker som om enkelte virkelig går inn for å prøve å bryte meg ned, ødelegge livet mitt. Og blant disse folkene er det mange jeg anså som mine beste venner. Vel, hva har jeg gjort? Jeg har vært den personen som har stilt opp for alle, til alle døgnets tider, jeg har tatt folk inn i varmen, jeg har støttet og forsvart alle mine venner. Jeg har rett og slett bare vært snill.. kanskje for snill? Har funnet meg i alt, og aldri sagt noe tilbake. Aldri kjeftet tilbake eller sagt et stygt ord tilbake. Så det er vel kanskje derfor jeg sitter igjen med all dritten nå. Utrolig urettferdig er det. Dette er takken for alt jeg har gjort for andre. Det gjør forferdelig vondt å føle seg hatet, men enda vondere er det å miste venner jeg virkelig har stilt opp for.. Det har gått så langt at jeg har stengt meg inne. Jeg er livredd for å gå ut og møte på folk. Redd for hvordan folk ser på meg, redd for hva de sier om meg, hva de tror om meg. Redd for alt.
Og det var dagens klaging. Jeg er jo ikke denne redde personen som lar andre folk ødelegge meg sånn helt uten grunn! Jeg VET at mye av denne dritten (all baksnakkinga og ryktene) kommer av ren misunnelse. For det finnes ikke noe sannhet i ryktene eller det som blir sagt. Jeg vet hvem jeg er, hva jeg står for og hva jeg har gjort. Og tro meg, min samvittighet er ren. Jeg har lyst til å bygge opp selvtilliten min igjen, så jeg kan gå med hevet hodet forbi alle mine ''haters''. Jeg trenger bare litt indre styrke. Jeg er over normalt interessert i det alternative og paranormale, og jeg kjenner det at når jeg er på bunnen, så blir jeg trekt mot det å finne trøst i noe.. åndelig?Vanskelig å forklare, men det er vel flere enn meg som føler det sånn?
Hvordan skal jeg finne den styrken til å bygge meg selv opp igjen? Jeg vil bli så sterk at jeg klarer å gi faen i alle haters, og bare fokusere på alt det bra jeg har. Jeg regner meg at min situasjon ikke er så ekstraordinær, det er vel mange som føler at hele verden går dem i mot, så jeg er ikke ute etter noen sympati, jeg er bare ute etter råd for hvordan jeg skal klare å bygge meg selv opp igjen. Har dere tro på at healing kan hjelpe meg her? Har vært veldig mottakelig for healing på andre områder, men kanskje dette med indre styrke er noe man kun klarer å hjelpe seg selv med? Alle råd mottas med stor takk! :)
Er ikke sikker på om jeg poster dette under riktig kategori, men fant liksom ikke noe som passet bedre.

Håper dere skjønner hva jeg mener, er ikke så god på å forklare :)
Antall ord: 553

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hjelp til å finne styrke/selvtillit.

Innlegg av jeditrond »

Healing vil ikke være til så stor hjelp her annet enn som lapping på et allerede nesten flatt sykkeldekk. Begynn med meditasjon, da vil du etterhvert forstå at de andre handler utfra ren misunnelse og frykt for å ikke være like snill som deg. Og etterhvert vil den indre styrken til å takle stress og slike situasjoner også komme utfra meditasjonen. Men vær tålmodig, det finnes ingen kjapp måte og fikse dette, ta tiden til hjelp, så vil du merke forskjell over tid :)
Antall ord: 86
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hjelp til å finne styrke/selvtillit.

Innlegg av xyrea »

Jeg prøver ikke å være ekkel men hvis du virkelig vil ha råd kan det hjelpe å se ting på en litt annen måte:

Det virker jo ikke som andre synes du er så fryktelig snill når selv de beste vennene dine oppfører seg på den måten, kanskje du bare skal slutte å være det du selv mener er 'snill'?

Hvis du selv går rundt og er 100% sikker på at du alltid er verdens beste venn men 'ingen' andre ser ut til å oppfatte deg sånn, kan du jo ha all den indre styrken i verden og ingenting vil egentlig forandre seg.
Antall ord: 109
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hjelp til å finne styrke/selvtillit.

Innlegg av Arven »

Svaret mitt kanskje ikke er så hyggelig, men det er godt ment !
Et klokt hodet sa en gang at " når du retter en anklagende pekefinger mot andre, så legg merke til at du samtidig har tre fingre pekende mot deg selv"
Jeg vet ikke hva som ligger til grunn her, men det er som regel sånn at hvis man sitter å føler at alle andre oppfører seg dårlig, så ligger ofte problemet hos en selv.
Det er ikke alltid hverken lett eller hyggelig å gå i seg selv, men det er veien til styrke, selvtillit og et godt forhold til andre.
Dette gjør ikke deg til et dårlig menneske ! Vi er i samme bås alle sammen og må innimellom ta et oppgjør på kamerset fordi vi alle har karaktertrekk, vaner eller andre sider ved oss som ikke alltid er like sjarmerende for andre.

Jeg får inntrykk av at din situasjon har snudd seg dramatisk. Mitt råd er å finne ut når det endret seg og se på hva som skjedde da. Det går ann å snakke med vennene dine også og be dem fortelle deg hvorfor de tilsynelatende har noe gruff mot deg.
Det hender jo for oss alle at vi ikke er klar over hvordan vi oppfattes av andre og en ærlig venn kan være en smertefull men viktig øyeåpner !

Ellers er jeg enig med Jeditronds råd over her å begynne med meditasjon fordi det vil gi deg ro og hjelpe deg til bedre selvinnsikt.

Håper du får det bedre snart for dette hørtes ikke noe greit ut !
Antall ord: 273
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Hjelp til å finne styrke/selvtillit.

Innlegg av Kiara »

Kanskje det er din livsoppgave.. altså å gå igjennom ditt liv her og nå, og slite med disse problemene..

Jeg tror ikke det nytter å gjøre noen helt fornøyd, uansett hvor snill du er, og ikke mener noe vondt,, for de som ikke vil like deg av en eller annen grunn... de nekter å se hva du gir dem av hjelpsomhet, godhet, velvijle, tolmodighet, være en god lytter og venn i vanskelige stunder... De tar i mot det de kan få av hjelp og velvilje, og når du plutselig ikke gir dem nok, eller ikke er helt med på det de forlanger.. så kommer all dritten rennede ut av de, om hvor idiot du er.. Men det går stort sett via omveier,, alltså baksnakking,, mens de fortsatt smiler og er hyggelig, mens du aner ingenting før du får høre....

Jeg er enig i at du kan søke åndelig hjelp evnt. via meditasjon. Men du kan også be om hjelp fra dine hjelpere, og beskyttere! Og om du har gått igjennom dine problemer utallige ganger, og prøvd å finne ut hva du har gjort galt.. helt ærlig, og ikke kan forstå hvorfor det blir slik.. så kanskje det er din prøvelse her i dette livet! :roll:
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hjelp til å finne styrke/selvtillit.

Innlegg av Lilja »

Jeg klarer ikke se sammenhengen i dette:
energisk skrev: Redd for hvordan folk ser på meg, redd for hva de sier om meg, hva de tror om meg.
og dette:
Jeg vet hvem jeg er, hva jeg står for og hva jeg har gjort. Og tro meg, min samvittighet er ren.
Første skritt på veien er ærlighet. Først og fremst ovenfor deg selv! Som nevnt av flere kloke hoder over her, vi har alle feil og mangler, og det er viktig at du klarer å se dine egne, ikke bare andres.

Dessuten må du gjøre noe med selvrespekten din, og respekten for dem rundt deg! Det er ikke "snillhet" å finne seg i alt fra folk. Det er heller ikke udelt snilt å aldri si imot noen, og aldri være uenig.
Mine beste venner er dem som faktisk forteller meg det, de gangene jeg er helt på bærtur! Det er de menneskene som er ærlige nok til å si sin oppriktige mening, og som dermed klarer å hjelpe meg med å stable ting på plass igjen når alt er kaos.
De menneskene rundt meg som bare jatter med, derimot, har jeg lett for å trekke meg unna, fordi de gir meg ingen ting.

Det er en lang prosess å skulle snu på sånne tankemønstre, til tider også smertefult. Du kommer antakelig til å miste en del "venner" underveis, men tro meg, de du blir sittende igjen med, de er
virkelig verdt å ta vare på!
Hvordan skal jeg finne den styrken til å bygge meg selv opp igjen? Jeg vil bli så sterk at jeg klarer å gi faen i alle haters, og bare fokusere på alt det bra jeg har.
Igjen: Snu fokuset ditt!! Hvis du jobber med "Gi faen i alle haters" som mål, tror jeg ikke du kommer så langt... Begynn å fokusere på alt bra de rundt deg har. Respekter at ikke alle kan like deg, det at noen misliker deg betyr ikke at de er dårlige mennesker.
Hvis du deler styrke med dem rundt deg, trenger du ikke ha all styrken selv.
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hjelp til å finne styrke/selvtillit.

Innlegg av galaxy - sluttet »

Verden er ikke alltid rettferdig, og av og til så snur den seg i mot en selv og det kan føles ganske så ufortjent og uforstående. For eksempel så er det jo de som blir mobbet selv om de ikke har gjort en flue fortred de blir bare rett og slett et tilfeldig offer for andres misunnelse og /eller aggresjon.

Den beste hjelpen er å finne noen kloke å få snakket med som du finner støtte i så du ikke tror i bunnene at "alt er tross alt sikkert din feil så da så" .

Det er godt om du finner en flink healer som kan få deg i balanse igjen, men det i seg selv hjelper ikke å "fylle på" med selvtillitt, er nå min erfaring, og healing er meget kortvarig når man har mottatt det fra andre.

Ønsker deg all lykke til og vært sterk, husk du lærer av dette og går styrket ut til slutt :-)
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links