Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSkal vi overvåkes mer

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av lighteren »

takk for utdypningen!
hør på ludo, folkens, he speaks the truth.

avisklipp fra dagens næringsliv:
Bilde
Antall ord: 17
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av galaxy - sluttet »

Noen som har lest

SOV MITT LILLE NORGE
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=191863

?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

galaxy skrev:Noen som har lest

SOV MITT LILLE NORGE
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=191863

?
Jeg har forløperen (Makten bak Makten), men har fremdeles til gode å lese oppfølgeren til denne forfatteren ;) En ting som forbauser meg mest er hvordan Asbjørn Dyrendahl (skeptiker på skepsis.no og "anerkjent" skeptiker med opptredener både i samtlige aviser og forskning.no) har blitt så høyt respektert. Jeg lurer på hvem som betaler denne mannen og hvorfor.

Det eneste han gjør er stort sett å "debunke" og latterliggjøre alt som heter konspirasjonsteorier.
Tenk å få betalt for å være kveruleptiker. Må jo være enkelt å bare fornekte.
Antall ord: 110
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

Oppsiktsvekkende iallefall at det nå - er slik - at ingen med toppmakten lenger ønsker å avverge disse utleveringene og publikasjonene! Ingenting annet vitner dette om, enn at nå har makteliten faktisk en så skuddsikker plan at de ikke lenger trenger å kjøpe journalister og massemedier for å tilsløre det de driver med. Ingen av oss kan stoppe dem allikevel. The puzzle is complete!

Eller?

For det er jo sikkert og visst at dette er bra å endelig få opplysninger om. Men hvorfor akkurat nå?
De siste tre årene har mer og mer informasjon om eliten kommet frem i lyset. Utilslørt.
Jeg undres over om det bare er skepsisen min som kommer i veien, der andre kan finne det så kostelig og praktfullt at "endelig avsløres de". For jeg har kanskje tillagt dem så mye makt (eller kanskje de har det?) at jeg tror neppe slike avsløringer kommer fra disse hold uten at de faktisk blir tillatte. Hvis ikke hadde noen sørget for at den som skapte forsiden på avisen plutselig sporløst forsvant, og familien hans? Eller... jeg vet ikke...

Kunne godt tenke meg noen tanker rundt dette... :)
Innspill?
Antall ord: 190
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av zind »

Hehe, paranoide eller ikke, det er nå uansett interessant å lese det dere skriver :D

Nettopp fordi dette er så fryktbasert så la jeg det på hylla for lenge siden nå, men jeg er fortsatt veldig bevisst på hvordan vi sluker ting og lar oss påvirke. Kanskje noen av dere kan være interessert i å lese følgende link; http://www.metahistory.org/gnostique/gn ... gnosis.php ? En artikkel om det gnostikerne kaller archons og castaneda omtaler som 'the flyers' (Arkontai på gresk). Det blir noe litt annet enn det som diskuteres i denne tråden selvsagt, men er det noe i dette ift hva som ligger bak og som hjernevasker de som hjernevasker oss? Bare et lite bidrag til å høyne paranoian. høhøhø :666
Antall ord: 125
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av jeditrond »

Noe av årsaken til at mange av disse "NWO"-folka kommer frem i lyset er at de er desperate, de merker at makta begynner å glippe mellom fingrene på dem og da er de redde for hva som vil skje med dem når "revolusjonen" kommer for alvor. Ved å stå fram nå blir det litt som å søke om strafferabatt fordi de innrømmer forbrytelsen. Eller noe sånt :)
Antall ord: 68
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av galaxy - sluttet »

zind skrev:Hehe, paranoide eller ikke, det er nå uansett interessant å lese det dere skriver :D

Nettopp fordi dette er så fryktbasert så la jeg det på hylla for lenge siden nå, men jeg er fortsatt veldig bevisst på hvordan vi sluker ting og lar oss påvirke. Kanskje noen av dere kan være interessert i å lese følgende link; http://www.metahistory.org/gnostique/gn ... gnosis.php ? En artikkel om det gnostikerne kaller archons og castaneda omtaler som 'the flyers' (Arkontai på gresk). Det blir noe litt annet enn det som diskuteres i denne tråden selvsagt, men er det noe i dette ift hva som ligger bak og som hjernevasker de som hjernevasker oss? Bare et lite bidrag til å høyne paranoian. høhøhø :666

Linken din fungerer ikke 8)
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

zind skrev:Hehe, paranoide eller ikke, det er nå uansett interessant å lese det dere skriver :D

Nettopp fordi dette er så fryktbasert så la jeg det på hylla for lenge siden nå.........
Jeg mener bestemt, og tør påstå, at mange av din kaliber (selv om jeg ikke sier deg, personlig) velger å fokusere vekk fra det de kjenner og føler på er frykt. Dette som et "verktøy" for å fokusere i mer riktig retning mot tider som vil komme, og være mer konstruktive ved å ta problemet med en annen innfallsvinkel. Det betyr ikke nødvendigvis at ting ikke er som de er.

Ingen grunn til å fleipe om paranoia når det åpenlyst er slik at vi selv har ledet oss inn i en felle, basert på falske premisser om sikkerhet og enkelthet i samfunnet, i bytte mot frihet.

Er det virkelig så far out å tro at det finnes "krefter" der ute som vil utnytte alle smutthull de kan for å oppnå kontroll og makt? Hvis vi skal unngå å begynne med beskyldninger til såkalte "NWO" og "Illuminati", og for en gangs skyld da være "nøytrale" til dette... er det fremdeles ikke noe som heter ET MARKED i seg selv, som vi alle er med på å opprettholde med den livsstilen vi har - både i mindre og større grad - SAMTLIGE av oss..?
Antall ord: 225
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av zind »

Jeg fleipet om paranoia fordi lighteren skrev "ja, jeg er paranoid og gal" i slutten av sitt innlegg, ikke fordi jeg prøvde å være spydig :) Har ikke tid til å svare på tiltale nå, men skal lese innlegget ditt ordentlig senere. Ville bare lime inn linken på nytt. here goes : http://www.metahistory.org/gnostique/gn ... gnosis.php
Antall ord: 58
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- - - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av zind »

ludoburgero skrev:
zind skrev:
Jeg mener bestemt, og tør påstå, at mange av din kaliber (selv om jeg ikke sier deg, personlig) velger å fokusere vekk fra det de kjenner og føler på er frykt. Dette som et "verktøy" for å fokusere i mer riktig retning mot tider som vil komme, og være mer konstruktive ved å ta problemet med en annen innfallsvinkel. Det betyr ikke nødvendigvis at ting ikke er som de er.

Ingen grunn til å fleipe om paranoia når det åpenlyst er slik at vi selv har ledet oss inn i en felle, basert på falske premisser om sikkerhet og enkelthet i samfunnet, i bytte mot frihet.

Er det virkelig så far out å tro at det finnes "krefter" der ute som vil utnytte alle smutthull de kan for å oppnå kontroll og makt? Hvis vi skal unngå å begynne med beskyldninger til såkalte "NWO" og "Illuminati", og for en gangs skyld da være "nøytrale" til dette... er det fremdeles ikke noe som heter ET MARKED i seg selv, som vi alle er med på å opprettholde med den livsstilen vi har - både i mindre og større grad - SAMTLIGE av oss..?
Er ikke uenig i at det "mørke krefter" og mye makt- og pengespill i verden, og det er selvfølgelig skremmende. Personlig måtte jeg legge det bort fordi jeg ikke tålte det særlig godt og hadde nok av personlige problemer i den perioden jeg gikk inn i det. Nå kan jeg se at det er slik uten den frykten og også gå inn i det uten å ta skade av det, men velger som du helt riktig sier en annen innfallsvinkel for å "bidra med mitt" :)

Nei, det er kanskje en dårlig fleip, men det ligger ingen form for spydighet bak det fra min side. Heller et ønske om at de som virkelig har satt seg inn i dette kan ha humor og le litt av seg selv, nettopp fordi en av fallgruvene for ikke å bli trodd og nå frem med budskapet er å bli fanatisk og desperat skulle tvinge sannheten på noen. Man er jo ikke paranoid om noen faktisk ER ute etter å ta en ;) Det er også viktig å være trygg nok på seg selv til å ikke ta slikt personlig

Nei, det er ikke så innmari "far out" i mine øyne. Verden og realiteten er mer absurd og crazy enn en hvilken som helst rus, eller skrekkfilm for den saks skyld. Jeg forstod bare ikke hva nwo og illuminati hadde med arbeidstagere som ikke vil ansette folk uten fb å gjøre. Nå har jo lighteren opplyst med info om hvem som eier abcnyheter osv osv. Jeg VET at det foregår slike ting, men jeg er av den sorten som ikke sluker ting rått, hverken fra dere eller noen andre, så da måtte jeg gått skikkelig inn i dette og det ville tatt myyye tid. Jeg må bruke den tiden slik jeg ser det fornuftig for meg og for andre. Men, som sagt, det er interessant når det kommer opp konkret informasjon, da er det lettere å følge tråden! Det gjelder å holde tunga rett i munnen når det gjelder disse tingene, og i min søken har jeg sett at man kan finne overbevisende informasjon om omtrent hva det måtte være.

Det er ingen lett jobb å finne sannheter i en verden av illusjoner og løgn! :iiik
Antall ord: 576
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av xyrea »

ludoburgero skrev:
zind skrev:Hehe, paranoide eller ikke, det er nå uansett interessant å lese det dere skriver :D

Nettopp fordi dette er så fryktbasert så la jeg det på hylla for lenge siden nå.........
Jeg mener bestemt, og tør påstå, at mange av din kaliber (selv om jeg ikke sier deg, personlig) velger å fokusere vekk fra det de kjenner og føler på er frykt. Dette som et "verktøy" for å fokusere i mer riktig retning mot tider som vil komme, og være mer konstruktive ved å ta problemet med en annen innfallsvinkel. Det betyr ikke nødvendigvis at ting ikke er som de er.

Ingen grunn til å fleipe om paranoia når det åpenlyst er slik at vi selv har ledet oss inn i en felle, basert på falske premisser om sikkerhet og enkelthet i samfunnet, i bytte mot frihet.

Er det virkelig så far out å tro at det finnes "krefter" der ute som vil utnytte alle smutthull de kan for å oppnå kontroll og makt? Hvis vi skal unngå å begynne med beskyldninger til såkalte "NWO" og "Illuminati", og for en gangs skyld da være "nøytrale" til dette... er det fremdeles ikke noe som heter ET MARKED i seg selv, som vi alle er med på å opprettholde med den livsstilen vi har - både i mindre og større grad - SAMTLIGE av oss..?
Man må bare lære å se humoren i det hele, uansett hvem som har rett ,)
Antall ord: 242
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av ludoburgero »

Et riktig edruelig og balansert innlegg, zind. Been there, done that, når det kommer til dette med tung periode og bli slukt av negativ energi - for min del iallefall - men nå om dagen er det høyst aktuelt, synes jeg. Ettersom agendaene er så altomfattende og i 'plain sight'.
Antall ord: 50
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- - Skal vi overvåkes mer

Innlegg av zind »

Phew. Thænk ju! Glad jeg unngikk å tråkke i salaten denne gangen, slik vi skytter har en elegant tendens til å gjøre.. i tide og utide. hehe :D

Oh yes, sannheten kommer for en dag! Får vi håpe! Ting ser ut til å bli mer og mer transparent, sløret tynnere. Og vi mennesker mer våkne

For meg er det en interessant og litt betryggende tanke at de som handler utifra materialisme, makt og egen vinning kan komme til å stå for sitt eget fall. Fordi, når mye vil ha mer så vil de også på et tidspunkt være i stand til å angripe sine egne, i desperasjon og higen etter noe som aldri fullt kan tilfredstille de. Der står "den andre siden" sterkere, fordi vi står sammen om et felles mål om at alt skal være godt for alle
Antall ord: 146
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av lighteren »

ey, det vakke meningen å virke så seriøs.
jeg var bare litt brisen i går natt og da skriver jeg litt sånn "rett ut".
så jeg håper ikke noen følte at jeg var rasende eller noe sånt.

og jeg påstår ikke at jeg sitter på sannheten, alt jeg skrev der er egentlig min personlige mening/teori og prøvde på ingen måter å tvinge det over på andre.

jeg skal formulere meg på en litt mer vennlig måte neste gang, og kanskje fra et mer nøytralt ståsted.
Antall ord: 97
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Skal vi overvåkes mer

Innlegg av zind »

jasså ja, så du drekker OG sitter på paranormal samtidig lighteren!? hah! :666

du har rett til din mening du som alle andre, edru eller ikke. det er lett å la seg rive med. siden du siterte meg kan jeg i hvertfall skyte inn at jeg ikke tok noe av det personlig. det satte om ikke annet i gang noe ;)
Antall ord: 58
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links