Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglertrenger litt hjelp til å finne ut av ting

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

hei hei

jeg har noe jeg går å tenker på for tiden .. og trenger noen andres syn på ting.
jeg skal ta det fra starten .. eller .. egentlig ikke.. fr det ville være å ta hele min livshistorie, og det gidder vi ikke i dag.
men kan ta med de siste 10 årene.

jeg var i et forhold med en drittsekk.. han banket og slo og trodde det var løsningen på alle verdens problemer... han tok veldig feil.
i begynnelsen skjedde det ikke noe spesielt.. jeg ble gul og blå men det var det ..
etter en stund begynte det å komme lyder fra annen etg selv om vi ikke var der .. det begynte å bli "skummelt" å være i huset .. man følte et ubehag ..
etter å ha vært sammen med han i nærmere 10 år fikk jeg endelig kastet han ut .
og livet mitt raste sammen til de grader..

en natt lå jeg i sengen min .. jeg var fryktelig langt nede denne perioden slet virkelig med å overleve .. rett og slett..
jeg lå der og kunne ikke sove.. lå bare å tenkte da jeg kjente noen som strøk med opp over armen .. et vennlig og sikkert trøstende kjærtegn..hadde det bare ikke skremt livskiten ut av meg.
jeg spratt ut av sengen og sa at det ikke skulle skje igjen . og det gjorde det heller ikke. men andre ting fortsatte -- lydene og banking på døren osv. etter noen mnd ble jeg bedre ... jeg fikk livet tilbake og begynte å se lyst på ting igjen .

da møtte jeg en mann.. jeg trodde selvfølgelig at han var en fin fyr ..
men han var redd hjemme hos meg.. han hørte ting , følte ting.. han ble regelrett skremt bort .
jeg regnet med at han merket det samme jeg merket før , men at jeg hadde vent meg til det og ikke merket det lenger.
etter vi hadde vært sammen noen mnd fikk jeg vite at han hadde hatt sex med ei venninne av meg...
greit nok.. ferdig med han


en natt skulle en venn av meg sover over hos meg på vei hjem fra jobb. vi er bare venner, g sånn skulle det forbli. han sov i min seng, jeg med hettegenser og joggebukse på .
han strøk meg over ryggen, som venner kan gjøre.. men jeg er veldig privat av meg .. og fikk vel litt uro av at han gjorde det.. siden jeg visste at han håpet på å få noe annet ut av meg enn et veldig godt vennskap som vi har hatt i mange mange år -
jo mer uro jeg hadde, jo reddere ble han og spurte meg om jeg ikke hørte det han hørte... eller merket det han merket ... jooo . jeg hørte musikken som kom fra et sted oppe i taket på en måte .. man kunne ikke helt finne kilden til musikken .. men vi hørte den .. begge to, jeg sovnet etter en stund, men han sov ikke i det hele tatt den natten .. han var bare for redd.

etter et par år møtte jeg en jeg skulle ende opp å bo med . ( høres ut som om jeg har hatt 2000 mannfolk .. men det er ikke så ille egentlig .. er bare 4 ! hehe )
denne mannen var heller ikke av den fredelige typen .. og han slo om han ble sint.
det var da det begynte å løpe utenfor huset .. vegg i vegg med soverommet hørte vi løpende skritt.. hver gang vi hadde hatt en krangel eller han hadde gått berserk og knust ting eller slått meg.. hver gang noe inne i meg var i opprør hørte vi løpingen.
ikke bare han og jeg, men også min beste venninde som var hos meg veldig ofte og ei annen jente som var der tilfeldig.dette varte i 3 år..

etter han flyttet ut ble det igjen stille .. slik var det også mens jeg hadde kjæreste nr 3 ( :P )
han var en snill fyr.. men vi var mer som venner enn noe annet, så jeg flyttet fra han og til tyrkia etter noen år.

jeg trodde hele tiden at det var HUSET .. at det spøkte der ..og her jeg bor nå har jeg aldri tenkt noe over om det spøker eller ikke.. noe det sikkert gjør da jeg bor et sted det har vært kamper i hundrevis av år ..så noen fortapte mannfolk svever nk rundt her ennå..
men uansett..
forholdet mellom meg og samboeren min har vært litt turbulent i det siste .. jeg har vært mye lei meg og bedt om hjelp.. jeg er ikke religiøs, så jeg ber min hjelper om hjelp..
trygler er vel mer riktig ord .. snakker masse og ber om støtte til å velge riktig og få hjelp..

for to dager siden sier min samboer at han er redd.. han sa det da vi lå i sengen og skulle sove ..
han var VIRKELIG redd sa han ..
jeg skjønte ikke hva han var redd for .. men han sa det var som om noen var der med han ,
han kunne ikke forklare det... men det var noe der som skremte han ..
jeg bare smilte .. kunne ikke føle noe vondt der i det hele tatt .. og jeg merker som regel ting ganske fort..
jeg har aldri spurt min hjelper om navnet hans før .. men jeg gjorde det da.. og jeg fikk et svar . det kom til meg i løpet av sekunder...

tror dere det er min hjelper som har en litt "ekstrem" måte å beskytte meg på ? siden dette kun skjer når jeg ber om hjelp eller er redd eller lei meg ?
jeg har ikke snakket så mye med min hjelper før .. jeg har bare snakket ut i lufta .. om dere skjønner hva jeg mener ? men jeg har nå begynt å henvende meg direkte til han ..
men er det MULIG for en hjelper å gjøre dette ??
Antall ord: 997

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av Lilja »

needanswers skrev: men er det MULIG for en hjelper å gjøre dette ??
Du er ikke den første jeg hører fortelle en historie som denne ;) Kanskje er det en hjelper som gir deg litt støtte? Eller kanskje blir det en type poltergeisteffekt av den negative energien som oppstår under konflikter? Eller kanskje er det bare innbildning hele greia?
Jeg har virkelig ingen peiling! Men hvis du føler dette gir deg en form for trygghet er det jo positivt, uansett!

Velkommen hit, forresten ;)

Mvh Lilja
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

hei takk for svar

jeg tror ikke jeg innbiller meg det .. siden andre blir redde ..

jeg vet ikke hva det er jeg heller.. det gir meg ingen trygghet .. men det er jo litt greit an andre får svi litt og heheh
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av Bearchild »

Poltergeist var det første jeg tenkte på også. :)
Det sies at det har en sammenheng med sterke følelser, fortrinnsvis rundt tenåringer der hormoner og følelser går "litt over styr". Selv om du er voksen kan det vel tenkes at tidligere negative erfaringer og undertrykt frykt gjør følelsene ekstra sterke? Og at dette kan trigge hendelser kalt poltergeist?
Hva poltergeist egentlig er er ikke godt å si. Men det er vel ett av få paranormale fenomener som er nogenlunde dokumentert og viser seg som uforklarlige lyder, ting som flytter på seg av seg selv osv, altså typiske "spøkerier".
Antall ord: 104
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

men er ikke et poltergeist noe skummelt og slemt ?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

Question: What is a poltergeist?
Answer: "Poltergeist" is a German word meaning "noisy spirit." Current research indicates, however, that poltergeist activity may have nothing to do with ghosts or spirits. Since the activity seems to center around an individual, it is believed that it is caused by the subconscious mind of that individual. It is, in effect, psychokinetic activity. The individual is often under emotional, psychological or physical stress (even going through puberty). Effects can include rappings on walls and floors, the physical movement of objects, effects on lights and other electric appliances - even the manifestation of physical phenomena.



uhm ... jeg har kanskje sterke følelser ... sorg, lykke .. alt ..jeg vet jeg føler det veldig sterkt ...
men er det mulig dette her da?? hvordan finner man ut at det.. ?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av Lilja »

needanswers skrev:men er ikke et poltergeist noe skummelt og slemt ?
Det er mest på film ;)

Nå er jo ikke dette akkurat noen eksakt vitenskap, men noen teorier går ut på at poltergeist skapes av din egen energi, og oftest rundt tenåringer, personer i hormonell eller psykisk ubalanse, eller i andre settinger hvor det er sterke følelser involvert.

Jeditrond sa det så fint en gang, at det er telekinese ute av kontroll ;)
( https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 36&t=23433 )


Øverst på siden her er det en [SØK]-knapp.
Et søk på ordet poltergeist ga disse resultatene: https://www.paran.no/forum/phpbb3/searc ... t=S%C3%B8k
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

jeg var i sterk psykisk ubalanse da dette skjedde.. noe i meg drev meg langt, selvskading, selvmordsforsøk, endte med gjenoppliving 3 ganger osv..
skal søke og lese alt jeg finner .
hadde også en traumatisk oppvekst med en mor som ikke var særlig snill og en far som ikke brydde seg om det, og alltid beskyttet min mor. med også der ble det store uroligheter ..hadde prest hjemme flere ganger fordi hun mente det spøkte der... men endte med at hun ble redd for meg til slutt siden det alltid ble værre i forbinnelse med at jeg hadde fått nok av hennes trakasering,,
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av galaxy - sluttet »

Litt av en fortid du har, stakkars deg ... :(

Men for og komme til bunns i hva som egentlig skjer der forutenom bare synsing på forumet, så jeg ville jeg nok tatt kontakt med medium/synske/kanaliserende osv.., de skulle være i bunns i denne saken og kanskje og hjelpe deg med dette ... :)
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

takk for svar :)

hvor kan jeg finne noen som er seriøse og vet hva de driver med da ?

og de jeg har hørt om er så fryktelig dyre .. jeg bor jo i tyrkia og tjener ca 3400 kr i mnd :P
så det skal mye til å klare å betale noen som tar norske priser for å si det sånn hehe.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av galaxy - sluttet »

Tyrkia ?? det var verre .. og med tyrkia-lønn..
men er vel medium der, da må du gjøre søke arbeide ..
men bør ikke være særlig mere enn 1 times jobb med a 500 nkr ca på avstand, kan jeg tenke meg til .. Men var det så og forstå at du ville se på om det var enten hjelpere eller gjenblivende sjeler som lager bråk og uro og at det plager deg ?
Sist redigert av galaxy - sluttet på 28 Feb 2013 11:58, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av jeditrond »

Som galaxy skrev kan du få noen klarsynte eller lignende her i Norge til å ta en titt via "fjernsyn", kommer ikke på noe bedre ord he, he. Det er jo det det er, å dra et sted i tankene og se hva som befinner seg der av rariteter. Mange vil da be om bilde av deg, eller bare navnet ditt, for å ha noe å fokusere på :)
Antall ord: 64
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

vet dere om noen ?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av jeditrond »

needanswers skrev:vet dere om noen ?
Spør her på forumet? Vet om flere som er i bransjen, men holder litt lav profil :)
Antall ord: 23
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
needanswers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Feb 2013 20:06
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- trenger litt hjelp til å finne ut av ting

Innlegg av needanswers »

i will :)
takk
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links