Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisEn tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Regn »

Velkommen alle skeptikere, konspirasjonsteoretikere, akademikere, nevrotikere og andre med hodet på rette staden!

Til de litt for engstelige, de lett påvirkelige og de som ble særdeles lettet da 21.12.12 forløp som normalt; dere trenger ikke bruke tid på tråden, da blir dere kanskje bare mer engstelige, uten grunn, dra heller å gjør noe som dette: :fisking eller dette :-({|=
Om dere bare måå lese, så husk at det meste som blir kimset om her sikkert bare er tull og tøys uansett:)

Så det. Men- ja, her kan man poste meninger, synsinger, tro, teorier, fakta, profetier, linker, videoer, og alt man måtte ønske om ting som har med store globale endringer/ hendelser (også kalt "verdens undergang") å gjøre. Årsaker, forløp, virkninger, medias rolle, eliten, kunnskap, propaganda, grønne(grå) menn, religionens rolle, klimaforandringer, astronomiske begivenheter, "signs of the end"-stuff, osv osv.

Halvveis kort om mine intensjoner..Hvorfor gjør jeg dette? Nå er vel alle møkklei slike tråder, trenger vi bruke mer tid på sånt piss og skremselspropaganda?
JEG trenger og ønsker det, har jeg funnet ut etter at jeg skulle legge alle tenkeballene i dvale for en stund. For om jeg ikke får tanketenke og gruble rundt noe stort og widespreading og crazy angående verden og jorden, så begynner jeg ubevisst å gjøre det med mitt eget liv, meg selv og mine omgivelser, og det viste seg å ikke være særlig sunt... :ge Og så syns jeg temaet er SPENNENDE og det gjør meg hverken redd eller engstelig eller bekymret, heller excited og glad (også trist, men på en sunn måte tror jeg), hvor enn hysterisk dumt det måtte virke. Hvis jeg ikke får "konspirere" litt iblant, legge sammen en pluss en, pusle egne puslespill av verdensbilder og virkeligheten, gruble over ting som ikke virker helt på plass, ja, det er DA jeg blir sånn der koko :g_w Jeg er egentlig en ganske normal jente. 27 år. Musikkstudent. Jeg bare tenker litt for masse noen ganger.

Finnes det overhode noen som kjenner seg igjen? Gjør ikke noe hvis ikke altså. :beg

Så- bare for ordens skyld, så repeterer jeg at tråden ikke bokstavelig talt handler om verdens undergang, så det er helt meningsløst å komme med reprimander og utsagn som at "dommedag er bare tull, verdens undergang kommer ikke til å skje, armageddon stammer fra en gammel eventyrbok", osv. Det har ingenting med saken å gjøre. :coffe2

Så da setter vi igang da, jeg begynner med noe så banalt som en samling nyhetsklipp om vær og vind og jord og ild; denne youtube- linken her:
http://www.youtube.com/watch?v=0tx1L8VV3_E
(den andre av flere videoer som viser nyheter om naturkrefter og uvanlige klimatiske forhold som skjer i løpet av bare noen dager)
Hva skjer med været og klimaet egentlig, hva tror dere er årsakene? Et stort objekt i utkanten av solsystemet vårt? Alle planetene virker jo ustabile og i forandring om dagen. Naturlige sykluser? Menneskeskapt? Jeg ser ikke helt det store i alle nyhetssakene som blir vist i videoene, men husk at alt dette har skjedd i løpet av bare noen få dager. Man er vel ganske naiv hvis man ikke ser at intensiteten og hyppigheten av ødeleggende naturfenomener øker og øker og øker i rimelig ganske hurtig tempo..?

Så- OM du vil; finn din indre kokooness, for moroskyld, for blodig alvor, eller for guds skyld; men aller mest for din egen skyld, samtidig som du beholder den fine fornuften i ditt fine hode, og join meg i jakten på undergangen. :smoke

Takk for meg.
(For nå)
Antall ord: 610
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Regn »

Han her er crazyness:

http://www.stuartwilde.com/2013/01/eart ... he-waters/

Men masse spennende og underholdende lesestoff :)

Og- nå er det ingen tvil om at iallefall nordpolen smelter, hvor mye er det egentlig igjen av den nå? Det vil jo føre til betydelig stigning i havnivået.
Antall ord: 50
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Jeppski »

Regn skrev:Han her er crazyness:

http://www.stuartwilde.com/2013/01/eart ... he-waters/

Men masse spennende og underholdende lesestoff :)

Og- nå er det ingen tvil om at iallefall nordpolen smelter, hvor mye er det egentlig igjen av den nå? Det vil jo føre til betydelig stigning i havnivået.
Hvis nordpolen smelter, vil ikke hvanivået stige ett hakk. Nordpolen består bare av is. Når is flyter på vann, tar det like mye plass som det veier. Altså vil ingenting skje hvis isen smelter. Dette kan man selv demonstrere ved å la en isbit smelte i et glass med vann. Nivået vil ikke stige. Men hvis isen som er på fastland smelter derimot, da vil havnivået stige.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - - En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang

Innlegg av Regn »

Jeppski skrev:
Regn skrev:Han her er crazyness:

http://www.stuartwilde.com/2013/01/eart ... he-waters/

Men masse spennende og underholdende lesestoff :)

Og- nå er det ingen tvil om at iallefall nordpolen smelter, hvor mye er det egentlig igjen av den nå? Det vil jo føre til betydelig stigning i havnivået.
Hvis nordpolen smelter, vil ikke hvanivået stige ett hakk. Nordpolen består bare av is. Når is flyter på vann, tar det like mye plass som det veier. Altså vil ingenting skje hvis isen smelter. Dette kan man selv demonstrere ved å la en isbit smelte i et glass med vann. Nivået vil ikke stige. Men hvis isen som er på fastland smelter derimot, da vil havnivået stige.

Åja! Så smeltende is på Antarktis kan få havnivået til å stige? Hvilke andre faktorer kan spille inn?
Antall ord: 143
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Regn »

http://www.youtube.com/watch?v=PyJ8MDwymdk

2013 har begynt med et lass av rare hendelser!
Antall ord: 16
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Bearchild »

I utgangspunktet er det snakk om at landis vil få vannstanden til å øke, havise tar ikke mer plass i flytende form. Men hvis isen på nordpolen smelter er det ikke usannsynlig at Grønlandsisen smelter i samme slengen (eller før), dette vil kunne føre til at vannstanden i havet vil øke med 6-7 meter.

Dessuten er det jo snakk om relativt store mengder ferskavnn som blandes i havet, dette vil kunne påvirke livet i havet..

Disse "Signs of change"-videoene er skumle! :bandit
Det er helt utrolig hvordan forskere står steilt mot hverandre i sine foklaringer på massedød blant fugl og fisk.
Antall ord: 107
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av lighteren »

Så det. Men- ja, her kan man poste meninger, synsinger, tro, teorier, fakta, profetier, linker, videoer, og alt man måtte ønske om ting som har med store globale endringer/ hendelser (også kalt "verdens undergang") å gjøre. Årsaker, forløp, virkninger, medias rolle, eliten, kunnskap, propaganda, grønne(grå) menn, religionens rolle, klimaforandringer, astronomiske begivenheter, "signs of the end"-stuff, osv osv.

den luciferianske agenda, så klart.


the devil in the catholic church is so protected now
that he is like an animal protected by the government;
put on a game reserve that outlaws anyone, especially hunters
from trying to capture and kill it.
archbishop millingo.

Bilde
----------------------------------------------------------------


archbishop milingo is a good bishop and his contention
that there are satanists in rome is completley correct.
anybody who is acquainted with the state of affairs in the
vatican in the last 35 years is well aware that the
prince of darkness has had and still has surrogates in the
court of st.peter in rome.
malachi martin.

Bilde
Antall ord: 165
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av jeditrond »

Mange av disse endringene kan være moder Jord som forbereder seg på noe stort :)

Men vil dere ha konspirasjoner, hva med David Icke som mener bla. at det er reptiler som sitter med makta så og si overalt inkl. det britiske kongehuset?

1w2dMekIJLw

Så kan man jo undres over om han har forlest seg på The Emerald Tablets of Thoth, der hevdes det at årsaken til Atlantis' fall var at disse reptilene hadde infiltrert kongehuset og tok over makten og startet ymse kriger osv.

Får ikke dette til å rime helt, men så er det jo de som mener at Icke ikke mener reptiler bokstavelig talt, det er symbolikk for disse som også kalles Illuminati, New World Order osv.

Overlater til andre å gjøre seg opp en mening om dette jeg :)
Antall ord: 132
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Arven »

Den største trusselen hvis polene blir isfrie er ikke mer vann, hvis man ikke er dansk da ...
Problemet er at iskalottene kjøler ned planeten og gjør det levelig her. Uten dem blir det varmt !
Også kan man jo tenke videre på hva det vil ha å si for avlinger og mat. Smitte og sykdommer og ekstremvær
Antall ord: 59
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av ludoburgero »

Jaja, går det noe bra på TV ikveld da?

Passitivitet dreper mest. Likegyldighet er farligst. Apati og avmakt er den drepende kraft nr. 1.
Ingenting er verre enn ignoransen, det å leve i sin egen boble dersom man lever i et system der profitt er det viktigste for systemet selv, der man blir konform i systemet og lever etter lykke og idealer andre strategiske mennesker har lagt frem for sin egen profitt, der alle spytter inn sin del i potten mens ingen tar en realitycheck på hva som forfaller rundt dem av både moral og natur.

Levevilkår, kan vi snakke om, men finnes det et bærekraftig militær?
Finnes det fornybare finanskilder?
Antall ord: 115
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Regn »

jeditrond skrev:Mange av disse endringene kan være moder Jord som forbereder seg på noe stort :)

Men vil dere ha konspirasjoner, hva med David Icke som mener bla. at det er reptiler som sitter med makta så og si overalt inkl. det britiske kongehuset?

1w2dMekIJLw

Så kan man jo undres over om han har forlest seg på The Emerald Tablets of Thoth, der hevdes det at årsaken til Atlantis' fall var at disse reptilene hadde infiltrert kongehuset og tok over makten og startet ymse kriger osv.

Får ikke dette til å rime helt, men så er det jo de som mener at Icke ikke mener reptiler bokstavelig talt, det er symbolikk for disse som også kalles Illuminati, New World Order osv.

Overlater til andre å gjøre seg opp en mening om dette jeg :)
Her er et forsøk på å beskrive hva jeg (akkurat nå) tror og føler angående makt, balanse og det gode/det onde i verden:

Det er ingen tvil om at det er et stort onde som i større og større grad tar kontroll over menneskeheten. Hvis man leser og gjør sine egne tolkinger av bibelen og andre religiøse eller historiske tekster, seriøse og begrunnede spådommer og profetier; så vil man se dette klarere og klarere for seg, og forstå at hele eksistensen egentlig er en evig kamp mellom et onde og et gode, en nødvendig balansegang, og når dette står i harmonisk forhold til hverandre; da er ting bra, da har vi fred, fremgang(utvikling) og frihet. Når ondet/godet disharmonerer, får vi krig, stagnering, urett. Det onde er det selvsentrerte, det griske, det maktsyke. Men dette trengs også i en viss grad for å opprettholde balansen og ha fremgang, under såkalte "onder" kan man også finne nysgjerrighet og konkurranseinstinkt (iallefall ifølge noen), og dette er klart iboende instinkter i mennesket, som er nødvendig for utvikling. Det er når disse "ondene" blir sterkere enn godene, og tar større makt og bolig enn godene i mennesker, at vi får en ond verden.

Angående manifestering av det onde (eller det gode), så tror jeg det som kommer utifra oss mennesker og vår sjel, opptrer både som energier (ånder, hjelpere, demoner, engler), handlinger og ikke minst direkte gjennom oss selv og hvordan vi ER og TENKER.
Hvis man tenker utenfor jorden, og det er snakk om utenomjordiske raser, reptiler, farer, så tenker jeg at de samme "reglene" gjelder i hele universet, det må skapes riktig balanse mellom det onde og det gode, og noen utenomjordiske raser er kanskje fulle av det vi vil kalle godhet, mens andre er fulle av "det onde". (Det er jo på en måte slik vi ser på dyreverdenen også; som er fantastisk vakker og balansert, men vi vil jo kanskje si at en kanin, et esel eller en ku (generelt dyr som ikke spiser andre levende dyr i stor grad), er mer godhjerta enn en menneske-etende pytonslange, en krokodille eller en hyene.)
Men, angående reptilene, hvis det virkelig er slik, bokstavelig talt, at reptiler har tatt over jorden og skapt et maktsysystem hvor vi mennesker er gjort til slaver, (Vi er jo uten tvil slaver for verdensøkonomien, verdensveven, og verdens media og mote allerede, og det skal mye guts til å bryte ut av denne sirkelen i dag, så ja, slaver er de fleste av oss) så vil jeg mene at vår viktigste oppgave som mennesker, er å stå imot dette "ondet", fordi det skaper ubalanse og ødelegger harmonien i VÅR verden. Det vil være vår oppgave å tenke, handle og skape av det gode, for å opprette harmoni, og stå imot urett. De "onde" instinktene og energiene sitter såpass sterkt i oss, og vil hele tiden kjempe om plassen (dette tror jeg kan være en fysisk lov, rett og slett), og det er derfor veldig viktig at vi er på lag med det gode, det positive. Det vil si blant annet nestekjærlighet, ydmykhet, håp, osv, det er det vi står for, kanskje det er det som gjør oss til mennesker, det som skiller oss fra reptilene..

For jeg tror vi mennesker har større kraft enn vi tror, og vi skaper i stor grad selv jordas energier. Med onde/negative tanker skaper vi negativ energi og gir plass og rom for negative manifestasjoner, onde handlinger og reptiler/antikrister/pedofile paver/satanistiske presidenter.
Med gode tanker skapes godhet, det gode blir sterkere og manifesteres på uendelig mange måter, sterkere enn vi tror. Fordi en liter godhet kan rekke verden rundt, mens en liter ondskap ikke når lengre enn til naboen, før det trenger nytt drivstoff. Men det viktigste er rett og slett det å tenke selv, å ikke la seg rive med av alt man ser og hører i media eller i byen, tenke selv, med HJERTET. Man har en analytisk side av seg, som grubler og løser. Og en kreativ side, som skaper og føler. Her trengs det også balanse. Tenk selv, men med følelser, med hjertet. Hva FØLER du er riktig?
Antall ord: 866
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- En tråd for de som liker å tenke på "verdens undergang".

Innlegg av Regn »

Litt mer skremselspropaganda igjen. Eller et lite hint, hint? De vil jo ikke plutselig komme med overskriften "Om 6 måneder treffer asteroiden som utsletter halvparten av oss. Søk dekning!"

http://www.dagbladet.no/2013/03/21/nyhe ... /26326366/
Antall ord: 40
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !