Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSatanisme, hva driver dem?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Satanisme, hva driver dem?

Innlegg av ToneG »

Jeg sitter å leser avisa å ser at noen har kastet flere liter blod på en kirke i skien.. Jeg skjønner liksom ikke poenget ved å kaste blod, velte gravstøtter og brenne kirker.,.. Noen som kan fortelle meg hvorfor satanister gjør slikt? :evil: SKJØNNER DE IKKE AT DE MÅ BØTE FOR DET DE GJØR? Arrgh så sint jeg blir!!!!!!!!! :x
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Re: Satanisme, hva driver dem?

Innlegg av larsrolle »

ToneG skrev:Jeg sitter å leser avisa å ser at noen har kastet flere liter blod på en kirke i skien.. Jeg skjønner liksom ikke poenget ved å kaste blod, velte gravstøtter og brenne kirker.,.. Noen som kan fortelle meg hvorfor satanister gjør slikt? :evil: SKJØNNER DE IKKE AT DE MÅ BØTE FOR DET DE GJØR? Arrgh så sint jeg blir!!!!!!!!! :x
Sannsynligvis så gjør satanister dette på grunnlag av at de er medlem av i gruppe mennekser som har dette som tro, på lik linje med en religion. Hva de gjør er vel hva de tror på skal gi dem en større anerkjennelse innen gruppen de tilhører.
Jeg tror faktisk det er såpass enkelt :twisted:
Antall ord: 122
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Svar

Innlegg av Medi »

Æ antar at dæm tror på det dæm gjør. tror det e ei mening med det. akkurat som nån trur på kristendommen og jesus å slikt, trur nån og tilber satan. Igennom århundre har folk gjort de mest GYSELIGSTE og FORAKTELIGE ting for det dæm trur på. Dæm mene det e rett og tror på det. Sånn e det bare. Tips: ikke prøv å forstå dæm, det får du bare ont i hodet av.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Hmmm så de kan ikke la døde mennesker hvile i fred eller la kirkene stå i fred? Jeg kan ikke skjønne at en gruppe mennesker ser noe poeng i å gjøre slikt.. Hva driver dem tro? Vi kan jo ikke bare ødelegge det vi ikke liker
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keelan

Innlegg av Keelan »

Det går nok på et ønske om hevn for det kirken har tatt fra dem opp gjennom to årtusen.. selv om de ikke selv er bevisst på det. Tror nok det har noe med tidligere liv der kirken har forgrepet seg på dem, og for å finne en logisk forklaring på sinnet de føler for kirken i dette livet søker de til den nærmeste gruppen som har anti-kristne holdninger.
Det finnes jo de som virkelig tror på satanisme som "den rette vei" for dem selv.. men de har vel vanligvis ikke det ønsket om hevn som den andre typen satanister har, og derfor gjør de heller ikke slike ting som å kaste blod på kirker.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

jovian skrev:Hei,

slike gjerninger har ingenting med satanisme å gjøre. En stor misforståelse det der. De som gjør sånt er idioter. En satanist ville nemlig aldri gjort noe så idiotisk.
Trodde det var satanister som gjorde slikt jeg.. Slik som greven osv... Han er vel et forbilde for mange? Har ikke satt meg inn i satanisme jeg..
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han andre
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 07 Mar 2005 23:34
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Fanatikere

Innlegg av Han andre »

I alle religioner og livssyn finner man fanatikere, Dette gjelder da også I satanismen. Gravskjending og slikt kommer under denne kategorien. Det finnes mange satanister som ikke driver på med slikt og som sansynligvis synes dette er respektløst. Er ikke noen satanist selv, men har lest litt om det, og funnet ut at satanismen ikke er så "mørk" som den fremstilles. Samtidig er jo ikke kristendommen så "lys" som den fremstilles.

Når det er sagt, vil jeg gjerne si at kristendommen og satanismen er sterkt bundet til hverandre. Uten den ene, hadde ikke den andre eksistert. Dette gjelder ikke for jehovas vitner om jeg har forstått det rett.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

jovian skrev:Jeg tror faktisk at satanismen, som i sin reneste form er en dyrkelse av livet og dets fasiliteter, faktisk kunne klart seg fint uten kristendom. Derimot, kristendom hadde ikke klart seg uten djevel, det er jo tross alt djevelen som har skaffet kirken alle pengene, århundre etter århundre.

Jeg har selv endret syn på satanismen de siste årene, fordi jeg ser at det egentlig er kristendom og islam som medfører krig her på kloden, aldri satanismen.
*nikker seg fullstendig enig*
Antall ord: 83
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Men hadde satanistene vært en større gruppe så hadde vel de kanskje vært med i krigen de også?? Eller er de fredfulle mennesker?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

men hvilket opplyst menneske anno 2005 vil egentlig kalle seg "satan-ist"?

uansett hvor tiltrekkende mange av "reglene" til satanismen er, så er det vel like greit å ikke kalle seg satanist i det hele tatt?
Vit hva man står for, uten å være med i noen sekt eller organisasjon. (Så fremst ikke organisasjonen jobber for forfremmelse av noe godt og positivt.)

Å være god mot folk er en grei ting, men jeg ville aldri kalt meg satanist for det! Og nå må vi slutte med den her klisjeen: Mennesker må få kalle seg for hva de vil. Mennesker må få gjøre hva de vil uten at andre skal legge seg oppi det. Vi lurer oss selv med slike utsagn. Til en viss grad skal folk få gjøre hva de vil, selvfølgelig. Men steining, tortureing, og misbruk av land og folk er noe vi alle har et ansvar for å få redusert.
:wink:
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Hva er galt med å kalle seg satanist?

Er det bedre å være en dårlig kristen enn en god satanist?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Biejjie skrev:
jovian skrev:Jeg tror faktisk at satanismen, som i sin reneste form er en dyrkelse av livet og dets fasiliteter, faktisk kunne klart seg fint uten kristendom. Derimot, kristendom hadde ikke klart seg uten djevel, det er jo tross alt djevelen som har skaffet kirken alle pengene, århundre etter århundre.

Jeg har selv endret syn på satanismen de siste årene, fordi jeg ser at det egentlig er kristendom og islam som medfører krig her på kloden, aldri satanismen.
*nikker seg fullstendig enig*
Nikker her også. :)
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG skrev:Men hadde satanistene vært en større gruppe så hadde vel de kanskje vært med i krigen de også?? Eller er de fredfulle mennesker?
De er som andre mennesker. De hadde nok deltatt i krigen de også. Det Jovian mener er at de ikke har startet noen krig. Men noen få grupper på et par tusen mennesker fordelt over hele kloden har vel ikke noen muligheter til å starte noen krig. :)

Nå har jeg ikke telt opp hvor mange satanister det finnes, men at det er store grupperinger tror jeg vi kan utelukke.

Satanister har vært syndebukker for mye av det gale som har vært gjort, og også ikke vært gjort. Se f.eks. på diskusjonen i Sverige om ekstremfeminisme.
Der har det versert historier på universitetsplan om mange pedofile satanistgrupper som har drept småbarn og mer. Til tross for at det aldri er funnet noen lik eller at noen er savnet. Dette ville ikke regjeringsrepresentanten i programmet snakke noe om. :lol:

Så fort noen gravstøtter er veltet, er det snakk om satanister. Oftest er det vanlige ungdommer som har tatt seg litt for mye av drikke eller andre inntak.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

>Wiz skrev:Hva er galt med å kalle seg satanist?

Er det bedre å være en dårlig kristen enn en god satanist?
Er ikke så mange som forstår hvorfor det er "galt" ved første tankekast.
Det går an å spekulere i hvorfor det er "galt" (galt var et litt drastisk ord å bruke, men vi skjønner nå hva hverandre mener..) uten å ta denne " er det bedre å være en dårlig kristen da"? Ikke alt må ha en motsetning eller noe å måle seg med.
Antall ord: 87
Livet er ikke en gave - du ér selve livet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

>Wiz skrev:Hva er galt med å kalle seg satanist?

Er det bedre å være en dårlig kristen enn en god satanist?
Er ikke så mange som forstår hvorfor det er "galt" ved første tankekast.
Det går an å spekulere i hvorfor det er "galt" (galt var et litt drastisk ord å bruke, men vi skjønner nå hva hverandre mener..) uten å ta denne " er det bedre å være en dårlig kristen da"? Ikke alt må ha en motsetning eller noe å måle seg med.
Antall ord: 87
Livet er ikke en gave - du ér selve livet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links