Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenVirkelige drømmer?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Mathea97
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 14 Mai 2014 21:01
9

Virkelige drømmer?

Innlegg av Mathea97 »

Hei, alle sammen! :D

Jeg har en del spørsmål som jeg lurer på og jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg startet å drømme om en mann for rundt to år siden. Ansiktet hans var forskjellig fra drøm til drøm, men det var èn ting som alltid gikk igjen; han bar på våpen, løp etter meg og hadde som mål å drepe meg. Noen ganger hadde han kniv. Andre ganger øks, slegge, pistol eller rifle.

I starten av disse drømmene så klarte jeg aldri å komme meg unna. Han tok meg alltid igjen, gliste og ga meg et stygt flir, før han gjorde ende på meg. Smerten brant som et helvette - deretter våknet jeg i min egen seng. Sånn pågikk det en stund, helt til en dag.. Jeg klarte å rømme.

Først og fremst så må jeg bare si at dette var en helt merkelig opplevelse fra min side. Jeg vet ikke om noen av dere har opplevd det, men for alt jeg vet så kan det jo være ganske normalt? I alle fall, jeg hadde et ufattelig sterkt ønske om å komme meg unna denne mannen. Jeg var så full av redsel at jeg faktisk ikke har ord. Det siste jeg ville var å kjenne smerten i hjertet igjen det sekundet han bestemte seg for å drepe meg. Og plutselig skjedde det noe rart.. Det var som om jeg fikk kontroll over øyelokkene mine selv om jeg var i drømmemodus. Jeg fikk altså muligheten til å forlate denne drømmen, komme meg vekk fra denne mannen og våkne opp trygt i min egen seng, før han i det hele tatt hadde rukket å drepe meg. Siden den gang har denne drømmen/andre vonde drømmer generelt aldri vært noe problem for meg, ettersom jeg kan presse opp øyelokkene og våkne når enn jeg måtte ønske. Er det noen andre enn meg som kan gjøre dette? Og er det vanlig?

Lurer også på noe annet. Mange ganger når denne bestemte drømmen med mannen har funnet sted, så har jeg våknet opp med en uutholdelig smerte der han knivstakk/skjøt meg - som om dette faktisk hendte. Har også alltid hatt en forferdelig skrekk så lenge jeg kan huske mot dette, særlig når det gjelder å bli knivstukket. Hvorfor må gudene vite.

En annen ting jeg skulle huske å nevne er at jeg har vært sanndrømt helt siden jeg var 9 år gammel. Drømmer om døden på nære og kjære før den inntreffer. Vet ikke om dette har noe sammenheng med dette jeg har fortalt nå, men tenkte at det kanskje var en god idè og nevne det.
Antall ord: 463

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Virkelige drømmer?

Innlegg av UFO »

"Mathea97"
Jeg har ingen gode svar foruten at jeg tenkte at "Kanskje du ble drept slik i ditt forrige liv" ?
Antall ord: 20
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathea97
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 14 Mai 2014 21:01
9

- Virkelige drømmer?

Innlegg av Mathea97 »

Takk for svar! Har tenkt tanken, ja.. Skjønner ikke hva det er med meg, men jeg har helt angst for kniver. Om en kniv f.eks ligger på bordet og peker mot meg, så får jeg et bilde i hodet av meg selv bli knivstukket. Jeg tror rett og slett at et eller annet skal kjøre den kniven i meg, og derfor må jeg snu den/gjemme den i full panikk.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Virkelige drømmer?

Innlegg av UFO »

Mathea97 skrev:Takk for svar! Har tenkt tanken, ja.. Skjønner ikke hva det er med meg, men jeg har helt angst for kniver. Om en kniv f.eks ligger på bordet og peker mot meg, så får jeg et bilde i hodet av meg selv bli knivstukket. Jeg tror rett og slett at et eller annet skal kjøre den kniven i meg, og derfor må jeg snu den/gjemme den i full panikk.
Nei kniver er uansett ikke greia mi heller. Husker fra da jeg vokste opp, en mor som hele tiden hadde en mani med å vende kniver VEKK fra seg - alltid om de ble liggende å peke med spissen mot henne. Det var sikkert noe gammelt som hun igjen hadde hørt fra sine foreldre.

Er det bare kniver eller gjelder andre type spisse og skjærende gjenstander også ?
Antall ord: 142
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathea97
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 14 Mai 2014 21:01
9

- Virkelige drømmer?

Innlegg av Mathea97 »

Ja, det kan godt være at det var derfor hun gjorde det. Synes bare det er så utrolig ekkelt når kniven ligger og peker mot en, så jeg skjønner veldig godt hvorfor! :?

Nei, er vel egentlig bare kniver jeg reagerer sånn på, tror jeg.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Virkelige drømmer?

Innlegg av UFO »

"Mathea97"

Det er slitsomt med drømmer man hele tiden vender tilbake til. Man kjenner det godt når man våkner. Er mere trøtt og uopplagt enn når man la seg. Som nevnt i tidligere tråder om drømmer, så sliter jeg endel med dette, og sover dårlig. Drømmene er der omtrent hver bidige natt. Og jeg vil påstå at jeg husker 9 av 10. Ikke alle er like fine. De fleste reflekterer vel noe man sliter med i det bevisste liv tror jeg. Andre kan hende har noe med ens forrige liv å gjøre? Ikke godt å si. :?

Jeg tror alle drømmer, men noen husker det vel aldri. Jeg tror jeg har dette fra morssiden. Kan aldri huske at faren min noengang sa at han hadde drømt noe. Moder'n derimot hadde fast "kontakt" i drømme med sin tidligere nære venninne som døde så alt for tidlig da hun bare var i 20 årene.
Husker hun fortalte hva de hele tiden snakket om. Rart dette med drømmer.

Håper du får noen innspill fra andre her på para'en også. Jeg har vel neppe noe mere å bidra med nå.
Antall ord: 203
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
larvikdelta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 09 Mai 2009 20:06
14
Blitt takket: 3 ganger

Re: Virkelige drømmer?

Innlegg av larvikdelta »

leste ikke gjennom hele artikkelen her men la merke til at du snakket om smerte, trodde man aldri merket smerte i drømmer(etter egen erfaring), men vil også bare skyte inn iforhold til overskriften at virkelige drømmer er mulig da jeg drømte neste dags hendelser til punkt og prikke en natt for noen år siden
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Virkelige drømmer?

Innlegg av UFO »

larvikdelta skrev:leste ikke gjennom hele artikkelen her men la merke til at du snakket om smerte, trodde man aldri merket smerte i drømmer(etter egen erfaring), men vil også bare skyte inn iforhold til overskriften at virkelige drømmer er mulig da jeg drømte neste dags hendelser til punkt og prikke en natt for noen år siden
Jeg er endel plaget av kramper i leggene, og når det skjer om natta og jeg drømmer samtidig, så inngår det en intens smerte i drømmen en veldig kort stund, det Inntil jeg våkner og skjønner hva igjen som er igang. For de av oss som har slike kramper så vet vi hvor Jæv.. det er. :(

Joda det er noen som drømmer hva som skal skje påfølgende dag. Og når det skjer til punkt og prikke som du skriver, da kan man virkelig undres. Ser man i drømme inn i fremtiden?, da "må" jo fremtiden allerede ligge der foran oss. (Eller noe slikt). Spennende :?
Antall ord: 176
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
larvikdelta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 09 Mai 2009 20:06
14
Blitt takket: 3 ganger

Re: Virkelige drømmer?

Innlegg av larvikdelta »

ufo skrev:
larvikdelta skrev:leste ikke gjennom hele artikkelen her men la merke til at du snakket om smerte, trodde man aldri merket smerte i drømmer(etter egen erfaring), men vil også bare skyte inn iforhold til overskriften at virkelige drømmer er mulig da jeg drømte neste dags hendelser til punkt og prikke en natt for noen år siden
Jeg er endel plaget av kramper i leggene, og når det skjer om natta og jeg drømmer samtidig, så inngår det en intens smerte i drømmen en veldig kort stund, det Inntil jeg våkner og skjønner hva igjen som er igang. For de av oss som har slike kramper så vet vi hvor Jæv.. det er. :(

Joda det er noen som drømmer hva som skal skje påfølgende dag. Og når det skjer til punkt og prikke som du skriver, da kan man virkelig undres. Ser man i drømme inn i fremtiden?, da "må" jo fremtiden allerede ligge der foran oss. (Eller noe slikt). Spennende :?
ok da vet jeg det, ja som du sier så må jo fremtiden være bestemt, somsagt bare skjedd den ene gangen men opplever annet og som du kan lese om her: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =3&t=26080
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Virkelige drømmer?

Innlegg av Kiara »

Mathea, jeg kan ikke, men min sønn kan tvinge seg til å våkne fra drømmer. Han sa at han hadde lært seg det når han var yngre, og slet med mareritt. Jeg vet ikke hvordan han gjør det. Han prøvde å forklare det for meg, men det var ikke så lett å forstå.. Men antar at man må utvikle sin egen metode, og så må en jo være klar over at man drømmer også! :)

Smerter kjennes godt i drømmer! Har plagsomme leddsmerter som kan overføres i drømmene, så våkner jeg til slutt av smertene. Men har aldri drømt at jeg ble drept. Men jaget ja..

Tror egentlig at det er kun en selv som kan tolke sine egne drømmer. Drømmer som gjentar seg, prøver å fortelle deg noe. Og ja, mulig du har opplevd dette i tidligere liv.. Håper for all del denne drømmen ikke advarer deg mot fremtiden, siden du er så sanndrømt! Men du får være på vakt, og tenke deg om, da vi har mange grusomme folk her i verden. Vet ikke alderen din.. men vær kanskje ekstra forsiktig for hvem du kommer ut for i utelivet, reiser, osv. Jeg tror jeg hadde tenkt litt den veien også, at jeg ble advart om å være varsom med hva jeg utsatte meg for..
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Virkelige drømmer?

Innlegg av Svartepus »

Smerter i drømme har jeg opplevd flere ganger. Det er ikke alltid jeg har vondt noen steder når jeg våkner heller. Drømmer oppleves forskjellig og må tolkes individuelt så det beste er å tenke gjennom hva man sliter med eller har i tankene i virkeligheten. Kanskje har man issues man ikke tenker på eller ikke tør tenke på. Eller prøver å fortrenge/overse.
Har du prøvd å dele drømmene med noen som kjenner deg godt? Kanskje de kan hjelpe deg å tolke drømmene?
Antall ord: 88
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Virkelige drømmer?

Innlegg av UFO »

I natt hadde jeg to drømmer. En før jeg måtte opp på do, og en etterpå.

Fortsatte dog ikke på samme drøm denne gangen. Den første var av meg sjøl sammen med en kamerat. Vi sto på ski. Jeg sto og betraktet meg sjøl gå på ski som ungdom. Er det mulig ?
Og jeg var skikkelig god. <== det var ihvertfall ikke riktig. :mrgreen:

Neste drøm var også litt pussig. Der kjørte jeg bil hjem i kjente trakter, huset lå på samme sted, men så mere ut som et funkishus. Litt sånn frem i tid. Dessuten sto den en fremmed bil på gårdsplassen. Men, jeg hadde nøkler til huset og satte nøkkelen i døra og den passet. Gikk ikke inn. (Det var dumt). Valgte å kjøre vekk. På slutten av drømmen så var jeg på en moderne utgave av KIWI. Et DIGERT senter som lå på kjent sted her jeg bor, Men ikke der det ligger nå.

Jeg gikk inn og for første gang tror jeg så kunne jeg se "meg" sjøl i et speil ved inngangen. Det var meg sånn nesten, kroppen var ikke helt meg :oops: . Så heller ikke noe ansikt.

Så dette med å "speile seg i drømme" ser ut til å begynne å fungere for meg også.
Dette blir spennende. :)
Antall ord: 227
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links