Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenNaive mennesker

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:
Bearchild skrev:Jeg har hørt en del intervjuer av piloter (og andrepiloter) som har sett UFOer. Det de i hovedtrekk sier er at de har sett noe de ikke kan forklare hva er. Aldri at de sier "vi møtte et farkost fra en annen planet som ble styrt av utenomjordinger".
Nei, nemlig. Derfor er det litt tvilsomt at en del da bruker disse beretningene som et argument for at vi har besøk av utenomjordinger. Selvfølgelig utelukker ikke slike fortellinger den muligheten, men de er ikke noe argument for den, heller.

Rent personlig syns jeg det er mye mer spennende å bruke disse episodene som en kilde til undring over alt vi ikke vet ennå :lykkelig

Jeg er enig med deg her, og du understreker poenget mitt (som kanskje ble noe uklart)- gleden over å undres over det ukjente. Skulle det dukke opp utenomjordinger eller bevis for utenomjordisk intelligens hadde det selvsagt vært fantastisk, men i utgangspunktet er jeg mest fascinert over alt dette som vi ikke har snøring på hva er. Som ikke kan forklares.
Hjernen vår vil gjerne kjenne igjen hva vi ser og det første man normalt tenker når det kommer noe stort i bevegelse på himmelen er fly. Ikke grønne menn. Hvis det viser seg å ikke se ut som et fly slik vi kjenner dem hopper man heller ikke rett på at det er grønne menn. Man går mer eller mindre automatisk igjennom alt man kjenner til av luftfarkoster, værfenomener, himmelfenomener..
Det er veldig avhengig av hva man på forhånd er opptatt av, kombinert med hva man kan. Psykologien vår er slik at vi er relativt raske til å se det vi leter etter. D.v.s. at det vi er opptatt av, får oss til å legge merke til det meste som kanskje kan være innen akkurat det feltet.
Nå siktet jeg til piloter og andre som jobber med flygende farkoster. For all del, det finnes sikkert flygere som er overbevist om at det finnes utenomjordinger og spontant ser nettopp det hvis de ser "noe rart".. men i all hovedsak tror jeg helst de vil forsøke å se etter tegn på at det er snakk om et annet fly/ kjent flygende farkost når de er på kollisjonskurs med noe der oppe?
Nå vet sjølsagt ikke jeg hvor fortrolige mange av utenomjordisk-besøk-entusiastene er med hvordan de ulike fenomenene man kan observere på himmelen, ter seg. Men man kan få et inntrykk av at ikke helt få av dem har brukt mer tid på å lese UFO-historier på nett og i bøker og se diverse slags filmer enn å studere stjernehimmelen.
Mye er nok fri fantasi, uvitenhet, blank løgn for oppmerksomhetens skyld osv. Men innimellom alle disse finnes det troverdige voksne mennesker med beina godt plantet på jorden som forteller om UFOer. Fra alle samfunnslag, og mange av disse tror ikke på "sånt" en gang og har lagt mye arbeid i å finne naturlige forklaringer.

Man kan godt bestemme seg for at alle lyver, er ruspåvirket, ser syner, ikke har filla peiling på hva man må forvente å finne på himmelen.. men jeg er ihvertfall ikke helt der. Det er for mange sammenfallende historier fra alle verdenshjørner og ikke minst fra alle tider som gjør at jeg absolutt tror på at det eksisterer noe uforklart "oppi der". :)
Antall ord: 571
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av UFO »

Jeg vet at jeg er i fare for å gjenta meg sjøl, og det ber jeg om forståelse for. Jeg klarer ikke å la være. Slike tema stikker dypt og rører sjela mi sterkt.
(Kanskje pga. min opplevelse av nærkontakt av UFO i min barndom, jeg vet ikke - noe er det).

Vårt lille støvkorn av en planet Jorden, flyter blå og vakker i det ufattelige kosmos. Et kosmos de fleste av oss ikke kan fatte størrelsen av. Et enormt univers med milliarder av stjerner. Mange av de siikert med sine egne planetsystemer omkring seg. Trolig med liv vi kan forholde oss til, men kanskje også med livsformer vi rett og slett ikke skjønner. Jeg tror det finnes millioner av livsformer av ymse slag i vårt enorme univers. I tillegg er kanskje sorte hull innganger eller utganger til andre ekstreme/odde univers, med noe vi ikke fatter hva er. Med verdener som vår hjerne ikke har evnen til å fatte - (enda). Livsformer som kanskje også kan leve under helt andre klimatiske forhold enn det vi skjønner.

Som om ikke det skulle være nok så flyter kanskje vårt univers som en boble eller membran mot andre dimesjoner. At det ikke skulle finnes livsformer med ekstrem høy intelligens som har funnet oss for lengst, virker ihvertfall for meg helt usannsynlig. Bevis eller ikke bevis. Jeg trenger overhode ikke noe bevis. Jeg kan, for å si det litt rart, si at "jeg føler det på kroppen, eller rettere sagt i sjelen" at det må være slik. Menneskerasen har sin opprinnelse fra en art - ett eller annet sted i universet /universene. Det hadde undret meg om ikke denne arten passer på oss. Kan hende har det vært "av-arter" av oss på Mars i sin tid også. Kanskje det også har vært
flere sivilisasjoner på jorden tidligere, og som har ytryddet seg selv.

Jeg er ikke redd for den store dagen all fornektelse og løgn blir lagt på bordet, men jeg er derimot livredd for at menneskeheten snart ender opp i en fullstendig utryddelse grunnet religion, krig, penger og makt. Dette kommer til å utslette oss. Og dette virker dessverre som å eskalere utrolig raskt nå.

Jeg har sikkert sett flere år av mitt liv på ymse dokumentarer om ufo fenomenet. Jeg kaller det et fenomen, det selv om andre mener det ikke er det. Den japanske historien som jeg linker til, og som det finnes utallige linker til, er en av de jeg synes er troverdig. Dog hadde jeg ikke blitt overrasket OM den var såkallt debunket som fake. De slites hardt i kulissene av de som fornekter det hele, og skjuler det hele oog fulle sannhet. De klarer alltid å finne en latterlig variant av alt.
Men det kommer aldri til å bite på meg. :mozilla_wink:

https://www.youtube.com/watch?v=m4BMI0R1bj4

Erfarne trafikkflypiloter som har tusenvis av flytimer bak seg, og som sikkert har sett det meste i sin jobb, har så absolutt evnen til å skille et værfenomen fra hva dette dreier seg om. De er også i stand til å analysere et objekt, hastighet, retning og "odd" oppførsel som strider mot naturkreftene. Jeg synes det er beeundringsverdig at disse tør å stå fram med sine observasjoner. De blir fort satt på bakken da de fort får stempelet vi alle kjenner.
Antall ord: 566
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av g.r.y »

Jeppski skrev:
g.r.y skrev:Og når det er sagt.. Selv om jeg ikke er i stand til å fastslå hvorvidt utenomjordiske besøkende har kræsjlandet her på planeten, kan jeg si med absolutt sikkerhet at det finnes plenty av livsformer rundt om i universet! Videre har en del av disse har hatt grasalt mye lengre tid på å utvikles enn hva vi har hatt her, og vil dermed ha et ekstremt forsprang på oss hva intellgens & teknologi angår..
Hvordan du kan si dette med absolutt sikkerhet, uten at andre forskere som har brukt hele livet sitt på dette ikke kan gjøre det, er veldig utrolig. Jeg forstår heller ikke hvordan du mener at andre livsformer har hatt så mye mer tid til å utvikle seg enn oss. Vi er i et relativt ungt univers, og når man ser på hvor lang tid det tar for galakser og stjerner å danne seg ser man at vi er heller en av de yngre beboerne av universet enn av de som kom litt for sent.


Pga følgende data:
->> Antall galakser:
- Ifølge en studie fra 2013, ble antallet galakser i det synlige univers anslått til å være 225.000.000.000 (225 milliarder).
->> Antall stjerner:
- Melkeveien innehar drøyt 200.000.000.000, -altså 200 milliarder stjerner.
- En gjennomsnittsgalakse, derimot rommer drøye 100.000.000.000.
->> Antall planeter:
- Det er slått fast at nærmest alle stjerner har minst en planet, og at minst 1/6 av disse både er på størrelse med jordkloden og befinner seg i beboelig sone fra stjernen (-og da er ikke muligheten for at liv kan utvikles i andre former for væske enn vann innkludert).
- I tillegg kommer planeter ofte med en eller flere måner, -hvorav det oxo er muligheter for utvikling av liv dersom forholdene ligger til rette.

->> Sum stjerner totalt: 225.000.000.000 x 100.000.000.000 = 225.000.000.000.000.000.000 stjerner
(antall galakser x antall stjerner i snitt pr. galakse).

->> Om en ønsker å gå enda grundigere til verks, kan man så gange dette tallet med snittantallet planeter pr. stjerne. -Og etterhvert begynner månene å dukke opp oxo..
Dette gidder imidlertid ikke jeg, da vi med det totale antall stjerner faktisk er oppe i tallverdier jeg ikke engang kan uttale..(!)

->> Konklusjon: Jeg er mer overbevist om at det finnes andre livsformer blandt disse drøyt 225.000.000.000.000.000.000 stjerner som finnes der ute enn jeg er om min egen eksistens, for å si det sånn.

:whee

(..-but of course, that may just be me..) ;)
Antall ord: 438
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2816
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Naive mennesker

Innlegg av Terra »

9T5UBf_bHMU
Antall ord: 2
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av Isan »

Bearchild skrev:Nå siktet jeg til piloter og andre som jobber med flygende farkoster. For all del, det finnes sikkert flygere som er overbevist om at det finnes utenomjordinger og spontant ser nettopp det hvis de ser "noe rart".. men i all hovedsak tror jeg helst de vil forsøke å se etter tegn på at det er snakk om et annet fly/ kjent flygende farkost når de er på kollisjonskurs med noe der oppe?
O kay, jeg trodde du mente helt generelt. Da er det oppklart :)
ufo skrev:Menneskerasen har sin opprinnelse fra en art - ett eller annet sted i universet /universene.
Nei, mennneskearten har utviklet seg som en del av alt det andre livet her på Jorda. Alt viser det. Men det utelukker da på ingen måte at det kan finnes massevis av liv andre steder i universet.
Antall ord: 141
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2816
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Naive mennesker

Innlegg av Terra »

ufo skrev: (Kanskje pga. min opplevelse av nærkontakt av UFO i min barndom, jeg vet ikke - noe er det).
Oi, har du virkelig? Fortelle? :-P
(Har bare drømt om dem jeg. En hel masse faktisk. Men aldri sett en på virkelig).
Antall ord: 42
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av UFO »

Terra skrev:
ufo skrev: (Kanskje pga. min opplevelse av nærkontakt av UFO i min barndom, jeg vet ikke - noe er det).
Oi, har du virkelig? Fortelle? :-P
(Har bare drømt om dem jeg. En hel masse faktisk. Men aldri sett en på virkelig).
Joda, sammen med min mor. På høylys dag. Har skrevet om det før her ett eller annet sted.

Det har heller vært lite å se til de årene etter - men har ikke gitt opp håpet.
Man begynner å få nakke-trøbbel ved å se for mye oppover hele tiden merker jeg.
Jeg hadde jo selvsagt håpet at de ikke har glemt meg, og vil foreta en nærkontakt av 3dje grad
neste gang. Man kan jo leve i håpet. :wink:
Antall ord: 127
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2816
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Naive mennesker

Innlegg av Terra »

ufo skrev:
Terra skrev:
ufo skrev: (Kanskje pga. min opplevelse av nærkontakt av UFO i min barndom, jeg vet ikke - noe er det).
Oi, har du virkelig? Fortelle? :-P
(Har bare drømt om dem jeg. En hel masse faktisk. Men aldri sett en på virkelig).
Joda, sammen med min mor. På høylys dag. Har skrevet om det før her ett eller annet sted.

Det har heller vært lite å se til de årene etter - men har ikke gitt opp håpet.
Man begynner å få nakke-trøbbel ved å se for mye oppover hele tiden merker jeg.
Jeg hadde jo selvsagt håpet at de ikke har glemt meg, og vil foreta en nærkontakt av 3dje grad
neste gang. Man kan jo leve i håpet. :wink:
Du verden, da hadde nok jeg også blitt stiv i nakken gitt. ;-)
Jeg får lete litt rundt for å finne det du har delt om det her inne. Spennende! Jeg er jo en "troende" jeg også, selv om jeg ikke har sett noen.
Antall ord: 172
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av Bearchild »

Jeg skriver og siterer som om jeg skulle vært dritings ser jeg. :lol:
Det går litt fort i svingene av og til, men så lenge jeg blir (ihvertfall delvis) forstått får det bare være. :P

Jeg gidder ikke rote fram masse artikler for å prøve å overbevise noen om noe som helst. Men hvis man skriver inn søkeordene radar+evidence+ufo på google står det lenket til vitenskapelige artikler lenket til radar evidence ufo øverst på siden. Litt omvei, men man får flere og bedre treff enn om man søker direkte på vitenskapelige artikler.

For meg er og blir UFO ingenting annet enn UFO. Noe vi til tross for dagens teknologi og kunnskap ikke evner å forklare. Jeg liker tanken om at de har sammenheng med liv i universet men for min egen del tenker jeg aller først på hva det ikke kan være når jeg ser noe som oppfører seg "annerledes".

UFOene jeg har sett har vært for langt borte til at jeg med sikkerhet kan utelukke alt "jordisk".. Eksempelvis sto jeg ute en vinternatt og så på en satellitt i mange minutter. Som alle andre satellitter fløy den rett fram i jevn fart før den plutselig tok en u- sving og fløy tilbake i samme retning den kom fra. Jeg har fortsatt ikke hørt fra noen som kan komme med en fornuftig forklaring på den.
En annen gang var jeg på telttur. Rundt midnatt ble jeg brått oppmerksom på en særdeles klar stjerne minst like lyssterk som de klareste stjernene vi ser. Denne var "rett vedsiden av" månen. Jeg husker ikke eksakt hvor full månen var den kvelden, men den var ihvertfall stor og hang midt på himmelen. Vi hadde sett på og diskutert månen og hvor lyst det var midt på natta flere ganger i løpet av kvelden og denne "stjernen" hadde definitivt ikke vært der hele tiden. Derfor gjorde jeg turfølget oppmerksom på ekstralyset og vi ble sittende og stirre på den i mange minutter. Det kom en liten ensom skydott som dekket månen i noen sekunder, og i det den forsvant videre hadde den tatt med seg stjernen også. Månen sto alene igjen.

Sånne lys som enten dukker opp og forsvinner i løse lufta eller oppfører seg uvanlig ser jeg titt og ofte. Og blir nysgjerrig. Av og til finner jeg naturlige forklaringer, andre sitter jeg og klør meg i hodet over år etter år. Og skjønner at dess mer jeg lærer, desto mer har jeg aldri skjønt eller vil aldri forstå. ;)
Antall ord: 448
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av lightwave »

Vitneobservasjoner har ofte fortalt om "umulige" manøvreringer på disse objektene, det virker som om de befinner seg i vår fysiske virkelighet og påvirker flyinstrumenter, registreres på radar og lager avtrykk i bakken, etc. og som samtidig ikke ser ut til å være i vår atmosfære, - lys som blir "fysiske" objekter, forsvinner plutselig, blir gjennomsiktige, dukker opp andre steder, store hastigheter etc.

Vanligvis tenker vi på UFOs som avanserte solide farkoster styrt av intelligente fremmede vesener, men kanskje det ikke er snakk om farkoster som tilbakelegger store avstander i verdensrommet fra andre planeter, men som befinner seg i en eller annen parallell dimensjon, det ville kanskje forklart disse "magiske" oppvisningene...
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av Irrlys »

Aldri sett UFOer på himmelen selv, men vet om folk som har. Og det ganske troverdige folk også. Til og med det relativt "godtatte" fenomenet i Hessdalen passer jo egentlig ikke noe særlig godt inn i lærebøkene til dagens fysikk og kjemi, men noe rart skjer jo, og det har jo blitt ganske godt dokumentert også. Spennende, selv om 99% av alle ekte ufo sightings bare er "ny fysikk", er det fortsatt håp for den siste prosenten.
forresten: Jeg kjenner igjen den finske dama på den videoen. Rauni Leena Luukanen, ble hun mere konspirasjons vendt de siste årene? for veldig mange år siden, virket hun relativt optimistisk, men jeg finner mye konspirasjons stoff på nettet når jeg søkte på navnet hennes nå?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av Isan »

lightwave skrev:Vitneobservasjoner har ofte fortalt om "umulige" manøvreringer på disse objektene, det virker som om de befinner seg i vår fysiske virkelighet og påvirker flyinstrumenter, registreres på radar og lager avtrykk i bakken, etc. og som samtidig ikke ser ut til å være i vår atmosfære, - lys som blir "fysiske" objekter, forsvinner plutselig, blir gjennomsiktige, dukker opp andre steder, store hastigheter etc.

Vanligvis tenker vi på UFOs som avanserte solide farkoster styrt av intelligente fremmede vesener, men kanskje det ikke er snakk om farkoster som tilbakelegger store avstander i verdensrommet fra andre planeter, men som befinner seg i en eller annen parallell dimensjon, det ville kanskje forklart disse "magiske" oppvisningene...
Ja, det er også en av idéene folk har tomlet med ei stund nå. Selvfølgelig spekulativt, men det betyr jo ikke at det kan utelukkes.
Antall ord: 143
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 15 Jan 2015 19:43
9
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av Pampussa »

Hei, jeg er ny og det er vel bare å kjøre i gang!

Jeg måtte se en ufo selv før jeg trodde på at det kan være noe der ute som vi ikke har kunnskap om. Enten naturlige fenomener eller noen fra et annet sted i universet.
Jeg har aldri fått svar på hva jeg så, og jeg vet ikke annet enn at 10-15 sølvfargede tallerkener svevde over sørlandskysten før de dro sydvest over mot England.


I og med at antallet eksoplaneter som blir oppdaget er så enormt stort, vil muligheten for liv også være større. Og med tanke på at universet er 13.7 milliarder år gammel og at vårt solsystem er ca 4.6 milliarder år, er muligheten for at livet på andre solsystemer er kommet lenger enn på jorda.

Kristendommen påvirker oss nok ikke så rent lite, bevisst eller ubevisst.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av UFO »

ufo skrev:Menneskerasen har sin opprinnelse fra en art - ett eller annet sted i universet /universene.
Isan skrev:Nei, mennneskearten har utviklet seg som en del av alt det andre livet her på Jorda. Alt viser det.
Ja Darwin mente jo det. Og sikkert mange med ham.
Isan skrev:Men det utelukker da på ingen måte at det kan finnes massevis av liv andre steder i universet.
Ja det må finnes massevis av liv andre steder i universet. Synes det virker mere logisk enn motsatt ja.
Antall ord: 87
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Naive mennesker

Innlegg av Jeppski »

Pampussa skrev: I og med at antallet eksoplaneter som blir oppdaget er så enormt stort, vil muligheten for liv også være større. Og med tanke på at universet er 13.7 milliarder år gammel og at vårt solsystem er ca 4.6 milliarder år, er muligheten for at livet på andre solsystemer er kommet lenger enn på jorda.
Du må huske at det har tatt litt tid før forholdene i universet var stabile nok til at det i det hele tatt kunne dannes noe som lignet på liv. Først måtte hele universet bli stort nok til at alt ikke bare var en gigantisk suppe med materie. Så må stjerner bli født, dø og spre sitt innhold slik at planeter kan dannes. Og med tanke på hvor mange planeter det er, har veldig mange stjerner måtte dø. Deretter må galakser og solsystem ha dannet seg og blitt stabile nok til å kunne ha liv. Alle disse tingene som må ha skjedd for at vi skal være her på jorden tar generelt lang tid. Ikke bare tar det tid å danne planeter som faktisk inneholder de atomene vi trenger for å lage det livet vi vet om, men det tar også tid for livet å utvikle seg nok til at vi kan kalle det intelligent. Planeten vår er 4,6 milliarder år gammel, men det er estimert at den første livsformen kom for ca. 3,6 milliarder år siden. Nå skal jeg ikke si at vi er blant de første her i dette universet, fordi det er vi ikke. Men vi er ikke så langt unna starten som alle her inne skal ha det til.

Selv om jeg anser det som svært sannsynlig at det finnes andre livsformer i universet (det man må derimot huske på, er at universet er gigantisk), trenger ikke livsformer å være så vanlig at vi finner det blant våre nabostjerner. Det er mange sannsynlige forklaringer på hvorfor vi ikke har hørt noe til disse andre livsformene. Kanskje tar det for lang tid for livet å bli avansert nok til å kunne reise i rommet at det dør ut enten på grunn av seg selv (krig), eller naturlige årsaker. Kanskje er livet en så sjelden ting at det skjer mellom for store distanser i både tid og rom til at forskjellige livsformer noen gang møtes. Kanskje er tiden en avansert livsform bruker på å lete etter annet liv for kort til å kunne faktisk finne andre livsformer. Hvem vet, vi har jo allerede vært veldig nær på å utrydde oss selv allerede, og vi vet jo fortsatt ikke hvordan Paracet fungerer helt ennå. Da synes jeg det er noe naivt å sitte her på jordkloden og si at vi er så avanserte og at det er så rart at vi ikke klarer å finne tegn til andre livsformer.

For all del, jeg håper at jeg får oppleve utenomjordisk kontakt. Men det er ikke noe jeg ville ha satset penger på.

EDIT: Vi har i tillegg ikke klart å skape liv i våre avanserte laboratorier. Det er nok en prosess som er svært komplisert og krever mye tid.
Antall ord: 531

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links