Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserUsikker på "mine evner"

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
annix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 26 Feb 2005 22:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Usikker på "mine evner"

Innlegg av annix »

Til tider både føler jeg og tror at jeg kanskje har noen form for "overnaturlige" evner.. :? Men hvordan vet man egentlig om man har slike evner?? Og hvordan går man igang? tar det ikke ganske mye tid? :roll: Kanskje litt mange spørsmål på en gang :oops: hehe..
*klemmer* :D
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Usikker på "mine evner"

Innlegg av Eireen »

annix skrev:Til tider både føler jeg og tror at jeg kanskje har noen form for "overnaturlige" evner.. :? Men hvordan vet man egentlig om man har slike evner?? Og hvordan går man igang? tar det ikke ganske mye tid? :roll: Kanskje litt mange spørsmål på en gang :oops: hehe..
*klemmer* :D
Hva er det som gjør at du tviler da annix? Utvikling går i bølger, opp og ned. Noen ganger opplever vi masse, siden skjer det ingenting og vi begynner å tvile. Du er ikke alene om å oppleve det :wink:

Kunne også vært fint å høre hvilke evner det er du snakker om...
Antall ord: 107
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
The Blind

Innlegg av The Blind »

Til tider både føler jeg og tror at jeg kanskje har noen form for "overnaturlige" evner.. Men hvordan vet man egentlig om man har slike evner?? Og hvordan går man igang? tar det ikke ganske mye tid? Kanskje litt mange spørsmål på en gang hehe..
*klemmer*
Ikke fortvil. jeg vet hvordan du har det-.. det er ikke så hyggelig å springe rundt å ikke være helt sikker på slike spørsmål.Man blir fort veldig "hengt opp" i dem. Men om du kanskje du kan fortelle litt om dine evner?Så kanskje jeg\de andre her i forumet, kan hjelpe deg å finne det ut?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Utvikler du evner vil det komme naturlig.. Du trenger ikke og løpe og ta masse kurs osv for og utvikle dem.. Bare la det komme naturlig iallefall til og begynne med :)
Etterhvert vil du forstå hvilken vei dette bærer og da kan du begynne og søke etter likesinnende osv..
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 26 Feb 2005 22:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av annix »

Joda=)
Evner og evner..
Jeg kan noen ganger føle en energi eller at det er noe der jeg ikke kan se, men jeg veit det er der :shock: øh.. er ikke så god til å forklare :oops: heh.. jaja..
Også (se emnet på sanndrømt) mamma er sanndrømt, eller drømmer ting som skjer senere o.l. jeg tror jeg også har disse evnene. Det skjer av og til at jeg drømmer noe eller får for meg noe spesielt også skjer det senere (noen ganger ett par minutter til år) jeg blir like overrasket hver gang, men det skjer på en diskret måte så jeg føler at det lett kan bli litt enkelt å tvile..
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

ToneG skrev:Utvikler du evner vil det komme naturlig.. Du trenger ikke og løpe og ta masse kurs osv for og utvikle dem.. Bare la det komme naturlig iallefall til og begynne med :)
Etterhvert vil du forstå hvilken vei dette bærer og da kan du begynne og søke etter likesinnende osv..
Fint innlegg ToneG :wink:

I stedet for kurs, kan en god bok gjøre samme nyttet om du ønsker å lære mere om evnene dine. Prøv deg frem og ikke tving frem noe, alt kommer når det skal. Forøvrig kan et forum som dette være til stor hjelp, mange flotte innlegg her inne :wink:

En annen ting jeg tror er viktig(litt på sidelinja kanskje) er å begynne med en ting og ikke mange baller i lufta på samme tid. Ønsker du å jobbe med healing konsesentrer du deg om det, ønsker du å jobbe med klarsyn konsentrer du deg om det...

Når det gjelder sanndrømming, vet jeg faktisk ikke hvordan man kan utvikle denne evnen. Kanksje kan det være til hjelp å be om en drøm før du legger deg, og se hva som skjer?

Ønsker deg lykke til!
Antall ord: 197
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 26 Feb 2005 22:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av annix »

Tusen takk for flotte svar :D
Har lyst til å konsentrere meg om sanndrømming og klarsyn (og Psykokinese)..
Har noen noen bra og litt lette bøker å anbefalle å lese?
:D
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Takk det samme til deg Irmelena Sara Sol :)
Ja, bøker er viktig her... Har forøverig lest tre gode bøker denne påsken..
Mitt liv med Åndene, himmelske samtaler og Mange liv, mange mestre..
De kan jeg anbefale på det varmeste.. Får jo ikke mindre lyst og begynne med regresjon etter og ha lest de to sistnevnte.. :roll:
Finnes det en bok som heter " Det finnes ingen død" ? Tror den første boken jeg leste om parapsykologi het noe slikt.. Den handler om forskjellige evner folk utvikler... Korriger meg om det er feil tittel.
Jeg anbefaler deg og gå på biblioteket og låne med deg forskjellige bøker iallefall... Mye spennende og ta av..
Lykke til i fremtiden *S*
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

annix skrev:Tusen takk for flotte svar :D
Har lyst til å konsentrere meg om sanndrømming og klarsyn (og Psykokinese)..
Har noen noen bra og litt lette bøker å anbefalle å lese?
:D
Har ikke lest så mye om det emnet desverre.. Men gå på biblioteket eller ta en titt i den tråden om bokanmeldelser her på paranormal..
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 26 Feb 2005 22:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av annix »

Takk så mye!
Skal ta meg en tur til biblioteket i nærmeste framtid :lol: :D
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

annix skrev:Tusen takk for flotte svar :D
Har lyst til å konsentrere meg om sanndrømming og klarsyn (og Psykokinese)..
Har noen noen bra og litt lette bøker å anbefalle å lese?
:D
Anbefaler også Marions bøker. "Ditt klarsynte jeg" av Sherron Mayes er også en fin bok. Mange flotte meditasjoner. Ta en tur på biblioteket, som Tone foreslår, de har mange bøker å velge mellom. Dessuten koster det ingenting :wink:

Det kan også være nyttig å søke på nett(clairvoyance, clairsentience, clairaudience osv.) og/eller søke i bibliotekets database på feks parapsykologi. Mine første bøker var bøker om parapsykologi, mye fint å lese her, både fra "troende" og "skeptikere"... Lykke til!
Antall ord: 115
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

ToneG skrev: Finnes det en bok som heter " Det finnes ingen død" ? Tror den første boken jeg leste om parapsykologi het noe slikt.. Den handler om forskjellige evner folk utvikler...
Det finnes. Jeg har faktisk lest den selbv engang for lenge siden :D
Er ikke sikker, men lurer på om den ikke var skrevet av Anna Elisabeth Westerlund.... ?


Asbj.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

a.aa skrev:Det finnes. Jeg har faktisk lest den selbv engang for lenge siden :D
Er ikke sikker, men lurer på om den ikke var skrevet av Anna Elisabeth Westerlund.... ?
Asbj.
Den er skrevet av Rauni-Leena Luukanen. Og boken er forskrekkelig. Hadde ventet meg mer fra en utdannet lege, men så mange ukritiske påståelser og... ja, regelrett flum og flams og tull og tøys har jeg sjelden skuet som i akkurat den boken... :(

Vil heller foreslå Göran Grips bok "Allting finns" (svensk tittel - vet ikke den norske). Den forteller ikke om hvordan man utvikler evner, men heller om ett menneskes oppdagelse og erkjennelse av at verden inneholder så utrolig mye mer enn det man er oppmerksom på sånn til daglig. Også Göran er lege, men har en mye mer ydmyk innstilling til sånt man faktisk bare kan erfare, ikke forklare enn de fleste. Luukanen er altfor kategorisk og påståelig, synes jeg, og snakker heller ikke alltid om den egne erfaringen når hun kommer med påståelser.
Antall ord: 178
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wolfie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 14 Okt 2004 15:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av Wolfie »

Hmm, jeg er en "newbie" selv som hadde tenkt å lage min eget emne omtrent akkurat som dette, men fant ut at jeg heller kunne spørre her.

Beklager hvis du føler at jeg trenger inn på emnet ditt Annix :roll:

Jeg vet egentlig ikke helt hva slags evner jeg har/kan være kandidat til, vet egentlig ikke hvordan det fungerer :?

Av ting jeg kan tenke på akkurat nå så opplever jeg veldig ofte dejavu, veldig ofte.....(tror jeg :roll: ) sånn omtrent mellom 1-4 ganger i måneden alt ettersom.
Jeg opplever også en følelse av tilfredshet/ det å være en del av/ energi når jeg er ute i naturen, helst når jeg er alene.....

Vet ikke om dette er noe spesielt egentlig, har alltid vært/følt sånn :oops:
Antall ord: 135
"We run together under the blue nightsky,the north light playing over us.Chasing our prey as we do each day.Hunting,playing,mating.....life is good out here."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links