Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenEVP, private opptak noen?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 04 Okt 2006 16:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.

Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":

a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.

b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.

Spennende fenomen ihvertfall.

Ser ikke bort ifra at det kan være unberbevisstheten som plasserer det på bånd.. men er jo litt merkelig det da, som alt annet. Jeg har et opptak hjemme, som ikke er så tydelig vel og merke, men jeg er sikker på at stemmen sier "Janita du e ikkje hær..."
Madammen har fløtta på vestlandet for å gå på skole, og er her på besøk nå, men skal legge det ut på onsdag når jeg kommer hjem.. vet ikke om det er å betrakte som en evp, men dere skal få høre den! Lyden kom på et Canon MV300 digitalt videokamera da jeg filma i huset til besteforeldrene mine.
Antall ord: 234
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Mononoke skrev:
ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.

Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":

a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.

b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.

Spennende fenomen ihvertfall.
Mja, er litt usikker på det. Det var en dame hun intervjuet som sa at det værste måtte være å høre noen som sier "It's your time," eller med navnet hennes, da. En gammel bekjent av henne hadde nettopp gått bort, og uken før hadde hun fått på opptak noen som sa "It's Bernies time", som var navnet hans.. Slik hun kjente ham så var vedkommende frisk og sterk, men døde altså uken efter at hun fikk høre dette da.. LITT merkelig.
Senere gjorde denne Jane Goldman som det er snakk om et forsøk i et London-teater, der det visstnok skal gå igjen en som kalles "The grey man" eller noe i den dur. Hun la opptakeren i området der ånden sies å ferdes mest. Det var da hun fikk inn den "It's your time".. Kanskje det går an å finne episoden på nettet?

Jeg tror hele EVP-greia egentlig er vanskelig å IKKE bevise. Ikke noe vondt i dine utsagn om hvordan det kunne gå til at hun hørte det hun hørte, men.. Jeg synes ikke det er så realistisk, da.. Men jeg vet ikke. Det er egentlig ikke godt å vite hvordan det foregår :) Men nå skal jeg til tannlegen :)
Kanskje hun via telekinese, eller sterke underbevisste ønsker hun ikke visste hun hadde, selv drepte Bernie ved å gjøre små ting som fikk en spesifikk dominoeffekt i bevegelse? ;) Nei, men kanskje dør hun selv snart da... hvis det var "It's your time" hun hørte?
Tiden får jo vise det da. Selv tror jeg ikke at ånder står for noe vondt som skjer, men snarere at de kan hinte eller si oss noe, og at de har et behov for å markere at de er der. Det sies jo tross alt at de ikke har klart å komme seg over til den andre siden fordi de har noe uoppgjort. Jeg tror ånder først og fremst kommuniserer.

Vanskelig å både bevise og ikke bevise, EVP. Selv er jeg ikke så opptatt av å bevise og avbevise, jeg er mer opptatt av fenomenet og opplevelsene det fører med seg.
Slik er jeg med det meste.
Bortsett fra tannlegeopplevelser. Det liker jeg ikke.
Men så er de bevist å eksistere også.
Antall ord: 508
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

john_ skrev:
ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.

Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":

a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.

b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.

Spennende fenomen ihvertfall.

Ser ikke bort ifra at det kan være unberbevisstheten som plasserer det på bånd.. men er jo litt merkelig det da, som alt annet. Jeg har et opptak hjemme, som ikke er så tydelig vel og merke, men jeg er sikker på at stemmen sier "Janita du e ikkje hær..."
Madammen har fløtta på vestlandet for å gå på skole, og er her på besøk nå, men skal legge det ut på onsdag når jeg kommer hjem.. vet ikke om det er å betrakte som en evp, men dere skal få høre den! Lyden kom på et Canon MV300 digitalt videokamera da jeg filma i huset til besteforeldrene mine.
Spennende! Dette ser jeg virkelig frem til å høre!
Antall ord: 245
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

Hmm men eneste jeg reagerer litt på er att di åndene på opptakene høres ikke særlig gode ut,når di kommer med slike forutsigelser som at noen skal dø.Så virker jo di åndene ond eller som man kaller lavere stående :roll:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Jeg er også fascinert av EVP og skulle veldig gjerne funnet litt mer ut av dette. Jeg er overbevist om at det finnes lavfrekvente stemmer som vi ikke kan høre med vår hørsel.
Jeg har et veldig bra program ved navn Adobe Audition til å kunne finjustere og granske opptakene nøye, men har ikke kommet så langt enda :mozilla_smile: Men jeg stiller et spørsmålstegn på hvorfor det ofte forekommer spottende og profane meldinger i selve opptakene. Det er som regel aldri noe godt budskap, så jeg er litt skeptisk til EVP av den grunn selvom det hadde vært interessangt å prøve :mozilla_wink:
Antall ord: 110
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

Nå har jeg hørt (og sett) på
http://www.the-atlantic-paranormal-society.com
og ... w0w... Råkult!! :D :D :D
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

ludoburgero skrev:
Mononoke skrev:
ludoburgero skrev:Enkelte mener at EVP er et fenomen hvor man via psykokinese/telekinese påvirker opptaket med ens egen underbevissthet.
Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til at fenomenet eksisterer, og at det er noe uforklarlig over det, men å si at det enten er ånder eller ens egen underbevissthet som gjør det, er vanskelig å definere.

Ihvertfall kan det jo virke ut som om det er en av de to tingene, ettersom du sier at hun fryktet mest å høre ordene "It's My Time!":

a) Det er hennes egen frykt som utløste ordene via hennes underbevissthet, og plasserte dem på båndet/opptaket.

b) Det er åndene som leste tankene hennes og sa det.

Spennende fenomen ihvertfall.
Mja, er litt usikker på det. Det var en dame hun intervjuet som sa at det værste måtte være å høre noen som sier "It's your time," eller med navnet hennes, da. En gammel bekjent av henne hadde nettopp gått bort, og uken før hadde hun fått på opptak noen som sa "It's Bernies time", som var navnet hans.. Slik hun kjente ham så var vedkommende frisk og sterk, men døde altså uken efter at hun fikk høre dette da.. LITT merkelig.
Senere gjorde denne Jane Goldman som det er snakk om et forsøk i et London-teater, der det visstnok skal gå igjen en som kalles "The grey man" eller noe i den dur. Hun la opptakeren i området der ånden sies å ferdes mest. Det var da hun fikk inn den "It's your time".. Kanskje det går an å finne episoden på nettet?

Jeg tror hele EVP-greia egentlig er vanskelig å IKKE bevise. Ikke noe vondt i dine utsagn om hvordan det kunne gå til at hun hørte det hun hørte, men.. Jeg synes ikke det er så realistisk, da.. Men jeg vet ikke. Det er egentlig ikke godt å vite hvordan det foregår :) Men nå skal jeg til tannlegen :)
Kanskje hun via telekinese, eller sterke underbevisste ønsker hun ikke visste hun hadde, selv drepte Bernie ved å gjøre små ting som fikk en spesifikk dominoeffekt i bevegelse? ;) Nei, men kanskje dør hun selv snart da... hvis det var "It's your time" hun hørte?
Tiden får jo vise det da. Selv tror jeg ikke at ånder står for noe vondt som skjer, men snarere at de kan hinte eller si oss noe, og at de har et behov for å markere at de er der. Det sies jo tross alt at de ikke har klart å komme seg over til den andre siden fordi de har noe uoppgjort. Jeg tror ånder først og fremst kommuniserer.

Vanskelig å både bevise og ikke bevise, EVP. Selv er jeg ikke så opptatt av å bevise og avbevise, jeg er mer opptatt av fenomenet og opplevelsene det fører med seg.
Slik er jeg med det meste.
Bortsett fra tannlegeopplevelser. Det liker jeg ikke.
Men så er de bevist å eksistere også.
Altså, nå MÅ det litt historie til her. Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette begynner, men det var en gang en gruppe mennesker i USA (tror jeg) som laget en maskin som kunne registrere det de da mente var stemmer fra de hinsidige. Denne maskinen er nå borte, ja, praktisk talt - det er ingen som vet hvor den er blitt av. MEN, de som jobbet med denne gruppen, når de da døde, så er det flere av de som var igjen som var overbevist og at de på den andre siden "jobbet videre" sammen med dem, for å finne en måte å kommunisere på. Dette har resultert i utallige video- og lydopptak, i tillegg til flere tekstdokumenter (ja, faktisk) som er som brev fra en avdød til en annen. (da med opplysninger som bare de seg i mellom kan vite noe om, noe som er svært bemerkelsesverdig.

MEN - nå er det slik: At de som tror på EVP og ITC og de retninger innenfor, gjerne tror at ånder og andre energi-skapninger er rundt oss - hele tiden, at de lever bare i en parallell del av vår hverdag, på en måte. Det er derfor det å lage en EVP fungerer på den måten - du trykker på record-knappen på en opptaker, spør om det er noen som vil snakke, og lar det stå på en liten stund. Hvem som helst kan jo si noe, ikke sant.. Det trenger ikke være stedbundne ånder.
Antall ord: 761
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulvar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 17 Nov 2005 19:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Røyken

Innlegg av Ulvar »

Hmm.. Har faktisk ett opptak av EVP her på pc'en.
Tok det tidlig i sommer sammen men en veldig nærvøs fjortenåring. vi var i et hus like ved der foreldrene mine bor.

Den er litt ekkel syntes jeg. Kan sende, men da over PM.

Legger den ikke ut offentlig.
Antall ord: 53
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
~~Terry Pratchett

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 04 Okt 2006 16:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

Ulvar skrev: Legger den ikke ut offentlig.
Hehe, røper den noen intime hemmeligheter? :P
Jeg vil gjerne høre den..



Jeg legger nå ut to lydfiler..

Dette er lyden fra da jeg filmet ute hos besteforeldrene mine på kvaløya utfor tromsø, onkelen som da hadde noe hengende over seg satt i kjelleren mens jeg filmet. Dette kommer i det jeg skal gå fra kjøkkenet og ut i gangen på vei hjem. Gamle gulv som knirker osv.. så det kan være det.. Legger ut "orginalen" og et klipp hvor jeg har tatt selve "evp'en" og hvor jeg har tatt en slow-down på 20%..

www.theserinaexperiment.net/paranormal/lyd4.wav

www.theserinaexperiment.net/paranormal/EVP3.mp3

Hvis jeg skal prøve å tyde noe av dette så hører jeg "janita du ekkje hær".. og på slutten av lyd4.wav høres det ut som noen sier "Sigfred" veldig fort..

Jeg ser ikke bort ifra at de har en naturlig forklaring så det trenger dere ikke fortelle meg.
Antall ord: 171
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Hmmm, lenge siden noen skrev noe her, så jeg jumper utti..

John.. Tja.
Den var ikke lett.
Det er jommen ikke godt å vite, men jeg hører det du hører også.. Har du laget bakgrunnsstøyen for å gi ånden(e) noe å materialisere seg gjennom? Hva slags båndopptaker/dikatfon brukte du? Bare lurer..
Antall ord: 54
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 04 Okt 2006 16:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

Mononoke skrev:Hmmm, lenge siden noen skrev noe her, så jeg jumper utti..

John.. Tja.
Den var ikke lett.
Det er jommen ikke godt å vite, men jeg hører det du hører også.. Har du laget bakgrunnsstøyen for å gi ånden(e) noe å materialisere seg gjennom? Hva slags båndopptaker/dikatfon brukte du? Bare lurer..
Nei, gikk ikke bevisst inn for at jeg skulle prøve å få med en EVP, men har forresten ikke vært klar over at man skal ha bakgrunnstøy.. eller kommer det automatisk med f.eks en kassettspiller?
Antall ord: 94
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

john_ skrev:
Mononoke skrev:Hmmm, lenge siden noen skrev noe her, så jeg jumper utti..

John.. Tja.
Den var ikke lett.
Det er jommen ikke godt å vite, men jeg hører det du hører også.. Har du laget bakgrunnsstøyen for å gi ånden(e) noe å materialisere seg gjennom? Hva slags båndopptaker/dikatfon brukte du? Bare lurer..
Nei, gikk ikke bevisst inn for at jeg skulle prøve å få med en EVP, men har forresten ikke vært klar over at man skal ha bakgrunnstøy.. eller kommer det automatisk med f.eks en kassettspiller?
Sorry, lenge siden jeg har vært innpå :)
Det med bakgrunnstøy er egentlig en vesentlig del av det med å fange opp EVP. Sælig med nyere dikatfon-utstyr. I gamle kassetspiller og diktafoner hører du ofte summing når du spiller av noe. På nyere lydutstyr er den naturlige støyen ofte blitt fikset, derfor vil du ikke lenger ha den. EVP-forskere tror at for å kunne kommunisere, trenger ånder en lydkilde. De har jo ikke stemmebånd lengre.. Derfor, med nyere båndopptakere vil du trenge en ekstern lydkilde - som rennene vann, en vifte, osv. Det trenger ikke være sterkt, men sterkt nok til at du kan høre det. En fordel er og at lydkilden er jevn, uten avbrytelse. Du vil lettere høre EVP.
Antall ord: 226
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Evp

Innlegg av line001 »

Jeg har prøvd, det var mer skummelt enn noe annet, jeg fikk opplysningene jeg spurte etter, men ikke på tapen, de beskjedene jeg fikk var over radioen. Derfor jeg brukte radioen var fordi at jeg har lært at man skal ha en liten støy i bakgrunn når man tar opptak:)

Som eks: tven som er bare snø på, radioen det samme eller en vifte osv..

Dette er veldig spennede:)
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Starchild skrev:unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
EVP er som sagt elektronisk stemmefenomen. I de tilfellene man har undersøkt fenomenet vitenskapelig har man funnet trådløse enheter som kilde til fenomenet. Det kan være naboers babyvakt eller trådløse hodetelefoner. Walkie Talkier kan også være årsaken, og de kan være adskillig lengre unna og likevel gi godt hørbare signaler.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

BA skrev:
Starchild skrev:unnskyld at jeg spørr, menne... hva er EVP?
EVP er som sagt elektronisk stemmefenomen. I de tilfellene man har undersøkt fenomenet vitenskapelig har man funnet trådløse enheter som kilde til fenomenet. Det kan være naboers babyvakt eller trådløse hodetelefoner. Walkie Talkier kan også være årsaken, og de kan være adskillig lengre unna og likevel gi godt hørbare signaler.
Du om det, i såfall :) Det kan være så mye rart. Det kan være summing fra verdensrommet for alt vi vet.. Men så må man begynne å forklare fenomenet ved ITC dersom EVP er bevist usant..
Antall ord: 110
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links